ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بدافزار Regin احتمالاً به آژانس های امنیتی آمریکا و انگلستان مرتبط است

روز گذشته شرکت سیمانتک گزارشی منتشر کرد که در آن راجع به بدافزاری بسیار پیچیده موسوم به Regin اطلاع رسانی شده بود (پوشش کامل این خبر در دیجیاتو)، بر مبنای این گزارش ذکر گشته بدافزار مذکور سال های ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۴ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز گذشته شرکت سیمانتک گزارشی منتشر کرد که در آن راجع به بدافزاری بسیار پیچیده موسوم به Regin اطلاع رسانی شده بود (پوشش کامل این خبر در دیجیاتو)، بر مبنای این گزارش ذکر گشته بدافزار مذکور سال های بسیاری فعال بوده و سیستم های متعددی را آلوده و از آنها جاسوسی کرده است.

وب سایت Intercept در مطلبی در همین رابطه و به نقل از چند منبع فعال در زمینه ی امنیت صنعتی نوشته است احتمال می رود Regin توسط آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده و انگلستان و با هدف جاسوسی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکت های مخابراتی بلژیکی توسعه داده شده باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تا به حال مشخص شده شبکه ی یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات موبایل در بلژیک موسوم به بلژکام به بدافزار مورد بحث آلوده بوده، اما نکته در اینجاست این شرکت همواره یکی از اهداف جاسوسی آژانس های اطلاعاتی در انگلستان محسوب می شده و آژانس های مذکور مکرراً برای نفوذ به آن تلاش داشته اند.

علاوه بر این سیستم های حساسی در اتحادیه اروپا که پیش از این توسط آژانس های یاد شده به عنوان سیستم های هدف شناخته می شدند و تلاش به عمل می آمده تا از آنها اطلاعات استخراج گردد نیز مشخص گشته که به Regin آلوده هستند.

ادوارد اسنودن قبلاً در مورد تلاش های دولت انگلستان برای جاسوسی از برخی از سیستم های مرتبط به کشورهای عضو اتحادیه اروپا (این سیستم ها اکنون به Regin آلوده هستند) و همینطور اپراتور مخابراتی بلژکام به صورت مستند سخن به میان آورده بود ولی هرگز در رابطه با تلاش های نرم افزاری در این زمینه حرفی نزده بود.

Ronald Prins متخصص فعال در حوزه ی امنیت که شبکه ی بلژکام را از Regin پاکسازی کرده به Intercept گفته است: "این یکی از پیچیده ترین و عجیب ترین بد افزارهای تاریخ است و تجزیه و تحلیل هایی که بر روی آن انجام دادم مرا قانع کرده که آٰژانس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از آن برای جاسوسی استفاده می کرده اند."

هر چند هنوز هیچ یک از سرویس های اطلاعاتی و یا دولت انگلستان و ایالات متحده در این رابطه اظهار نظری نکرده اند ولی شواهد موجود و سوابق پیشین آنها در این زمینه انگشت اتهام را به سمتشان نشانه گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • عــــــامـــــــــر

    متنفرم از اینا خودشون هر غلطی میکنن به ما که رسید وا رسی اون از شنود صدراعظم آلمان و کاری بعدشون اینم از این

  • ســـــــــپهــــــــر

    مال اینا رو شده وگرنه همه کشورا دارن از اینکارا

    • سید امیر

      یه سری چیزا هست سند افتخاره واسه کشورمون،
      مثلا تو جنگ با عراق صدام هر روز شهرهای ایران رو میزد که باعث وحشت شده بود اگه ما یه شهر عراق رو میزدیم کار صدام تمام بود... عراق حمله شیمیایی کرد به شهرهای ایران، ایران هم تونست یه عملیات یه سری صلاح های شیمیایی که آلمان به عراق داده بود رو غنیمت بگیره، اگه فقط برای یک بار یک موشک به یکی از شهرهای عراق زده بودیم جنگ تمام بودد(توانش رو هم داشتیم). ولی امام گفت حق استفاده از صلاح شیمیایی علیه مردم رو ندارین!! «این سند مردانگی و افتخار واسه ایرانه». هشت سال با عراق جنگیدیم 8 غیرنظامی عراقی کشته نشده!!!!
      در عوض آمریکا تا حالا فقط «یک و نیم میلیون» زن و بچه عراقی کشته!!
      15 هزار سال تمدن داریم به اندازه 10 سال آمریکا انسان نکشتیم

      • مهدی عابدی

        " ۱۵ هزار سال تمدن داریم به اندازه ۱۰ سال آمریکا انسان نکشتیم. "
        الحق ک راس میگه :D

  • ABBAS

    چقدر جاسوسی

  • bahram

    بعد اوباما و دیوید کامرون بیان بگن ما به ایران اعتمادی نداریم و ایران باید بیشتر اعتمادسازی کنه!!
    متنفرم از اینا...

    • goylard

      الان این چه ربطی داشت.



      ممنون از منفی هاتون

      • bahram

        ربطش اینه که خودشون هر غلطی دوست دارن میکنن ولی نوبت به ما که میرسه نباید دست از پا خطا کنیم و آسته بریم آسته بیایم که آتو دست اینا ندیم! هر کاری که گفتن کردیم ولی هر کاری خواستن کردن! واسه لغو تحریم ها هر کاری خواستن کردیم ولی خودشون به گفته هاشون عمل نکردن و دوباره تحریم و تحریم...

مطالب پیشنهادی