ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

مدیاتک تامین کننده شیائومی باقی خواهد ماند

صبح امروز چند بلاگ فناوری گزارش دادند که Media Tek قصد دارد تامین قطعه برای تولیدکننده چینی تلفن های هوشمند (شیائومی) را متوقف کند. هر دو شرکت اما در یک شبکه میکروبلاگینگ چینی این موضوع ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۴ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

صبح امروز چند بلاگ فناوری گزارش دادند که Media Tek قصد دارد تامین قطعه برای تولیدکننده چینی تلفن های هوشمند (شیائومی) را متوقف کند. هر دو شرکت اما در یک شبکه میکروبلاگینگ چینی این موضوع را تکذیب کردند. مدیاتک با تکذیب کلیه این شایعات، اعلام کرد که 'همه چیز عادی پیش می رود'.

رابطه بین تامین کننده چیپست ها و تولیدکننده تلفن هوشمند رابطه ای دو طرفه است. اگر چیپستی در کار نباشد تلفنی در کار نیست و متعاقبا تولید چیپست بدون تولیدکننده تلفن هوشمند نیز امری بی فایده است.

قطع این رابطه تنها برای شیائومی یک فاجعه به حساب نمی آید بلکه مدیاتک نیز ضررهای زیادی از آن خواهد دید. برخی تلفن های پرطرفدار شیائومی مثل Redmi S1 کماکان از چیپست های مدیاتک استفاده می کنند.

در ادامه با دیجیاتو باشید.

مدل Redmi Note در برخی مناطق خاص با قیمتی زیر ۱۵۰ دلار به فروش می رسد. شیائومی روز گذشته این مدل خاص را با قیمت ۸۹۹۹ روپیه (معادل ۱۴۵ دلار) در هند عرضه کرده است.

شیائومی در سال جاری توافقی را برای تامین چیپست های تلفن های بالارده و میان رده اش (به ترتیب سری Mi و سری های Hongmi/Redmi) انجام داده بود. طی این توافق چیپست های سری Hongmi/Redmi توسط مدیاتک تامین شدند که در بعضی موارد به منظور پشتیبانی از بخشی از تولیدات از LTE از چیپ های اسنپدراگون استفاده شده بود.

به نظر می رسد مدیاتک سال نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته. این شرکت تایوانی اخیرا قوی ترین پردازنده اش MT6595 را معرفی کرده که قرار است برای اولین بار در تلفن هوشمند Meizu MX4 تعبیه شود.

تحلیلگران و کارشناسان از این پردازنده جدید مدیاتک به نیکی و به عنوان مدلی قدرتمند و مطلوب یاد می کنند. همچنین مدیاتک نیز قرار است نسل بعدی چیپست های خود را بر پایه این مدل جدید تولید کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • عشق شیائومی

    شیائومی همه بازار رو میگیره

  • ABBAS

    نمیدونم این گوشیایه چینی چقدر کیفیت داره یعنی اندازه پولی که بالاش میدی اگه باشه که هر چند ماه باید عوضش کنی

  • گراندوم

    یه کمکی از دوستان میخواهیم.به نظرتان گوشیمو (اکسپریا زد 3) رو روت کنم؟با چه برنامه ای؟یه برنامه متفاوت بگید! از بس از این برنامه های که تو اینترنت بود استفاده کردم دارم منفجر میشم!!!!

  • steve

    به احتمال زياد فكر نكنم قطع كنه چون به ضررش هست اگه قطع كنه. راستي دوستان موبايل جديد گرفتم خيلي خوشحالم :)

    • steve

      ممنون از همتون لطف داريد با اجازه تون نكسوس پنج حدود يك ميليون دويست و پنجاه خريدم :)

    • SAEED DASTMARD

      به مبارک باشه نکسوس 5 خیلی هم خوب چرخش بچرخه برات.

    • bahram

      به به خیلی مبارکه :D
      چی گرفتی داداش؟ چند گرفتی؟

  • bahram

    اگه همکاریشو قطع کنه حکم مرگ خودشو امضا کرده!

    • آقای استیو

      هموتون خر هستید لطفا برید خونهاتون گ-و-ه بخورید

      • siamak Gol

        خخخخخخخخ بت مثبت دادم D:
        عاشق آدمااییم که فحش میدن. یکم فحش بِده

        • bahram

          خیلی برام جالب بود که بهش مثبت دادی! به طرز فکرش!
          میشه بگی چرا؟

          • siamak Gol

            نه همین طوری. ایجور آدما رو باید بشون مثبت داد.
            ولی مث اینکه گفته داداشش بوده

      • bahram

        حیف اون عکس آواتارت و اسم آیدیت!

      • steve

        اولا لطفا ادبتون رو رعايت كنيد دوما چي شده شما از دست كسي ناراحتيد؟ و مورد بعدي لطفا اگه اعتراضي هم داريد با لحن درست صحبت كنيدو در اخر(سخن شما ويترين شعور شماست)

      • bahram

        آخه چی بگم به تو....
        اگه مخالفی با دلیل بیا بگو. چرا توهین میکنی؟!

      • Hossein Za

        ببعی جان یعنی عقل کل هیییی خوبی امین جان راستی چسب زخم عجب دنیایی شده....
        (یه آکولاد باز کنید همه رو یه دونه بدونید....)
        خوش امدی داداش به جمع این عزیزان به تاریخ پیوستی علیرضا.....

      • SAEED DASTMARD

        واقعا کمال شخصیتت رو با این جمله ات مثل آینه جلوم مجسم کردی امروز کاربرا چرا اینجورین.

  • Divan Greedy

    هر چی که شرکت هایی مثل شیامی ، البته الان اسم بین المللیش شده Mi پیشرفت کنن و همچنین one plus و ... قطعن به نفع خودمون می شه ، همین شرکت ها باعث می شن فشار رو کوالکام و سونی و ... وارد بشه که اینا هم قیمت های موبایلشون رو بیارن پایین ، پس باید از شرکت هایی مثل شیامی یا mi ممنون باشیم نه متنفر

    • Divan Greedy

      گوشی هایی مثل redemi 1s یا redemi note اخه کجاشون شبیه ایفونه ؟؟؟ نه واقعن کجاشون / ایکاش شیامی ویندوز فون بزنه

      • شهریار

        اخه کی سیستم عامل اشغال مایکروسافت رو میخواد؟

  • SAEED DASTMARD

    اصلا محال ممکنه مدیاتک شیائومی رو ول کنه چون بیشترین استفاده رو ازش شیائومی داره.

    • گراندوم

      شما درست میگی منم با نظر شما موافقم. شیاومی داره کل بازارو بدست میگیره معلومه که
      ولش نمیکنه!!!!!

  • erfanm

    بهتر که بمونه
    اصن کوالکام و سامسونگ نباید به این شرکت های چینی بفروشن چیپ...
    مثل قارچ دارن رشد میکنن و فاتحه میخونن به علم
    شرکت اونیه که کنار ساخت یه تحقیق و توسعه ای هم داشته باشه
    چینی ها با حذف کردن این بخش فقط دارن کپی میکنن و با قیمت پایین میدن دست مردم
    باید تحریم بشن

    • SAEED DASTMARD

      اگه این چینی ها نبودن الان باید اس 5 رو با قیمت 4 میلیون میخریدی.

      • erfanm

        شما الان فرضا داری 600 دلار میدی برای اس5 یا هر پرچمدار دیگه ای
        همه اون پول مگه مال گوشیه؟
        گوشی خودش خیلی باشه 300 دلاره
        بقیش هزینه بخش تحقیفاته...چیزایی که جلو چشم تو نیستن و نمیبینی
        شرکت های چینس این بخش رو ندارن و فقط دارن از دستاورد بزرگان استفاده میکنن
        میخرن و میچسبونن بهم با یه لانچر و طراحی با قیمت خیلی ارزون
        چون پولی نمیدن بابت تحقیق...همه شرکتش همونیه که تو دستت گرفتی

        • SAEED DASTMARD

          خیلی خوشحالم که این طور شده قیمت نهایی پایین مهمتر از 4 تا سنسور تبلیغاتی رو گوشی هست.

          • erfanm

            شما مشکلت جای دیگس بیخیال
            مدیونی اگه نری گوشی چینی بخری

      • erfanm

        بر چه اساس این حرفو زدی؟
        تمام پرچمدار های مطرح بازاز از اول یه قیمت داشتن
        ایفون ها و پرچمدار های سامسونگ و...
        فک میکنی قیمتشون چرا بالاست؟
        من نمیگم سود زیاد نمیگیرن اما فک نکن با کاهش قیمت چینی ها لطف کردن بهت
        شرکت های مطرح برای جبران این ضرر ها مجبور میشن تحقیقات خودشون رو تعطیل کنن و قیمت رو کم کنن

  • عــــــامـــــــــر

    شیائومی رو دوس دارم و برای خرید شیائومی می4 هم تا آستانه خریدش پیش رفتم اما خب پشیمونم کردن شایعات مربوط به سرقت اطلاعات خصوصی همش باعث شد تا نخرمش اما چیزی که هست تو چند سال آتی شیائومی یکی از بزرگاست و هیچ کاریشم نمیشه کرد چون سخت افزار عالی رو با کمترین قیمت ارائه میدن که این یعنی بهترین شرایط برای خریدش . مدیاتک هرگز یک شرکت رو که تو چند سال اومده جز 5 شرکت پر تولید دنیا ول نمیکنه

    • عــــــامـــــــــر

      در مورد قیمت این دوایس ها گفت یه مثال بزنم هم خوبه مثلا می4 که یک پرچمدار بود 3 ماه قبل که تو زمان معرفیش هم بود از چین با 1 میلیون 200 قرا بود برام بیارن ،

مطالب پیشنهادی