هکرها کامپیوترها و شبکه استودیوی Sony Pictures را از کار انداختند
امروز کارمندان استودیوی Sony Pictures زمانی که قصد داشتند به کامپیوترهای خود در مقر این شرکت لاگین نمایند با یک تصویر بسیار عجیب مواجه شدند. گفته شده است از بعدازظهر روز گذشته کامپیوترهای موجود در ...
امروز کارمندان استودیوی Sony Pictures زمانی که قصد داشتند به کامپیوترهای خود در مقر این شرکت لاگین نمایند با یک تصویر بسیار عجیب مواجه شدند. گفته شده است از بعدازظهر روز گذشته کامپیوترهای موجود در این کمپانی به صورت کامل غیر قابل استفاده شده و تصویری از یک اسکلت به همراه مجموعه ای از آدرس های اینترنتی و یک پیغام تهدید آمیز از گروه هکری موسوم به #GOP را نمایش می دهند.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
علاوه بر اتفاق یاد شده بسیاری از اشتراک های توییتر سونی نیز دچار وضعیتی مشابه گشته اند و پیغام هایی مانند آنچه در تصویر پیش تر ذکر شده وجود داشت را توییت کرده اند، هر چند به نظر می آید سونی مجدداً کنترل اشتراک های مورد بحث را در دست گرفته است.
کارمندان استودیوی سونی در گزارش های اولیه ی مرتبط اعلام کرده اند که زمان بیشتری نیاز دارند تا بتوانند کامپیوترهای هک شده را به حالت اولیه برگردانده و آنها را قابل استفاده نمایند.
گروه هکری که این حمله را ترتیب داده گفته می شود که توانسته اسناد بسیار حساسی را از Sony Pictures به سرقت ببرد و تعدادی از آنها را با این کمپانی در URL هایی که در تصویر لاگین کامپیوترهای این شرکت نمایش داده می شوند و با فرمت .zip به اشتراک گذاشته است. هکرها سونی را تهدید کرده اند تا در صورتیکه به درخواست های آنها پاسخ مساعد ندهد این اسناد را به صورت عمومی منتشر خواهند کرد، هر چند که هنوز درخواست به خصوصی از جانب آنها مطرح نشده است.
شواهد نشان می دهند گروه #GOP توانسته تعداد زیادی فایل MP3، پادکست، فایل های حاوی پسورد کاربران و اطلاعات مرتبط به تعداد زیادی اشتراک توییتر را از سونی سرقت نماید.
از سوی دیگر سونی نیز در برگرداندن وضعیت استودیوش به حالت عادی و خارج کردن سیستم هایش از حالت کرش با مشکل جدی مواجه شده است. کارمندان این شرکت می گویند قادر به ارسال ایمیل، استفاده از کامپیوترها و پاسخگویی به تلفن ها نیستند و یکی از آنها به وب سایت Deadline گفته: "شبکه ی ما به صورت کامل از کار افتاده و همه چیز فلج شده است".
سونی هنوز توضیحات خاصی ارائه نکرده و به ذکر این موضوع که تحقیقات بیشتری را باید انجام دهد بسنده نموده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

خلی بد شد مطمینن امنیت شبکه سونی ضعیف نیست سونی تا حدودی باید همکاری کنه و گرنه واسه این هکرا هک کردن سرور های گوگلم اونقدرا فکر نکنم سخت باشه
چه خبر بدی
زندگی میکنن این هکر ها
کار ماکی جون و بیلی جونه.
به نظر من بهتره كه مثل بعضي شركت ها مثل بعضي شركت ها مثل گوگل يا مايكروسافت يا ... تعامل بيشتري با هكر ها داشته باشه.
سونی ببین کارت بکجا رسیده. اما خداروشکر psn سالمه
چرا هيشكي نميپرسه خواستشون چيه ؟
يه لحظه سوني رو ديدم گفتم ديگه زنديگيم تموم شده :دي الان كه رفتم PSN ساين اين ميشه همين كافيه :دي
این هکر ها هم کارشون خیلی درسته ها..
سونی باید بیشتر به امنیت شبکه اش اهمیت بده
بلاخره نفهمیدیم هکر ها کارشون درسته یا سونی ضعیف عمل کرده؟ بنظر شما متخصص میای و بیشتر از سونی حالیته . یه کمکی بهشون بکن.
ینی کار همیشگی ملت ما اینه . هیچی سرشون نمیشه ولی توی اظهار نظر استادن.
گروه اشیانه که توی ایران هست یه زمانی قسمتی از سایت ناسا رو از کار انداخته بود . منظور من اینه که رخنه همیشه وجود داره و مطمعن باشید هر شرکتی بیشتر از شما دلش به حالش خودش میسوزه و برای بهتر کردن امنیتش تلاش میکنه. ولی خطر هک شدن هیچوقت 100 درصد رفع نمیشه
آشیانه؟! :D حالا اگه VGF رو میگفتی یک چیزی :))))))))))
کل سایت های zone-h اشیانه از طرف کاربراش واسه مفام و.. ثبت شده.فکر نمیکنم زورش به ناسا برسه دیگه :))))))
محض اطلاعت بگم اون قسمتی از ناسا که توسط آشیانه هک شد قبلا توسط هکر های دیگه ای هدف گرفته شده بوده و آشیانه اومد فقط از باگ های کشف شده ی دیگران استفاده کرد و این کار کار خودش نبوده
کلا آشیانه سیستم خیلی افتضاح و مدیرهای متکبری داره که لنگه ندارن
همشون یه مشت آدم پولکی دنبال شهرتن که هیچی بارشون نیست
هر کسی یادش بره امنیت چقدر مهمه باید هزینه اش را پرداخت کنه.