ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا چهار فضاپیما را برای مطالعه اثر میدان های مغناطیسی به فضا می فرستد

سال هاست که ناسا در حال مطالعه رفتار میدان های مغناطیسی زمین و خورشید است و اکنون قصد دارد قدمی تازه برای مطالعه بهتر این حوزه بردارد. کنش های مغناطیسی بین این دو می تواند ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۵ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سال هاست که ناسا در حال مطالعه رفتار میدان های مغناطیسی زمین و خورشید است و اکنون قصد دارد قدمی تازه برای مطالعه بهتر این حوزه بردارد.

کنش های مغناطیسی بین این دو می تواند منجر به تبدیل انرژی مغناطیسی به انرژی جنبشی یا حرارتی شود. این اتفاق هر لحظه میلیاردها بار در سطح گیتی در حال حادث شدن است. اما در نزدیکی خانه ما -زمین- این نیروها از ما در برابر طوفان های خورشیدی محافظت می کنند.

ناسا به زودی برای مطالعه بهتر این انرژی های مغناطیسی و اثر این عوامل حفاظتی برای مراقبت از زمین، چهار فضاپیما را به مدار زمین خواهد فرستاد که با تشکیل یک هرم فرضی توسط آنها، این اثرات را در هر سه بعد در فضا مورد بررسی بهتری قرار دهد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برنامه این است که یک راکت فضایی این چهار فضاپیمای تحقیقاتی را با خارج از جو منتقل کند و پس از رسیدن به مقصد آنها -طبق ویدئوی زیر- از یکدیگر جدا شده و در مدار زمین قرار می گیرند.

این برنامه قرار است در ماه مارس ۲۰۱۵ عملی شود و بدین ترتیب امید می رود با شناسایی بهتر اثر میدان های مغناطیسی، درک بهتری از عملکرد این نیروها و رخدادهای خارج از جو داشته باشیم.

در ویدئوی زیر نمونه ای سه بعدی از نحوه ارسال و قرارگیری این فضاپیماها در جو زمین را مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/NASA-HowWillthe4MMSSpacecraftLaunchanddeploy.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد جواد

    مرگ بر آمریکا :|

  • ABBAS

    خیلی خوب بود مرسی

  • فـرزاد

    ای بابا !!! دوباره ...
    مگه قرار نبود "امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" ؟!

    • Kiomars shady

      خب این از سری غلط هاییه که نمیتونه بکنه :D

  • bahram

    خوب بود.امیدوارم موفق بشه
    مرسی

  • Kiomars shady

    خیلی جالب بود
    ناسا یکی از مهد های تکنولوژی هستش
    این توفان خورشیدی خیلی خوفناکه هرلحظه بزنه همه برقا و ارتباطات قطع میشه -_-
    کی میخواد چند روز بی نتی رو تحمل کنه :D

    • Muhammad Saeed Naeemi

      به لطف این ارائه دهنده ی اینترنتم پوستم کلف شده.:D
      بیدی نیستم که با این بادا بلرزم.

مطالب پیشنهادی