ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

همکاری استراتژیک Meizu و Canonical برای تولید تلفن های هوشمند مبتنی بر اوبونتو

شرکت Meizu بزرگترین حامی سیستم عامل اوبونتو تاچ شده است. چندی پیش اخباری مبنی بر عرضه تلفن هوشمند MX4 Pro با این سیستم عامل جدید منتشر شد. اکنون شایعات و گمانه زنی ها بیشتر به ...

مجتبی بوالحسنی
مجتبی بوالحسنی منتشر شده در ۶ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۰:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شرکت Meizu بزرگترین حامی سیستم عامل اوبونتو تاچ شده است. چندی پیش اخباری مبنی بر عرضه تلفن هوشمند MX4 Pro با این سیستم عامل جدید منتشر شد. اکنون شایعات و گمانه زنی ها بیشتر به حقیقت نزدیک شده اند. دو شرکت Meizu و Canonical از یک همکاری استراتژیک خبر دادند که بر اساس آن می توان انتظار داشت به زودی شاهد دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو در فروشگاه ها باشیم.

جزئیات زیادی از مفاد این همکاری منتشر نشده، اما با توجه به اینکه شرکت Meizu فقط تلفن هوشمند تولید می کند و Canonical هم سیستم عامل اوبونتو تاچ را توسعه داده، حدس اینکه اساس این همکاری چیست تقریبا آسان است. گفته شده که اولین دستگاه های تولیدی Meizu با سیستم عامل اوبونتو، در سه ماهه ی اول سال ۲۰۱۵ و در چین و اروپا عرضه خواهند شد. اما در مورد قیمت و مدل دستگاهی که قرار است عرضه شود در حال حاضر اطلاعاتی وجود ندارد.

در ادامه جزئیات بیشتر را مطالعه کنید.

Canonical قبلا اعلام کرده که هدف آنها تولید دستگاه های میان رده تا بالارده (با قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار) است. با این توضیح به نظر میرسد MX4 و MX3 با سیستم عامل اوبونتو همراه شوند.

MX3 مجهز به پردازنده ی اگزینوس ۵، صفحه نمایش ۵.۱ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p و دوربین ۸ مگاپیکسلی است. MX4 نیز دارای صفحه نمایش ۵.۳ اینچی با روزولوشن ۱۱۵۲ در ۱۹۲۰ پیکسل بوده و دوربین بکار رفته در این مدل ۲۰.۷ مگاپیکسل است. پردازنده ی MX4 نیز ۸ هسته ای و ساخت شرکت مدیاتک است.

هنوز چیزی مشخص نیست، اما با توجه به قیمت محصولات یاد شده می توان آنها را خوب ارزیابی کرد. در نهایت ممکن است بزودی شاهد عرضه ی تلفن های هوشمندی باشیم  که از سیستم عامل اوبونتو بهره می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • bahram

    خیلی عالیه.امیدوارم زودتر عرضه کنن و تو ایرانم بتونیم بخریم. من میخرم
    مرسی

  • 1person

    بنظرم اگه با شیائومی همکاری میکرد خیلی بنفعش بود :))

  • TROOL

    چه موبایلی بشه حالا جنجال اوبونتو دوستانو چه کنیم

  • عرفان

    اگه بیاد من که می خرنش

  • reza_zarchi

    امیدوارم که اوبونتو تاچ هم مخاطبین زیادی بدست بیاره. این یک سیستم عامل متن باز و فوق العاده انعطاف پذیره و برای گیک ها یک وسیله ی ایده آل به حساب میاد.
    فقط کاش از پردازنده های کم مصرف اینتل به جای ARM استفاده می کرد تا هماهنگی بیشتری با نسخه دسکتاپش داشته باشه و برنامه های دسکتاپ روی اون نصب بشه.

    • دانیال بهزادی

      همین الآن هم اوبونتو و تقریباً همه‌ی نرم‌افزارهای موجود براش بیلد آرم دارن و از این جهت مشکلی نیست. در حقیقت سیستم‌عامل روی گوشی هیچ فرقی با سیستم‌عامل اصلی دسکتاپ اوبونتو نداره، فقط دو تا بیلد از یک چیز هستن

  • sharifi

    کاش این یکی مثل ویندوزفون گند نزنه به نرم افزار.
    نرم افزار درست و درمون واسه ویندوزفون پیدا نمیشه
    همش کمبود

    • دانیال بهزادی

      خوبی اوبونتو اینه که با معرّفی اسکوپ‌ها، نیاز به اپلیکیشن‌های مختلف رو از میان برده. یعنی دیگه لازم نیست اپ‌های توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، جی‌میل و… رو نصب کنید حتماً. کافیه اسکوپ‌های مربوط به این‌ها رو از داخل تنظیمات سیستم‌عامل روشن کنید فقط

    • Danial_Esfahani

      نرم افزارای وینفون مگه چه مشکلی دارن؟
      یه سری نرم ا افزار رو پیرهن عثمان کردید ، اندروید و iOS هم نرم افزار افتضاح دارن ولی دلیل نمیشه بگیم مشکل از سیستم عامله.

      خیلی نسبت به این سیستم عامل امیدوارم، روون بودن وینفون + قابلیت های متن باز + اپلیکیشن های اندروید = :-D :-D

    • Divan Greedy

      مثلن ؟؟؟ همین اسکایپ کی می گی فلان و ... دقیقن چه مشکلی داره ؟؟؟ قابلیت نقاشی و به اشتراک گذاشتن مکان تو ios نیست ، رابط کاربری هم که یکی ، مشکلت دقیقن کجاست

  • Divan Greedy

    چند تا چیز در مورد lollipop / چرا face unlock توش نیست مگه نگفتن بهبود یافته ، اصلن دیگه نمی تونم پیداش کنم ؟؟؟ / حالت باز شدن شده شبیه ویندوز فون باید انگشت رو بکشی سمت بالا / ایکاش گوگل این ویجت هاشم یه تغییری می داد

    • حمیدرضا

      نوید جان در قسمت security یه گزینه هست به نام smart lock داخل اون میتونید چهره ی خودتون رو ثبت کنید یا یک دستگاه بلوتوث رو‌مثلا. برای چهره ،اتوماتیک وقتی صورت شما رو تشخیص بده دیگه نیاز نیست رمزو بزنی و بدون رمز باز میشه، البته باید یه مدل رمز بذاری روش اول تا اسمارت لاک فعال بشه و با چند بار ثبت چهره دقیق تر هم عمل میکنه، سرعتش خوبه

      • Divan Greedy

        هر چی می گردم پیداش نمی کنم تو nexus 4 ، من داخل kitkat فقط از این روش استفاده می کردم

        • ɅMIN

          نمیدونم. تا الان استفاده نمیکردم اما الان چهرم رو وارد کردم دیدم عملکردش فوق العادست! امیدوارم پیداش کنی

        • ɅMIN

          همونطور ک دوستمون گفت باید بری تو بخش security بعد همونجا شش تا گزینه بری پایین که برسی به smart lock
          نباید بری تو screen lock

          • Divan Greedy

            نداره، گزینه 6 unknown sources

  • reza zare

    سلام.میخوام یه هارد اکسترنال 1ترا رو به دو قسمت تقسیم کنم برا این کار باید هر دو درایوم Primary باشه؟ یا هر دو Logical ؟یا یکیش Primary و یکی دیگش Logical ؟نمیخوام رو هارد چیزی نصب کنم فقط برای ذخیره ی فایله

    • Danial_Esfahani

      primary برای نصب سیستم عامل هست و قابل Active شدن برای بوت هست، اگر نمیخوای روش سیستم عامل داشته باشی طبق تجربه من یه Primary و بقیه رو logical کنی بعدا با مشکل خاصی مواجه نمیشی.

  • رامین

    اوبونتو موبایل قابلیت نصب برنامه های اندروید رو هم داشت فکر کنم. درسته؟

مطالب پیشنهادی