با TZOA آشنا شوید: گجتی کوچک برای یافتن هوای تمیز
روزهایی است که شما صبح زود از خواب بیدار شده و به قصد پیاده روی در هوای آزاد و تمیز به بیرون از خانه مراجعه می کنید. اما در واقع هوایی که استشمام می کنید ...
روزهایی است که شما صبح زود از خواب بیدار شده و به قصد پیاده روی در هوای آزاد و تمیز به بیرون از خانه مراجعه می کنید. اما در واقع هوایی که استشمام می کنید به هیچ عنوان سالم نبوده و شما هم متوجه این موضوع نخواهید شد.
چرا که ذرات آلوده و بسیار ریزی که در هوا وجود دارد تنها با تجهیزات خاص قابل شناسایی هستند و در حالت عادی شما حس می کنید هوای سالم را تنفس می کنید. برای جلوگیری از این اتفاق TZOA ساخته شده است، گجتی کوچک و زیبا برای شناسایی شدت کثیفی هوا.
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
TZOA نام گجت کوچکی است که به صورت دایره شکل و یک اسکنر مخروطی به روی آن قرار دارد و قرار است اولین ابزار پوشیدنی شناسایی آلودگی هوا باشد.
این محصول که در وب سایت KickStarter برای جذب سرمایه قرار گرفته، قادر است عواملی همچون کیفیت هوا، شدت UV نور، رطوبت و دما را دریافت می کند و سپس شما از طریق اپلیکیشن متصل به گجت خود، می توانید تمام اطلاعات مربوط به این موارد را مشاهده کنید.
کاربران می توانند اطلاعات دریافتی را در وب سایت این پروژه آپلود کنند تا افراد دیگر بتوانند در نقشه مناطق تمیز از نظر آلودگی هوا را مشاهده کنند. شما می توانید این گجت کوچک را به کیف یا کفش خود متصل کنید و مابقی کارها را به او بسپارید.
طبیعتا گجت هایی که در Kickstarter معرفی می شوند در حد نمونه های اولیه هستند و باید دید در صورت عرضه چه عملکردی از خود به نمایش خواهند گذاشت. سازندگان TZOA اعلام کرده اند که در صورت کسب سرمایه مورد نیاز، این محصول در تابستان ۲۰۱۵ و با قیمت ۱۳۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.



جالب بود
این UV سنجیش بیشتر کاربردیه به نظر من : D
این تو ایران کاربردی نداره. چون هوای تازه ای وجود نداره. چون سازمان محیط زیست به خوبی داره کارشو انجام میده.چون همه چی زیر نظر سازمان استاندارده و استاندارد داره!
ipooya آره داداش
یه سنسور پارازیتم بذارن روش خوبه
نیست تهران هوا خیلی تمیزه سنسوراش بی استفاده میمونه
چند روز پیش که هوا یکم تمیز شد دیدم اطراف تهران چقدر کوه هست! کلا یادم رفته بود :دی
"هوای تمیز" یه جوک مسخره برای تهرانی ها و خوزستانی ها
واسه شهر ما این دستگاه اصلن کاربرد نداره
http://8pic.ir/images/dhhs5hiajb72mh6bcfsi.jpg
اینو بیاری تهران میسوزه.ببری خوزستان بازم میسوزه.شمال هم که باعث میشه سنسور های رطوبتش بپکه.
کلا به درد ایران نمیخوره.به شخصه زیاد به این چیزا اهمیت نمیدم چون کار هامو مهمتر از سلامتیم میبینم.مجبورم ببینم.
خیلیم خوشگله.خوشم اومد.
بیارنش محلچه میگه اینجا عالیه عالیه عالیه :) :)
تا وقتی از یک نعمت بهره میبرید قدرشو بدونید.
تو این طوفان مسخره ای که تو تهران اومد داشتم میرفتم یه کلاس درسی که یهو دیدم همه جا تاریک شد.بعد یه آجر اوفتاد جلو پام.
نمیتونستم چشمامو باز کنم ببینم چی شده.
شانس اورم که چیزیم نشد.
در کل قدر اون هوای تمیز رو بدون داداش.
یه عکس از محل زندگیم در حین برگشت از کار
عامر جان تو ویکی پدیا زده مردمش ، اهل سنت اند .... شما هم سنی هستی؟
هوای روستای ما هم این شکلیه.
خیلی وقته نرفتم جای خوبی بود که خشکسالی زد نابودش کرد.
فدایی داری آقا اون که صد درصد اما اینجا هم بعضی وقتا یه شن قرمز میاد مال بیابون های عربستان پدر آدمو درمیاره اما خب همش چند روزه
راستی عامر جان محل زندگیه شما تو ویکیپدیا هست.کلی کیف کردم.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%84%DA%86%D9%87
قربانت.
ببین طوفاناتون به این خفنی هست؟
m.s.n فدایی داری آقا یه 4 طاق هم داریم مال زمان ساسانیان هستش اومدی اینورا در خدمتیم دادا
قربانت.خوندم درموردش.باید جالب باشه.
ممنون داداش.
میام این اسمو عوض کنم اسم خودمو بزارم بعد نمیدونم چرا وقتی اسممو میزارم نمیتونم دهنمو کنترل کنم.
مخصوص افراد سالمند و افرادی که مبتلا به بیماری های تنفسی هستن هستش قیمتش یه کم زیاده اما در قبال کاری که میکنه میشه گفت میرزه امیدوارم موفق بشه ، بعضی طرح ها در عین سادگی عالی هستن
سلام عامر جان
مبارک باشه
پ شیرینیش کو ؟
تا بیاد چشم
هر موقع اومد مارو بی خبر نزاری داداش