ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت ناشناس چینی: ممکن است اپل در آیفون 6 ، پتنت طراحی آن ها را نقض کرده باشد

از سال 2007 که اولین آیفون عرضه شد، شرکت های زیادی موبایل های خود را با طراحی نزدیک به آیفون ساخته اند به طوری که بعضی از آن ها به کپی کردن طراحی این تلفن هوشمند متهم ...

عماد ساعدی
عماد ساعدی منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۳۹۳  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

از سال 2007 که اولین آیفون عرضه شد، شرکت های زیادی موبایل های خود را با طراحی نزدیک به آیفون ساخته اند به طوری که بعضی از آن ها به کپی کردن طراحی این تلفن هوشمند متهم شده اند. اکنون طی اتفاقی غیر منتظره، یک سازنده موبایل چینی مدعی شده که اپل در طراحی آیفون 6 احتمالاً یکی از پتنت های مرتبط به آن ها را زیر پا گذاشته است.

این شرکت چینی، Digione نام دارد و چندان شناخته شده نیست. پتنت یاد شده، طراحی یکی از موبایل های اندرویدی این شرکت را پوشش می دهد که تحت برند +100 با قیمت حدود 130 دلار به فروش می رسد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

MacWorld توانسته یک کپی از این پتنت را به دست آورد که در آن به ثبت شدن حق امتیاز در تیر ماه (پیش از معرفی آیفون 6) اشاره شده است. این پتنت تنها در چین اعتبار دارد و شمایل آن، یاد آور طراحی آیفون 6 است. این دستگاه از پردازنده 8 هسته ای مدیاتک بهره می برد و به طرز جالبی، نمایشگر آن 5.5 اینچ (دقیقاً برابر آیفون 6) است.

پیش از معرفی آیفون 6، تصاویری از آن لو رفته بود و شرکت Digione با مشاهده طراحی آن، برای پیش گیری از مشکلات حقوقی، طی نامه ای به اپل درباره امکان نقض پتنت هشدار داد و کوپرتینو را به «تعامل با حسن نیت» دعوت کرد. با این وجود، به نظر می رسد اپل پاسخگو نبود چرا که Digione با انتشار آن نامه در Weibo (بزرگ ترین سرویس میکروبلاگ چینی، مثل توییتر) از «فرصتی برای بازگو کردن حقیقت» یاد کرد. مشخص نیست که آیا Digione از اپل شکایت خواهد کرد یا خیر.

در ادامه، تصاویر تلفن اندرویدی این شرکت چینی را مشاهده می کنید:

Digiones-design-patent---versus-the-iPhone-6-last-image (1)

Digiones-design-patent---versus-the-iPhone-6-last-image (2)

Digiones-design-patent---versus-the-iPhone-6-last-image

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • امیر

    ایرانیا متخصص در شکستن قفل و کرک برنامه هستن،
    چینیا متخصص کپی از رو محصول.

    من آینده روشنی در همکاری این دو میبینم :|

  • mr.leo

    یه سوال !!؟؟!؟!
    .
    .
    .
    .این دوتا کجاشون شبیه به همه ؟؟؟
    .
    .
    اصلا شبیه هم نیستن
    شما شباهتی میبینید؟؟

  • اَلِــــــــکــــــس

    این چینیا اومدن تاریخ ثبت پتنت رو دستکاری کردن، کردنش قبل از معرفی آیفون 6 که بعدش شکایت کنن و فروش اپل رو توی چین محدود کنن (این چینیا با اپل مشکل دارن)

  • Behnam

    اين شركته حالش بده ها.!!! چى ميگه؟! نقض پتنت!!!!

  • Dr.House

    مسخره ترين خبر هفته !

    همين مونده كه يك شركت چيني بياد از نقض حق پنت از اپل شكايت كنه !!!!

  • HEISENBERG

    من اپلی نیستم ولی اپل بزرگتر از اونیه که بخواد همچین کاری کنه!
    اصلا فکرشم مسخرست چه برسه به اینکه دربارش حرف بزنیم!

    خوبه که همه اینو میدونن چندماه قبل اینکه ایفون 6 معرفی شه عکسای زیادی ازش لو رفت!

  • سهیل

    جوسازی مسخره. من که نفهمیدم مشکلش چیه

  • iBabak

    اینقدر کپی کردن که دیگه توهم کل وجودشونو گرفته حالا خیال میکنن اپل اصلی خودشونن

  • md4956

    همین چینیه پشتش با دیزایر 816 اچ تی سی مو نمیزنه اصلا

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسی

    مطمئنم که این طرحو همون موقها که هی طرح ایفون لو میرفت زدن
    بقول دوستمون دست پیش گرفتن
    بابا داریم راجب ایو حرف میزنیم
    اگه بنظرتون ایو کم کسی هستش و طراحی حالیش نیست و میاد از چینیا کپی میکنه من دیگه حرفی ندارم :|
    این سایتم سایت اپلی هستش :| همچي ارومه >_<
    من :|
    دیوان /(•o•)\
    ایو o_O

    • BuBo

      اینو بدون تعصب میگم و کار کردن با آیفون ۶
      درسته ایو کارش خوبه ولی اول نظر یکی از طرفدارهای بی کله اپل رو میگم که حتی محدودیت آیتونر رو هم خوب میدونست، گفت وقتی آیفون ۶ رو دستم گرفتم و دیدم حس گوشی چینی بهم داد به شدت شاکی بود از طراحی و میگفت فقط 5s .
      و خودم وقتی با ۶ کار کردم و از نزدیک دیدمش اصلا حس تک بودن آیفون توش دیده نمیشه، انقدر زبان طراحی بهم ریخته تو این نسخه که دیگه تو مترو سخت میتونم تشخیص بدم که تو دست طرف آیفون ۶ هست یا یه برند و مدل گوشی ناشناس.
      میتونم بگم با تمام جذابیت ادل با طراحی هاش این گوشی اصلا جذابیت نداره از نزدیک فقط عکساش تو سایت اپل قشنگن. منفی هم بخورم اشکال نداره.

      • طــــــــــــــــــــــــــــوسی

        با اجازتون بنده طراحی صنعتی خوندم و نظرم کاملا برعکس شماست حالا یا من حالیم نیست چیزی که میگم دیزاینش فوق العادست یا تعصب شما چشماتونو گرفته که من با دیدن کامنتای شما به این پی بردم ...و اون دوستتونم بهش اس۵ رو پیشنهاد میکنم که از طراحیش لذت ببره

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی