مایکروسافت در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی در حال تبلیغ کردن وب سایت تازه راه اندازی شده ایست که ظاهراً هدف اصلیش جذب کاربران لپ تاپ های مک بوک تولید شده توسط کمپانی اپل است.
در وب سایت مورد اشاره راهنمایی هایی کاربردی جهت مهاجرت از کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل Mac OS X به لپ تاپ ها و تبلت های تحت پلتفرم ویندوز آورده شده و البته تمرکز اصلی آن بر هدایت کاربران به سمت استفاده از تبلت هیبریدی خود مایکروسافت، یعنی سرفس پرو ۳ است.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
مایکروسافت از زمان معرفی سرفس پرو ۳ همواره به شکلی کاملاً واضح مک بوک های تولیدی اپل و خصوصاً سری ایر را هدف قرار داده و مستقیماً ضمن اشاره به آنها سعی دارد تا محصول خودش را به مراتب بهتر و کامل تر معرفی نماید.
البته این اقدام ریشه هایی دیرین دارد؛ اپل سال ها پیش سایتی مشابه راه اندازی کرده بود که در آن مزایای مهاجرت از PC به کامپیوترهای مک برای کاربران شرح داده می شد. این کمپانی حتی تبلیغاتی با همین مضمون و تحت عنوان "سلام من یک مک هستم و سلام من یک پی سی هستم" راه اندازی کرد که در اقدامی مشابه این روزها ردموندی ها کمپینی تبلیغاتی را برای دستیار دیجیتالی خود موسوم به کورتانا راه انداخته اند و در مجموعه ویدئوهایی برتری های آن را نسبت به سیری نمایش می دهند.
مایکروسافت همچنین کمپین دیگری را در توییتر و با هشتگ #switchtoSurface راه اندازی کرده تا از این طریق نیز کاربران حاضر در شبکه های اجتماعی را به سمت محصولات خودش هدایت نماید، هر چند که در حال حاضر میزان مشارکت در این کمپین چندان زیاد نیست.
غول تکنولوژی ساکن ردموند بودجه ای بسیار عظیم را به برنامه های تبلیغاتی مرتبط به سرفس اختصاص داده ولی هنوز آمار دقیقی از میزان فروش این محصول منتشر نگشته و البته خود مایکروسافتی ها نیز تمایلی نداشته اند تا اطلاعاتی را در این رابطه ارائه نمایند. ناگفته نماند که کمپانی رقیب یعنی اپل نیز حاضر نشده تا در مورد تاثیر این تبلیغات بر میزان فروش محصولاتش و خصوصاً لپ تاپ های مک بوک ایر توضیحی بدهد.
سرفس پرو ۳ تقریباً ۶ ماهی است که به بازار عرضه شده و در طول این مدت کوتاه نقدهای بسیار مثبتی را از جانب منابع مختلف دریافت کرده است. این محصول بی شک یکی از بهترین تبلت های هیبریدی مبتنی بر ویندوز به حساب می آید و بسیاری معتقدند نسخه ی بعدی آن که احتمالاً با نام سرفس پرو ۴ عرضه خواهد شد می تواند سبب برتری مایکروسافت بر بسیاری از رقبا گردد، باید دید تا در آینده و با گذشت زمان شرایط به چه صورت تغییر خواهد کرد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من که بهدسرفیس پرو 3 مهاجرت کردم و خوشحالم ^_^
مایکروسافت از زمان نادلا خیلی به جنب و جوش افتاده.
الان که فکر میکنم می بینم توی این همه سال با مدیریت بالمر مایکروسافت دقیقا داشت چکار می کرد؟؟ نمیگم کاری نمی کرده. مثلا همون XP مهم ترین اتفاقی بود که توی مدیریت بالمر افتاد. ولی خب بعد از XP توی بیشتر چیزا پیشرفت خیلی خیلی کمی داشت.
سرفیس یه دیوایس لوکسه و به خاطر قیمتش نباید همه گیر بشه (یعنی نمی تونه بشه. مثل آی دیوایس های دسکتاپ و لپ تاپ)
قدرت عالی، کیفیت عالی، سیستم عامل هم که سلیقه ای (شخصا ویندوز میبینم حالم بد میشه)
در کل سخت افزار سرفیس عالیه. ولی خب به جای اینکه از هر طرف که میرسه مایکرو یه تبلیغ بده بیرون و تیکه بپرونه به بقیه ی شرکت ها، بیاد محصولش رو رقابتی تر بده تو بازار تا ملت بتونن بخرن.
البته من هیچی رو با PC عوض نمی کنم. سرفیس هم حکم یه PC داره ولی خب مشکلاتش بیشتر از PC هست. مثلا حافظه ی داخلیش کمه. همین که باید شارژ بشه برای من خوب نیست. مهم ترین عیبش از نظر من سیستم عاملشه. البته خب میشه بعد از خرید سرفیس اون ویندوزش رو برداشت و خلاص. ولی خب بازم مشکل باتری و کمبود حافظه باز پابرجاس.
و در آخر، فکر نمی کنم کسی از مک بخواد بره سراغ ویندوز نیاز به آموزش داشته باشه. برعکسش نیاز به آموزش داره. یعنی از ویندوز به مک. چون کاربر داره از یه سیستم عامل معمولی میره سراغ یه سیستم عامل بیس یونیکسی. ولی کسی که با مک کار می کنه دیگه ویندوز براش آب خوردنه. نیاز به آموزش نیست.
من الان حس می کنم مایکی داره جیغ میزنه میگه جون مادرتون برگردین، کجا دارین میرین، ما هم خوبیم به خدا،،،،
ولی دیگه فایده نداره مایکی جون زور نزن، من اگه کلاهمم بیفته تو ویندوز نمیام برشدارم،
بای بای مایکی....
خیلی چیز باحالیه ولی مایکروسافت خودش رو کشت!!
چه خبره !! به نظرم يه مك بوك خوب ميگيري كلي لذت ميبري بعد فوقش يه بوت كمپ و سپس ويندوز هم داري جهت سايت گلستان و بازي و اينا
ولي به شخصه مك رو بيشتر دوست دارم
پ.ن : سرفس هرچقدر هم خوب باشه تو پردازش تصوير و رندر كردن كم مياره جلو مك
مایکروسافت جان مک اینقدر فوق العادس که خیلیا هزار جور مکافات میکشن میرن هکینتاش نصب میکنن تا بتونن تجربش کنن و توش میمونن و برنمیگردن به ویندوز،حالا شما میخوای مکبوک و آیمک دارها رو متقاعد کنی برن سمتش؟
فقط میتونم بگم باش تا بیان ;)
این سرفیس قراره چی باشه؟!
یه تبلت؟!
تقریبا واسه تبلت بودن هیچ اپ تخصصی نداره برخلاف ایپد
قراره لب تاپ باشه؟!
بازم نیست چون اکثر اپ هایی که شما توی طول استفاده میکنید احتیاج به موس و کیبورد داره برای لمس بهینه نیستن
تعداد اپ های بهینه خیلی کمتر از برنامه های مک هست
--
اندازه
خیلی بزرگتر از اونی هست که بزارید توی کیف و همه جا همراهتون باشه
برخلاف ایپد
--
من قصد خریدنش رو دارم توی کریسمس اما این کارای مایکروسافت فقط به علت استصال اش هست
اخرش هم مجبور یشه مثله سرفیس های فبلی چوب حراج بزنه بهش!
باحال ترین و واقعی ترین تبلیغ قرن!
اینم جالبه! :D
http://s5.picofile.com/file/8158702942/76946614799796162207.jpg
آقاى رسول خان! كه تو زوميت هم با هم بحث داشتيم! من با لينوكس هيچ مشكلى ندارم و باهاشم كار كردم اما واقعاً دليل اين دشمنيتو با اپل نميفهمم. خودت ميدونى كه اين چيزى كه گذاشتى چقدر احمقانس! ديگه بيشتر لازم نيست بهت توضيح بدم!
شما چجوری از روی یه عکس فهمیدی که من با اپل مشکل دارم؟؟
واقعیتش اینه که من اگه حرفی میزنم، حرفم قرار نیست سند باشه. نظریه که شخصیه و میذارمش. (تا جایی که توهین به کسی نشده باشه)
این چیزی که من گذاشتم از نظر هر کس یه مفهوم داره. گذاشتن این جور عکس ها هم جنبه ی فان داره. شما می تونی یه عکس پیدا کنی و در جواب من بذاری. به همین سادگی.
بحث کردن نمیخواد که!
خیلی از بحث ها بیهوده شروع میشن.
------
" دیگه بیشتر لازم نیست بهت توضیح بدم!"
آفرین. :)
من از ۱۰.۴ مک کاربر مک هستم و همیشه روزانه دارم از مک استفاده میکنم و بنا به کارم هم همیشه از ویندوز هم استفاده کردم و میکنم ... این نظر شخصی خودم هست اما برای کارهای شخصی و استفاده روزانه مک رو بسیار بهتر میبینم و همیشه میگم توی محیط مک یک جور انرژی مثبت هست ! طراحی محیط مک، گرافیکی و زیباست و حس خوبی به کاربر میده ... محیط ویندوز هم بسیار زیباست اما نظر شخصی خودم روی مک هست ... من مدت هاست که از محصولات wacom استفاده می کنم و سرفیس ۱ و ۲ که معرفی شد برای من صفحه کوچک بود اما سرفیس ۳ که معرفی شد خیلی خوشحال شدم و برای من خیلی خوب بود و آیپد رو فروختم و سرفیس پرو ۳ گرفتم ... اولترابوک خیلی خوبی هست اما نه لپتاپ و نه تبلت عالی نیست ... چند تا نکته داره که امیدوارم کم کم رفع بشن ... اول اینکه محیط ویندوز برای محیط لمسی خیلی ناقص بهینه شده و کارکرد روزانه اصلا لذت بخش نیست و منتظر ویندوز ۱۰ هستم ببینم کاربری توش بهتر میشه یا نه ، به خصوص برای رزولوشن سرفیس محیط ویندوز برای لمسی خیلی بد هست ... دوم اینکه بیشتر نرم افزار ها هنوز نیاز به کیبورد و موس دارن و باعث میشه همیشه نیاز باشه که کیبورد سرفیس رو وصل کنم و کیبوردشم به نظرم جالب نیست و اگه پشت میز نباشم و یا روی دسته مبل نزارم کارکرد باهاش اصلا راحت نیست ... سوم اینکه باتری دستگاه توی حالتی که استفاده نمیشه بیش از حد مصرف میشه و یک مقدار از لحاظ شارژ جالب نیست ... در کل احساسمی کنم با یک محصول پخته و کامل کار نمی کنم و تجربه کاملی نمی تونم داشته باشم باهاش و برای همین فکر میکنم تا سرفیس ۳ هنوز مک رو خیلی بهتر میدونم اما سرفیس پرو ۴ میتونه یه برگ برنده باشه که امیدوارم باشه چون من یکی که خیلی منتظر سرفیس پرو ۴ هستم و بیشتر از اون منتظر ویندوز ۱۰ برای محیط لمسی ...
شخصا به هیچ قیمتی حاضر نیستم به ویندوز برگردم.
این تعصبی که شما داری رو خود شرکت اپل هم نداره اونا خودشون از ویندوزاستفاده بسیار بسیار زیادی دارند
شما هم اونقدری که تعصب داری، خود شرکت مایکروسافت هم نداره.
اینم جوابه دیگه بالاخره. هر وخ خواستی به کسی جواب بدی اول همون جواب رو واسه خودت بده تا ببینی مشکل نداره :)
قرار نیست هر کسی که گفت سیستم عامل مورد علاقه ی شما رو استفاده نمی کنه پس تعصب داره
تعصب مال زمانیه که بدون دلیل منطقی یکی بیاد بگه من به هیچ قیمتی حاضر نمیشم بیام سمت ویندوز. آره اگه دلیلش غیر منطقی باشه اونوخ میشه متعصب.
منم به هیچ قیمتی حاضر نمیشم از ویندوز استفاده کنم. اون بنده خدا هم حاضر نمیشه. چرا؟؟ چون دلایل منطقی واسه خودمون داریم ( بستگی به نیاز شخص هم داره )
شما دلیل منطقی بیار برای اون بنده خدا که ویندوز بهتر از مکه. یا برای من دلیل منطقی بیار که ویندوز بهتر از لینوکسه. ما هم دلیل منطقیمون رو برای برتر بودن سیستم عاملمون نسبت به ویندوز میگیم.
دلایل منطقی شامل:
ویژگی های یه سیستم عامل (به صورت گلوبال) که باید بیشتر باشه
ضعف های یه سیستم عامل (به صورت گلوبال) که باید کمتر باشه.
من طبق این دو جمله ی بالا که کاملا هم منطقی و عقلانی هست میگم به هیچ قیمتی سمت ویندوز نمیرم.
خب حالا ببینم چکار می کنی :)
گلم شما کلا برو تو سایت همسایه چون اونجا افراد زود باور زیادن
تا جای که خاطر هست شما از ترجمه چند جلمه ساده عاجز بودی حالا راجع به ....؟؟؟
خواهشا اینجا بس کن
ببخشید. شما مدیر سایت هستی؟
فکر نکنم کسی حق داشته باشه که به من بگه کجا باشم کجا نباشم.
اونا زودباور نیستن. به خاطر کم اطلاعیشون از دور و برشون، عاشق مقاومت کردنن.
اینجا هم چند روز بیام و برم می فهمم که کی جریانش چیه.
شما غصه نخور. حواست به نظرات خودت باشه تا خدای نکرده به کسی بی احترامی نکنی. حق الناسه برادر من.
و البته منم همیشه جواب توهین رو با توهین میدم. (دوران نصیحت کردن و به راه راست هدایت کردن گذشته دیگه. الان باید با آدما مثل خودشون برخورد کرد)
این گوی و این میدان. ببینم چه کار می کنی.