ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله هکرها به رآکتورهای کره جنوبی
تکنولوژی

اپراتور نیروگاه هسته ای کره جنوبی هک شد

براساس گزارشات، هکرها به سیستم های کامپیوتری اپراتور نیروگاه هسته ای کره جنوبی نفوذ کرده و موجب از بین رفتن بخشی از اطلاعات مربوط به این سیستم ها شده اند، با این حال طبق اعلام مسئولین ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱ دی ۱۳۹۳  |  ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

براساس گزارشات، هکرها به سیستم های کامپیوتری اپراتور نیروگاه هسته ای کره جنوبی نفوذ کرده و موجب از بین رفتن بخشی از اطلاعات مربوط به این سیستم ها شده اند، با این حال طبق اعلام مسئولین این نیروگاه، آسیبی به رآکتورهای آن وارد نشده است.

شرکت Korea Hydro and Nuclear Power که در واقع اپراتور این نیروگاه هسته ای است «عواملی که می خواهند باعث پاره ای ناآرامی های مدنی شوند»  را مسئول این حملات دانسته با این حال کمپانی مذکور اعلام کرده است که هیچگونه خطری رآکتورهای هسته ای کره جنوبی را تهدید نمی کند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفته می شود که «از کار انداختن یک نیروگاه هسته ای از طریق حمله هکرها به صورت 100 درصد غیر ممکن است زیرا سیستم پایش و کنترل این نیروگاه ها کاملا بسته بوده و به صورت مستقل عمل می کند».

یک معترض ضد-هسته ای مسئولیت این حملات را در توییتر بر عهده گرفته و خواستار بسته شدن رآکتورهای فرسوده هسته ای کره شده و حتی تهدید کرده که در غیر اینصورت اقدام به انتشار اسناد مربوط به آنها خواهد کرد، با این حال راهی برای تایید گفته های این فرد وجود ندارد.

این اتفاق در اثنای حملات ادامه دار هکرها به سونی و انتشار اخبار مربوط به در اختیار گرفتن توانمندی های جنگ سایبری توسط کره شمالی صورت می گیرد که گفته می شود در یک وزارتخانه سری این کشور با نام دایره 121 در حال پیگیری است.

یکی از مخالفان کره شمالی با ابراز نگرانی از خطرات این حمله اظهار داشت که هدف نهایی این کشور از استراتژی سایبری اش آن است که به زیرساخت های ملی کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا حمله کند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • جزقاله

    اطلاعات نيروگاه اتمي سوني نيست كه بشه باش شوخي كرد !!! به قولي خيلي خطر داره حسن ! هر چند نميتونن كنترل كنن ولي همين اطلاعات هم بسيار بسيار ميتونه تأثير گذار باشه توي همه چي !

    كره در برابر كره !! از مدت ها پيش بوده الان يواشكي تر شده !! چه شود

  • TURK Oglan

    برای اولین باره میبینم عــــــــــامــــــــر منفی گرفته !

  • ali

    نکنه جنگ جهانی سوم همون جنگ سایبری و نرمه
    :D

  • عــــــامـــــــــر

    بوی کره شمالی رو حس نمیکنید ؟

  • طــــــــــــــــــــــــــــوسي

    يكي داره اين وسط موش ميدوونه...

    عاقا من مسيئوليتشو به گردن ميگيرم :)) بيا منو بخور كرّه

  • Sayonara

    جنگ سایبری داره راه میفته یواش یواش

  • emeliano

    آسیا نره هوا! :|

  • نارنگی(سیب زمینی)

    از تمامی کاربرهای دیجیاتو خواهش میکنم برای اینکه اجازه ندیم حقوق اجتماعی مون پایمال بشه و جلوگیری از سواستفاده ی اپراتور های از از مردم با قیمت گذاری ۲برابری تعرفه ها با تحریم استفاده از اینترنت همراه ایرانسل به جمع دیگر کاربرانی که با این کار در تلاش برای احیای حقوق حقه ی خودشون هستند بپیوندید.

    این رو بدونید تا زمانی که خود ما برای خودمون احترامی قایل نباشیم دیگران برای ما هیچ احترامی قایل نخواهند شد.

    لطفا همه کمک کنند و با به اشتراک گذاری این صفحات سهم خودشون در آگاه سازی کاربران ادا کنند.

    https://www.facebook.com/Boycottirancell/

    https://twitter.com/BoycottIrancell

    http://instagram.com/p/w6P-8IBiG5/

    Instagram: BoycottIrancell

    #BoycottIrancell

  • goylard

    کار کره شمالیه

    • محمد مقدم

      جونه من ؟؟!!!!! شک نکن نمیگفتی نمیفهمیدیم

    • Muhammad Saeed Naeemi

      آره تازه هکراشون هک کردن یاد گرفتن دارن عقده ای بازی درمیارن.

  • H A M E D

    یه مرد این ایرانسل رو هک کنه :D
    نامرد خیلی گرونه

    • مرد هسته ای

      کسی منو نمیتونه هک کنه
      نیروگاه من دستیه , کامپیوتری نیست

    • SAEED DASTMARD

      ناکس خیلی گرون کرده.

    • Thinkdifferent

      اون انقدر سیستماش پیچیدست که کسی نمیتونه هکش کنه

      • فرشاد

        نوچ بر عکس تمام کانفبگ هاشون مشکل داره نزدیک دو سال پیش یه روتر سیسکو گرفته بودن چون کسی کانفیگ درستش رو بلد نبود برای فروش گذاشتن البته تو زمان تحریم بود کارشناس از ....نمی امد کانفیگ کنه الان رو نمی دونم ؟؟!!!
        این وضع ....

        • shayan_Q9

          هک هم کردیم بعدش .........

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی