ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوبی با برف به استقبال کریسمس می رود

برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۵ دی ۱۳۹۳  |  ۰۹:۲۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

برف یکی از آن مواردی است که به هیچ وجه نمی توان انتظار آن را در شهری مثل دوبی داشت. دما در این شهر در تابستان به ۴۰ درجه و در زمستان نیز به حداقل ۱۲ درجه می رسد و هوا هرگز آنقدر سرد نمی شود که شهروندان شاهد نعمتی همچون برف باشند.

اما این موضوع دلیلی شده است تا یک گروه آلمانی دست به کار شده و یکی دیگر از عجایب را در دوبی خلق نماید. دوبی که همواره پذیرای رویدادهایی نامتعارف، همچون فروشگاهی در زیر آب است، این بار آماده می شود تا برف مصنوعی در خیابان های خود را به نمایش بگذارد.

بر اساس طرحی که به مناسبت کریسمس پیاده سازی شده، محققین آلمانی در سطح خیابان های جزیره ای خاص از دوبی، دستگاه های برف ساز را کار گذاشته اند تا با کمک آن ها، بارش برف را شبیه سازی کنند. اما چالش اصلی زمانی است که برف بر روی زمین می نشیند.

این گروه آلمانی با استفاده از لوله های زیرزمینی، دمای خیابان ها را پایین آورده و به ماندگاری برف کمک می کنند. اما در نهایت زمانی که برف های باریده شده آب می شوند، سیستمی که در سطح خیابان ها قرار دارد، آب را مجدد جمع می کند و آن را به برف تبدیل می نماید.

این گروه آلمانی هم اکنون موفق شده اند تا یک آدم برفی را با این تکنیک ایجاد نموده و آن را در گرمای طاقت فرسای دوبی، سر پا نگه دارند. به لطف پیشرفت تکنولوژی، اکنون لمس گرما برای آدم برفی ها آرزو به حساب نمی آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • goodboy...

    جلل خالق!

  • saeed_ebrahimi

    پول چکار که نمی کند!!

  • ali07

    حالا برین سرموضوع علم بهتراست یا ثروت؟

  • mahdi_mirzayi

    بعضی چیزاها رو واقعا با پول نمیشه خرید یه کویر که با پول همه لدتهای طبیعی رو بصورت مصنوعی درست کردند
    خوشحالم که برف واقعی و سردی زمستون رو بصورت طبیعی میتونیم ببینیم و حس کنیم
    ولی وقتی فکر میکنم اگه این کشور مسولین با عرضه ای داشت
    با دنیا سر جنگ و ناسازگاری نداشت
    و همش شعار نمیدادن
    الان باید سروری میکردیم

  • bahram

    یک کشور عربی و مثلا اسلامی!!! میاد واسه کریسمس این کارارو میکنه!

  • mehrdad

    پول چیکار که نمیگنه

  • Ali

    ما كه برف نخواستيم
    اى كاش آلودگى هواى اهواز و اصفهان و ديگر مانطق كنترل كنند و اونو كاهش بدن

  • Sajad_alipour

    ما برف نخواستیم یه فکری به حال آلودگی هوای شهر اهواز و بارون های اسیدی که هنوز نمیدونن منشا اونا چی هستن بکنن برف پیشکش :)

  • دانیال

    پول باشه میشه هرررررررررررررررکاری کرددددددد.

  • mustafa

    دبی است دیگر مدینة العجایب

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی