لینوکس را در قالب یک پنجره در کروم بوک اجرا کنید
نظرتان در مورد اجرای لینوکس روی یک کروم بوک چیست؟ در این صورت احتمالا ابزاری مثل کروم بوک می تواند تا حدودی کاربردی تر هم باشد. در پستی که François Beaufort در گوگل پلاس منتشر ...
نظرتان در مورد اجرای لینوکس روی یک کروم بوک چیست؟ در این صورت احتمالا ابزاری مثل کروم بوک می تواند تا حدودی کاربردی تر هم باشد.
در پستی که François Beaufort در گوگل پلاس منتشر کرده، افزونه ای معرفی شده که با نصب آن می توان نسخه ای از لینوکس را در یک یک پنجره اجرا کرد. نام این افزونه Crouton integration است.
باید توجه داشت که برای نصب آن باید کروم بوک را بر روی Developer Mode قرار داد.
با این خبر می توان با کمک یک خط فرمان مجازی بین چند نسخه از لینوکس و البته سیستم عامل کروم سوئیچ کرد. به این ترتیب قابلیت هایی بیشتر در کروم بوک هایی که هر روز توسط شرکت های مختلف معرفی و عرضه می شود مهیّاست.
جزئیات کار در نوشته فرانسیس و ویدئوی زیر قابل پیگیری است.
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Multitasking-with-Chrome-OS-and-Linux-on-the-Chromebook-Pixel.mp4"]
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چه کارا! از لینوکس هر کاری بگین برمیاد.
هرچند من PC+Gnu/Linux رو به ChromeBook + ChromeOS/GnuLinux ترجیح میدم. چون اولا لپ تاپ دوست ندارم. دوما آدم میاد یه توزیع نصب می کنه بعد اینارو میریزه روش. نه اینکه بری یه چیزی بگیری بعد توی اون بیایی توزیع بریزی. :D
مثل این می مونه ویندوز نصب کنی بعد توی ویرچوال باکس اوبونتو بریزی. خو چکاریه؟ آدم لینوکس نصب می کنه بعد توی ویرچوال باکس ویندوز میریزه. :D
البته من هیچ کدومش نیستم. من گنو/لینوکس رو خالص استفاده می کنم. این تو اون، اون تو این نیست خوشبختانه :)
حس میکنم از کرنل خودش استفاده میکنه و فقط از محیط کاربری استفاده می کنه
رو یه پنجره که حال نمیده ...
ولی با توجه به ساختار کروم فک کنم میشه راحت رو کروم بوک لینوکس بوت کرد.
خوشم اومد جالب بود
سیستم عامل کروم اگه مث ویندوزفون این همه مخالف و دشمن داشت، تا الان هزارتا مقاله نوشته بودن که این سیستمعامل شکست خورده است چون سهمش تو بازار انقده و فلان و بیسار. هی با ویندوز و مک مقایسه اش میکردن و میگفتن نگاه کنید چقد عقب موندهاس...
نمیدونم چرا انقد مطالب مخالف با ویندوزفون هست. چیکارش دارید خب؟ بذارید اینم زندگیش رو بکنه.
آیا برای خرید کروم بوک ها دلیلی به جز قیمتشون هست؟
واقعا خوشم نیومد از این کروم بوک ها محیطش شبیه اندروید خامه
این یه دلیل که خیلی هم پایدار نیست
کلا برای من تحریک کننده نیستن
خیلی عالیه اگه نرم افزارش رسید دستم حتما میتستم.
بکترک هم میشه نه؟
اگه از نسخه ی خاصی استفاده کنه، میشه گفت نه. ممکنه نصب نشه
ولی اگه هر فایل ISOی لینوکسی رو بهش بدین و نصب کنه پس مطمئنا نصب میشه
در ضمن! بک ترک خیلی وقته که توسعه ش تموم شده. بهتره دنبال جایگزین باشین براش. کالی بهترین جایگزینه. کالی رو هم تیم توسعه دهنده ی بک ترک، توسعه دادن. تنها تفاوتش در وهله ی اول، میزکار گنوم-شل در مقابل گنوم کلاسیک بک ترک هست. ;)