در سال ۲۰۱۴ و از همان زمانی که اپل تصمیم گرفت مدل پایه نسل جدید آیفون و آیپد خودش را تنها با ۱۶ گیگابایت حافظه ی داخلی روانه ی بازار کند و البته مدل ۳۲ گیگابایتی نیز حذف شد بسیاری این اقدام را ناخوشایند دانسته و شروع به انتقاد نسبت به آن کردند، دامنه ی این انتقادات با بالا رفتن فضای خالی مورد نیاز جهت ارتقا به iOS ۸ گسترده تر نیز گشت و حالا دو تن از مشتریان محصولات این شرکت که اهل فلوریدا هستند به خاطر سیاست مذکور به دادگاه شکایت کرده اند.
پاول اورشان (Paul Orshan) و کریستوفر اندارا (Christopher Endara) هر دو ساکن میامی چند روز پیش دادخواستی را تقدیم دادگاه ایالت کالیفرنیا کرده اند که در آن آمده آیفونها و آیپدهایی ۱۶ گیگابایتی که اپل به آنها و سایر کاربران فروخته دارای حافظه ی داخلی قابل استفاده ای کمتر از آنچه این کمپانی وعده اش را داده، هستند. اورشان تاکید دارد این فضا پس از ارتقا آیفون 5S او به iOS ۷ و سپس ۸ باز هم کمتر شده و استفاده از این تلفن هوشمند را دشوارتر نموده است.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
دادخواست مورد بحث به صورت واضح به مقدار فضای حافظه ی داخلی محصولات پلتفرم موبایل اپل بر حسب گیگابایت و پس از فرمت شدنشان به صورت نرم افزاری اشاره می کند و سپس به شکایت از اشغال شدن حجم بالایی از این فضا توسط سیستم عامل iOS می پردازد و تاکید دارد که این مشکل در iOS 8 به حالت بحرانی و آزار دهنده در می آید.
همچنین در دادخوست آمده: "توضیحات اپل در مورد محصولاتش ناکافی است و سبب می شود مصرف کنندگان عادی گمراه گردند. این کمپانی تاکید دارد iOS 8 یکی از بزرگترین به روز رسانی های نرم افزاریش محسوب می شود ولی هرگز در مورد فضای مورد نیاز برای این به روز رسانی سخنی به میان نمی آورد، که این شیوه بازاریابی نادرست و فریبنده است."
بر اساس شکایت صورت پذیرفته آخرین نسخه از سیستم عامل پلتفرم موبایل اپل بین ۱۸.۱ تا ۲۳.۱ درصد از فضای حافظه برخی از محصولات این شرکت را اشغال می نماید که این عدد رقم قابل توجه و بزرگی به حساب آمده و نادیده گرفتن آن در سیاست های بازاریابی چندان معقول نیست.
در شکایت پیش تر اشاره شده که قصد دادخواهی از جانب همه ی صاحبان محصولات این شرکت با حافظه ی ۱۶ گیگابایتی را دارد، کمپانی مذکور متهم گشته تا با اعمال سیاست های بسته در رابطه با مقدار حافظه ی ذخیره سازی تولیداتش تلاش می کند تا کاربران را به اجبار به سمت سرویس ابری خود موسوم به iCloud هدایت نماید. در این دادخواست همچنین از عدم ارائه قابلیت استفاده از حافظه های جانبی و البته عدم پشتیبانی از نرم افزارهای مدیریت فایل توسط اپل و ابزارهای تحت سیستم عامل iOS هم گلایه هایی صورت پذیرفته است.
پیش از این نیز از اپل شکایت های مشابهی صورت گرفته بود که مهم ترین آنها مرتبط می شد به فضای ذخیره سازی ارائه گشته بر روی آیپادهای تولیدی در سال ۲۰۰۷، که البته دادگاه، این طرح دعوا را بلافاصله مردود خواند. تفاوت شکایت کنونی صورت پذیرفته با شکایتی که در مورد آیپادهای نانو ۸ گیگابایتی رخ داده بود در این است که آیپادهای نانو تنها ۷.۵ درصد از فضای ذخیره سازی را در دسترس کاربران قرار نمی دادند و آنها می توانستند از ۷.۴۵ گیگابایت فضای خالی استفاده ببرند، ولی این رقم اکنون به نزدیک ۱۸.۵ درصد رسیده است.
قبلاً از مایکروسافت هم شکایت مشابهی به خاطر در دسترس نبودن تمام فضای حافظه داخلی تبلت های سرفسش صورت پذیرفته بود، در آن دادخواست که مرتبط به مدل های اولیه تبلت های یاد شده می گشت آمده بود که تنها نیمی از فضای ذخیره سازی ذکر شده در تبلیغات در اختیار کاربران قرار دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

عالی بود مثه همیشه مرسی.
تیم کوک در 2015 : قیمت یک ایفون 6 پلاس از قیمت یک ادامس کمتر هست ...
دمت گرم با تیکه ت :)))))))))))))))))))))
الان ک همه تقریبا همه برندهای بزرگ اندروید در کنار ۱۶ گیگ قابلیت استفاده از کارت حافظه هم میزارن ولی متاسفانه اپل این کارو نمیکنه امسال هم از قصد ۳۲ حذف کرد و جاش ۶۴ گذاشت ک مردم بیشتر ترغیب شن پول بدن برای حافظه بالاتر این کار دزدیه از نظر من اپل میتونه اون ۱۶ رو بکنه ۳۲ و با همین قیمت بفروشه مطمئن باشین ضرر هم نمیکنه چون سود زیادی از هر گوشی میکنه قول میدم فروشش هم بیشتر میشه خود من پول ۱۶ رو میتونم جور کنم با هرار زحمت ولی پول ۶۴ رو نه ولی وقتی میبینم ۱۶ به جایی نمیرسه و الان یکی از رفیقام خریده یه ماهه پر شده
سلام.مثل این که این سایت با مایکروسافت پدر کشتگی داره.نشد یک روز یه پست بخونم به مایکروسافت تیکه نندازه.بس کن دیگه
دمشون گرم
اپل باید یاد بگیره کسی که 650 دلار برای نسخه 16 گیگ آیفون پول داده باید تجربه ی خوبی به دست بیاره
امیدوارم این اعتراض باعث شه اپل نسخه 32 گیگ رو مدل پایه کنه(بدون افزایش قیمت) یا بعد از مدت ها تن به استفاده از کارت حافظه بده
آفرین.. اصلا از این سیاست اپل خوشم نیومد.
نكته اي كه وجود داره اينكه خود آيكلاد مضخرف ترين فضاي ابري!٥ گيگ بصورت مجاني تازه قيمت حجم هاي بيشتر در مقايسه با رقبا وحشتناك بالاتره!باز وان درايو و گوگل درايو فضاي خيلي بيشتري ميدن با قيمت هاي كمتر مثلاً خود من ٣٠ گيگ وان درايو دارم!تازه جالب تر اينجاست كه از وان درايو و گوگل درايو ميشه تو همه ي پلتفورم ها استفاده كرد ولي آيكلاد خيلي دست بسته تره!اپل اول حداقل بياد اين مشكلات رو درست كنه بعد ملت رو ترغيب كنه.
از pc نمیتونی بری توی icloud.com ؟ قیمتش البته باید کمتر بشه
خوب حالا که دیوان گردی یه ادعای مهمل کرد و فرار کرد خودم مقایسه میکنم فروش مکبوک رو با سرفیس
اول خوده مایکروسافت هیچ جا اعلام رسمی نمیکنه فروس سرفیس رو بخاطر فروش مفتضحانه اش اما توی گزارش مالی کوارتر سوم 2014(همون زمان گزارش اپل که گفتم)کل درامد اش از فروش خانواده سرفیس 3(سرفیی 3 و لوازم جانبی) 908 میلیون دلار بوده که صرف نظر از سایر درامدها با قبول قیمت میانگین هزاردلاری میشه گفت فروش 3ماهه سوم 2014 سرفیس فقط بین 800هزار تا 900هزار تا بودا!!!
یعنی سالی 3میلیون و پانصد هزارتا در مقابل 20میلیون مکبوک!
حنده داره نه؟!
خوبیش اینه اونجا هر چی میشه شکایت میکنن ...اینجا ایرانسل تو یه شب بسته هاشو 100درصد میبره بالا تنها کاری که میکنیم فحش دادن به ته خونوادشه و بعدشم دوباره همه میریم میخریم
ببخشید بحث رو میارم توی این پست چون مهمه
اقای دیوان گردی همیشه مک رو با ویندوز مقایسه میکنن و این کارشون اشتباهه چون مک یه سیستم عامل سخت افزاریه
مثلا باید با سرفیس3 مقایسه بشه که هم از نظر سخت افزاری و هم قیمت به مکبوک ایر و پرو نزدیکه
حالا میخوان مقایسه کنن
اول رشد اصلا مهم نیست توی مقایسه جناب دیوان
چون شما توی یه دوره اگه 1عدد سرفیس فروختی و دوره بعد 3عدد رشد ات میشه300درصد!
که ففط عدده بیخوده برای تبلیغات گول زدن
شما فکر کنم مرض داری ....فقط میای اینجا که جنجال درست کنی ....توی هر پستی میرم شما دوتا دارین بحث میکنید ....فکر کنم باید دیجیاتو گزارش تخلف هم بزاره
در ضمن تا اونجایی که من می دونم مک یه سیستم عامله ، ویندوز هم همین طور مشکل دقیقن کجاست ؟؟؟
امیر پارسا / اقای 6 سال درس 195 تا کشور وجود داره ، و فقط 21 یکی ، همه جا که مثل ایران کلی جنس قاچاقی که وارد نمی شه / می خوای مقایسه کنی ، بیا همه چیز رو مقایسه کنیم ، می ترسی ؟؟؟ در ضمن اگر تعدا فروش سرفیس رو پیدا کردی بگو ، در ضمن جاده خاکی شمایی که از مقایسه سهم سیستم عامل ها پریدی روی سهم دستگاه ها /
من یه سوال ازت دارم. با ارزش ترین برند دنیا چیه؟
از چه نظر می خوای حساب کنی ؟؟؟ از نظر پول نقد ، اپل / از نظر پول کلی مایکروسافت
اپل دوست داره پولاشو بزاره زیر بالشتش بعد بخوابه
نشکل عقده شماست از شکست هایپی در پی مفتضحانه هرچی مایکروسافت میسازه
که مجبورید هرجا با سهم ویندوز کرکی از بازار عقدههاتون رو تسکین بدین
هروقت مک رو میشد کرکی و مفتی رو پی سی خونت نصب کرد اون وقت با سهم ویندوز کرکی ها مقایسه کن
همون سهم فروش ویندوز8 هم اش دهن سوزی نبود البته
گفتم اول اش شما جربزه و جرات مقایسه نداری و فقط مهمل به هم میبافی
خوشگل تند نرو ، بزار با هم بریم / چی رو مقایسه کنیم ، تعداد فروش iwork یا icloud یا موس و کیبورد ها / بهت می گم اگر از مقدار فروش سرفیس ها خبر داری بگو ؟؟؟ تا حالا دستت به وین 8 نخورده / همین ویندوز 8 14 درصد بازار دستشه که سهمش کمم شده به خاطر ویندوز 10 بتا / راستی سافاری چند درصده ؟؟؟
خوب حالا که دیوان گردی یه ادعای مهمل کرد و فرار کرد خودم مقایسه میکنم فروش مکبوک رو با سرفیس
اول خوده مایکروسافت هیچ جا اعلام رسمی نمیکنه فروس سرفیس رو بخاطر فروش مفتضحانه اش اما توی گزارش مالی کوارتر سوم 2014(همون زمان گزارش اپل که گفتم)کل درامد اش از فروش خانواده سرفیس 3(سرفیی 3 و لوازم جانبی) 908 میلیون دلار بوده که صرف نظر از سایر درامدها با قبول قیمت میانگین هزاردلاری میشه گفت فروش 3ماهه سوم 2014 سرفیس فقط بین 800هزار تا 900هزار تا بودا!!!
یعنی سالی 3میلیون و پانصد هزارتا در مقابل 20میلیون مکبوک!
حنده داره نه؟!
تقریبا یک هشتم
فهم بازار چیزی فراتر از تعصب امثال دیوان گردی هستش
http://m.gsmarena.com/microsoft_sold_a_record_93_million_lumia_smartphones_last_quarter-news-10028.php
اخرین امار فروشی که من دیدم از بنیاد معتبر IDC's quarterly PC tracker بوده که فروش مک رو توی کوارتر سوم 2014 5و نیم میلیون یونیت اعلام کرده
لینک اش پایین
حالا ما توی یک سال مثلا به 22 میلیون یونیت میرسیم که البته فروش کوارتر اول بخاطر کریسمس بسیار بیشتره
حالا شما بگید و لینک بزارید از غیر از مایکروسافت که فروش سرفیس چقدر بوده
http://www.macrumors.com/2014/11/07/apple-mac-us-pc-record/
خیلی استدلالت خنده دار بود داداش، جای دیگه نگی بهت می خندن
دقیقا کجاش خنده داره؟!
جواب لطفا
مگه اینا سخت افزار نیستن؟!هم قیمت هم نیستن؟!
چرا جرات مقایسه ندارید؟!
امیر پارسال / شما دستگاه رو مقایسه نکردید گفتید سهم سیستم عامل ها و در ضمن سرفیس هنوزم توی همه دنیا قابل خرید نیست از جمله برزیل و .... اما مک بوک ایر چرا ، می خوای مقایسه کنی شرکای مایکروسافت رو مقایسه کن / رشد اصلن مهم نیست ؟؟؟؟؟ نمی خوای این حرفتو پتنت کنی واسه اینده ، چون کلن معیار رو تغییر دادی
اول من هیچ وقت مقایسه نکردم و شما میکنی
هروقت از هرجا کم میاری فوری ویندوز رو با مک مقایسه میکنی
مک هم یه سیستم عامل ازاد نیست که شما بتونی بخری
پس باید دوتا خانواده همگن و هم قیمت رو مقایسه کنی
مثلا خانواده مک بوک و خانواده سرفیس
هم قیمت هم هستند
درصد رشد کاملا تبلیغاتیه
اقایون شما قاضی تعداد فروش مهمه یا درصد رشد؟
شاید مایکروسافت امسال هزارتا سرفیس بفروشه ساله دیگه سه هزارتا
میشه 300درصد رشد که فقط برای دلخوشی امثال شما خوبه
اما این کجا و 5میلیون کجا
حالا مقایسه کن
عزیز فارسی گفتم ، سرفیس فقط توی 21 کشور وجود داره ، اونم تازه وارد شدن / مک بوک ایر توی چند تا کشور وجود داره ؟؟؟ یعنی داری می گی درصد رشدی که داخل بازار بورس و .... در نظر می گیرن همش تبلیغاتی ؟؟؟؟؟؟ شوخیت گرفته / یعنی شما از سهام دارا بیشتر می دونی ؟؟؟ / شما وین فون رو میگی منم مک رو مثال می زنم ، راستی ابزار های خود اپل که کنار مک می فروشه چقدره ، مثل موس و کیبورد / راستی تعداد فروش iwork چقدره ؟؟
ساکت لطفا عددی نیستی که در مورد اپل حرف میزنی
باز زدی توی مهمل جناب دیوان گردی؟!
ببین کی میخواد یاد من اقتصاد بده بعد از 6سال دانشگاه
رشد سهم فروش ربطی به رشد سهام نداره
موس و کیبرد چه ربطی داشت؟!
21 کشور؟!
توی این 21 کشور ایران هم نیست اما به وفور توی بازار ایران سرفیس هست که پولش میره توی جیب مایکی سرخپوش
پس مغلطه نکن
بگو توانایی و جرات مقایسه رو نداری چون فروششه هیچه در مقابل مکبوک ها
مردم اگهقرار باشه پول خوب بپردازند پول جای سرفیس نمیدن
که یعنی شکست مفتضحانه مایگی چاقسرخپوش
مثل اینه که من امسال ۲ تا پفک بفروشم سال بعد ۱۰ تا. میزان رشد میشه ۵۰۰ درصد. الان این خیلی موفقیت به حساب میاد؟ مغلطه نکن آقای گردی