ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیماری که برای آسان تر کردن کار پزشکش، از کلیه ی خود مدل سه بعدی تهیه کرد

در کنار داشتن دستگاه های پزشکی مخصوص تصویر برداری که گاها میلیون ها دلار ارزش دارند، جراحان زمان انجام عمل جراحی، جزییات بیشتری از مشکل بیمار را مشاهده کرده و قادرند تصمیم درست تری در آن ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۶ دی ۱۳۹۳  |  ۱۷:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در کنار داشتن دستگاه های پزشکی مخصوص تصویر برداری که گاها میلیون ها دلار ارزش دارند، جراحان زمان انجام عمل جراحی، جزییات بیشتری از مشکل بیمار را مشاهده کرده و قادرند تصمیم درست تری در آن لحظه اتخاذ نمایند. یک بیمار برتانیایی به نام John Cousins  که با یک سنگ 3.5 سانتی متری در کلیه خود دست و پنجه نرم می کرد، با پرینت یک نسخه سه بعدی از کلیه خود در سایز واقعی، آن را جهت تحقیقات بیشتر در اختیار پرشکان قرار داد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جراحان بیمارستان Southampton با استفاده از این مدل سه بعدی به عمل جراحی سرعت داده و بهترین نقطه برای ورود به کلیه بیمار، جهت تخلیه سنگ را پیدا نمودند. این عمل در روز دوشنبه اتفاق افتاد که پس از آن جراح متخصص Bhaskar Somani، در تلاش است تا از این شیوه برای درمان 20 بیمار دیگر که به این مشکل دچارند استفاده نماید.

تکنولوژی چاپ سه بعدی اخیرا پیشرفت های شگرفی داشته و بعید نیست در آینده ای نزدیک شاهد چاپ اعضای واقعی بدن یا پرینت پوست برای افرادی که دچار حوادث سوختگی شده اند باشیم.

استفاده از مدل های سه بعدی در عمل های جراحی در حال رواج یافتن است. به تازگی تیم جراحی قلب و عروق بیمارستان کودکان در میامی، از مدل های سه بعدی در یک عمل پیچیده قلب دختر چهار ساله ای استفاده نموده بود. در همین راستا بیمارستان کودکان بوستون هم پرینترهای سه بعدی را به خدمت گرفته و استفاده از آن برای معاینه ی جزئیات بسیار ریز اعضای بدن کودکان، مانند مغز یا جمجمه ی نوزاد، بسیار عادی قلمداد می گردد.

پزشکان بسیاری همچنان از تصاویر و اسکن های با کیفیت جهت معاینه بیمارانشان بهره می گیرند، اما گویی برخی از پزشکان و جراحان نیز در دست گرفتن مدل دقیق عضو مشکل دار را به دیدن تصاویری از آن ترجیح می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • TROOL

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Emiliano

    عامر جان یه رو بنداز کامنت خصوصی دیجیاتو راه بندازه رو مارو نگرفت برادر. الان یه عده به ما میگن نظر بی ربط ندیم

    • فرشاد

      @ Emiliano
      مشکوک می زنی داداش سوال عجیب جوابای عجیب اگه خبری ما هم هستیم :)

  • Moh7n

    این عالیه

    خدا نکنه پرینتر عمومی بشه وباز هم دلالان محترم:

    فروش انواع کبد .کلیه. قلب. قلوه با کارکردی 10 برابر از اعضا و جوارح خودتون

    کلیه دست دوم خریداریم.. سالمه؟ کار میکنه؟ بههههههله در حد آک فقط تو بدن ی خانوم دکتره بوده که میرفته مطب بر میگشته.. الکل هم مصرف نمیکرده.
    :D

  • Alireza2000

    دمش گرم خوب عقلش کار کرده

  • Emiliano

    پول چاپ نمیکنه دلار باشه بهتره

    • reza abbasi

      Emiliano
      داداشی من یه سوالی پرسیده بودم ج ندادینا راجع لومیا 535 :( :((

      • Emiliano

        کی ! من ؟ سوالت چی بود ؟

        • reza abbasi

          بله گفتی بابام براش یه گوشی رسیده لومیا 535 میفرسته بهم
          منم کامنت دادم (منم تو کف لومیا 535 سبز رنگم چی میشه به بابایت بگی یکی هم برا من بفرسته پولشو بدیم تبریزم دادا :( رنگیش هیچ جا نیس فقط سفید و سیاه)
          فک کنم ندیدین :)

          • reza abbasi

            فدات داداش عامر نمیدونی که بدجوری عاشقش شدم :P
            دادا هر روز اینجام اما ایمیلمم میدم قربونت
            reza.devil33@yahoo.com

          • عــــــامـــــــــر

            سلام داداش ، من بودم فدات ، اگر رنگ سبزش بود به یه طریقی هماهنگ میکنیم برات میفرستم فدا

          • Emiliano

            عزیز جان من نبومدم ، شما با عامر خان بودید نه من .

          • reza abbasi

            آخ شرمنده آقا عامر بودن انگار باز شرمنده
            عامرجان که جوابه مارو نمده افتخار نمیده

    • کارگردان

      نه داداش...
      تازه باید پولم بدی تا واست یک چیزی چاپ کنه...
      ----------------------------------------------------------------------------
      تو اون پست حال کردی به طرف یکدستی زدم؟؟؟

      • Emiliano

        :)

        • Rasool Entertainment

          "بعضی ها منفی خورشون ملس کامنت که میزارن کامنت درستی ام باشه باز منفی میخورن"
          یه چند نفر توی دیجیاتو هستن کلا مشکل دارن. نمیدونم فازشون چیه. ولی خب هرچی داشته باشن، منطق ندارن.
          یعنی اینجور آدما با کامنت طرف مشکل ندارن. با خود طرف مشکل دارن. خودشون رو دست بالا میگیرن فکر کنم. اعتماد به سقف دارن. از خدا هم نمی ترسن :D
          یه چندتاییشون تو پر و بال من می پیچن همیشه. من که می بینم خنده م میگیره. آدم اینقدر ضعیف النفس و ضعیف المغز :D

        • کارگردان

          باشد که برای رفقای ما پرروبازی در نیارند (;

          • Emiliano

            بعضی ها منفی خورشون ملس کامنت که میزارن کامنت درستی ام باشه باز منفی میخورن

            --------------------------
            مخلص برو بچ خوزستانی

مطالب پیشنهادی