آیا سرنوشتی همانند کینکت در انتظار هولولنز است؟ تاریخ را مرور می کنیم
هولولنز، سخت افزاری که مایکروسافت ادعا می کند نه به تلفنی و نه کامپیوتری نیازمند است، فوق العاده به نظر می رسد. می توانید آزادانه اطراف اشیای مجازی راه بروید، بدون نیاز به سخت افزاری ...
هولولنز، سخت افزاری که مایکروسافت ادعا می کند نه به تلفنی و نه کامپیوتری نیازمند است، فوق العاده به نظر می رسد. می توانید آزادانه اطراف اشیای مجازی راه بروید، بدون نیاز به سخت افزاری که در مکانی خاص نصب شده باشد تا موقعیت شما را ردیابی کند.
از دست خود برای تعامل با دنیای اطراف استفاده می کنید و به طور کل در آن دنیا به طور کامل حضور دارید. اما معرفی هولولنز ما را به یاد پروژه سال 2010 مایکروسافت می اندازد. زمانی که مایکروسافت در E3 از پروژه ناتال رونمایی کرد، آنچه که امروز به آن "کینکت" می گوییم.
کینکت در ورژن ابتدایی به هیچ وجه در ارائه تجربه ای که مایکروسافت به ما نشان داد موفق نبود اما با این حال فروش میلیونی داشت. آیا هولولنز هم یک خیال واهی و یک تکنولوژی کم کارآمد است؟
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
به صورت خلاصه، پس از مشاهده ویدیوی معرفی هولولنز، سوالات تکنیکی بسیاری در ذهن ما نقش می بندد. شاید فکر کنیم مایکروسافت به موفقیت های فوق العاده ای در زمینه واقعیت افزوده دست یافته.
این ویدیوی معرفی هولولنز است، اگر تا به حال آن را مشاهده نکرده اید:
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Microsoft-Hololens-Transform-Your-World-With-Holograms.mp4"]
موارد استفاده متنوع است و بسیاری از آن ها فوق العاده اند. تصور کنید در حالی که توسط صفحات مجازی بسیاری محاصره شده اید، می توانید بدون خراب کاری، به ویرایش بپردازید. با ماشین های دیجیتالی اشیایی را خلق کنید و سپس آن ها را با استفاده از پرینتر سه بعدی به واقعیت بیاورید.
ساخت نمونه های آزمایشی فیزیکی با ابزار مجازی، سرعت بیشتری خواهد یافت. بازی های ویدیویی حقیقتا به اتاق نشیمن شما می آیند. تکنولوژی هومولنز، اگر توانایی آنچه که درون ویدیو نمایش داده می شود را داشته باشد، می تواند شیوه تعامل ما با اشیای مجازی را تغییر دهد.
مشکل اینجاست که مایکروسافت این وسیله را در محیطی کنترل شده به نمایش در آورد و باید در نظر داشته باشیم که اولین نمایش این تکنولوژی با واقعیت ممکن است متفاوت باشد. بهترین راه برای اثبات این حرف چیست؟ بگذارید تاریخ را دوباره مرور کنیم، تاریخ مایکروسافت را.
در زیر ویدیوی معرفی Project Natal را مشاهده می کنید که بعدها نام رسمی آن Kinect اعلام شد:
[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Xbox+360+Project+Natal+Announcement+video++E3+2009+.mp4"]
کینکت، همانطور که نمایش داده شد هیچ وقت به بازار نیامد. در عمل، با شناسایی چند نفر در محیط مشکل داشت، اغلب اوقات در ردیابی موقعیت فیزیکی شما دچار مشکل می شد، فرامین صوتی گاهی جواب می داد و گاهی نه.
داستان پر ماجرای کینکت و تلاش مایکروسافت برای تبدیل کردن آن به محصولی رده بالا با حذف کینکت های اجباری از بسته های 500 دلاری اکس باکس وان به پایان رسید.
تکنولوژی کینکت حالا خاطره جذابی است، در حالی که هنوز عده ای از آن در خانه های شان استفاده می کنند، بازی های با ارزش کمی وجود دارد که با دستگاه قابل بازی باشد و کارایی دستگاه هم بگیر و نگیر خاص خود را دارد.
فرض کنید های زیادی در رابطه با کینکت هم بود. فرض کنید کینکت در فلان جا کاربرد پیدا کند، فرض کنید فلان توسعه دهنده چنین ایده ای را عملی کند اما چه بر سر این "فرض کنید"ها آمد؟
باید اعتراف کرد که کینکت قدرت بسیار بالایی پیدا کرده و هک های صورت پذیرفته روی آن، پتانسیل حقیقی اش را تا حدودی شان داده اما بیایید صادق باشیم. کینکت مایکروسافت در زمینه بازی های ویدیویی (زمینه تخصصی اش) به جایی نرسید.
ما نمی گوییم که هولولنز هیاهوی جدید مایکروسافت است، اما ارزش آن را دارد که یک قدم به عقب برداشته و درک کنیم که آنچه آن ها اکنون نمایش می دهند، یک فاصله عظیم با تکنولوژی حال حاضر دارد. چگونه این سخت افزار در خانه ما می تواند کار کند و چه قیمتی خواهد داشت؟ این سوالات هنوز مطرح اند.
شاید هم بله، این هیاهوی جدید مایکروسافت باشد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


مطلب جالبی بود مرسی
يه سري به اينجا بزنيد دوستان
اين شركت هم يه چيزي شبيه به اين هولولنز داره
Daqri.com
آیا سرنوشتی همانند سیمبین در انتظار اندروید است؟ کارشناسان به این سوال پاسخ میمیدهند.
امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری.
نمیدونم چرا مد شده هر کس میخواد ادعای معلومات و بزرگی کنه به مایکروسافت گیر الکی میده!کلاس داره؟
این تکنولوژی به این زودی ها عرضه نمیشه دوستان
یکم فکر کنید. هنوز ما چنین قدرت پردازشی در چیپ های کوچک با مصرف کم نداریم. چقدر ساده هستید شما
ما فعلا با موس هم نمی توانیم همه چیز و راحت کنترل کنیم..
این تصویر مایکروسافت از آینده هست و باید حداقل ۵ سال دیگه منتظرش باشیم
بابا دیجیاتو دست بردار.
الان اینو نوشتی من بیشتر عاشق مایکرو شدم.
از اپل هم بدم میاد با اون مدیر عاملش.
ادوارد اسنودن هم چیزای جدیدی در مورد اپل گفته !
ماکروسافت توحمات فانتزی زده تو واقعیت کار نمیکنه
بابا بذارین هولولنز بیاد بعد نقدش کنین تا ببینین مثل کینکت میشه یا نه.
من حس خوبی به کینکت نداشتم. همش حس می کردم یکی هست که داره نگام می کنه :)
ولی این هولولنز خیلی بهتره.
یه سوال؟؟ مگه هولولنز ویندوز10 نداره؟ پس یعنی میشه نرم افزار هاش رو روی لومیاها و دسکتاپ هم نصب کرد؟؟ یا منحصرا واسه هولولنزه؟ (کاری به سخت افزار ندارم. فقط نرم افزار رو میگم)
تو كنفرانس كه گفتن ويندوز ١٠ روي همه چيز اجرا ميشه از صفحات بزرگ ( سرفيس هاب) تا صفحات كوچيك و اصلاً بدون صفحه(اشاره به هولولنز) كه بعد هولو لنز رو معرفي كردن و بعيد نيست كه اجرا بشه و همه ي قابليت هاي ويندوز ١٩ رو هم داشته باسه حتي استريم بازي.
ولي بخش ويندوز هولوگرافيك فقط با ابزارهايي مثل هولولنز قابل استفادست.
خب اینکه گفتن ویندوز10 روی همه چیز اجرا میشه دلیل نمیشه که کلا همه ی ویندوزا یکی باشن. اونا هسته ی NT رو یکی دارن و برنامه های Core.
Universal app هم احتمالا به همون اپ های مدرن (مترو) اشاره داره.
واسه همین برام سوال بود که برنامه های هولولنز روی دسکتاپ هم لود میشن یا نه. اگه جزو یونیورسال باشن پس قاعدتا باید لود بشن.
لپ تاپ داری؟ لپ تاپت نامپد نداره؟ :)
داداش تمام کدها داخل ویندوز 10 نهادینه شده یعنی هر کی برنامه نوشت برای ویندوز 10 یعنی رو هولولنز هم کار می کنه
یه خبر خوب!
We are pleased to let you know that Persian calendar support is now in the latest build of Windows 10, available through the Windows Insider Program (http://insider.windows.com). Thank you for all your comments and feedback in helping shape the future of Windows.
داداش همین الان ایمیلش برام اومد خیلی حال کردم
الان یک ایمیل از طرف Microsoft واسم امد که توش خبر از اضافه شدن تقویم فارسی به آخرین نسخه ویندوز 10 رو داره.
تبریک میگم به همه
We are pleased to let you know that persian calendar support is now in the lastest build of windows 10