مشکل داغ شدن اسنپدراگون ۸۱۰ بهانه است؛ سامسونگ می خواهد روی پای خود بایستد
استفاده ی سامسونگ از پردازنده های اگزینوس در پرچمدار بعدی اش، گلکسی اس 6، شاید ربطی به مشکل ایجاد حرارت بیش از حد پردازنده جدید کوالکام، اسنپدراگون 810 نداشته باشد. به نظر می رسد که ...
استفاده ی سامسونگ از پردازنده های اگزینوس در پرچمدار بعدی اش، گلکسی اس 6، شاید ربطی به مشکل ایجاد حرارت بیش از حد پردازنده جدید کوالکام، اسنپدراگون 810 نداشته باشد. به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا با غول سازنده چیپست های موبایل به مبارزه رفته و اگزینوس به کار رفته در گلکسی اس 6 را با تکنولوژی 14 نانومتری بسازد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
منابع کره ای می گویند چیپست های اسنپدراگون 810 و اگزینوس 7420 هر دو در پرچمداران امسال مورد استفاده قرار خواهند گرفت اما سامسونگ تصمیم گرفته تا از چیپست ساخت خود در پرچمدار بعدی اش بهره گیرد؛ این در حالیست که اسنپدراگون 810 قبلا در تلفن هایی نظیر ال جی G Glex 2 و شیائومی Mi Note به کار گرفته شده است.
پس از مشکلات مربوط به داغ شدن بیش از حد سری 5 از پردازنده های اگزینوس، سامسونگ این مشکل را به شکل کامل در سری جدید این محصولات مرتفع ساخته و حال به اعتماد به نفس کاملی رسیده و قصد استفاده از چیپست اگزینوس 7420 را در پرچمدار جدیدش دارد.
مقایسه اسنپدراگون 810 و سری 7 از پردازنده های اگزینوس، هنوز اندکی زود به نظر می رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ با گلکسی اس 6 چه خواهد کرد. البته چیزی که مشخص است، اگزینوس سری 7 با تکنولوژی 14 نانومتری تولید خواهد شد و این در حالیست که کوالکام برای آخرین نسل از چیپست های خود، اسنپدراگون 810، از تکنولوژی 20 نانومتری بهره گرفت. استفاده از تکنولوژی 14 نانومتری به معنای داشتن چیپستی کوچکتر و از سوی دیگر تولید حرارت و مصرف انرژی کمتر خواهد بود.
چیپست های کوالکام تا به حال نسبت به سایر پردازنده ها چند برتری داشتند، یکی از همین برتری ها، استفاده از مودم های LTE چند بانده بر روی چیپست های اسنپدراگون بود. حال سامسونگ هم به تکنولوژی LTE (در دسته بندی 9) دست یافته و قادر است تا آن را بر روی چیپ هایی که با فناوری 20 نانومتری ساخته می شوند پیاده سازد. لازم به ذکر است که مودم های LTE اسنپدراگون همچنان بر روی چیپ هایی با تکنولوژی 28 نانومتری قرار می گرفتند.
در هر صورت، اسنپدراگون 810 به طور کامل بهینه شده تا با کیفیت 4K قادر به رمز گذاری، رمز گشایی و استریم ویدئو باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در اگزینوس جدیدش چگونه با این قابلیت ها به مبارزه خواهد پرداخت. در این اواخر، چیپست های ساخت سامسونگ ثابت کرده اند که چیزی محصولات کوالکام کمتر نداشته و گاها پا به پای آن ها جلو آمده اند. به نظر شما اگزینوس ۷۴۲۰ پس معرفی و انجام بنچمارک ها، قادر است اسنپدراگون ۸۱۰ را به زانو در آورد؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مطلب جالبی بود مرسی
Samsung عشقه
مثل Apple وابسته نیست به شرکت های دیگه
دوران اوج کوالکام به زودی به پایان خواهد رسید
من به شخصه خودم منتطره حضور قدرتمنده اس ٦ در سال جاري هستم...واوو چه شودددد
سامسونگ بره طراحی دمپایی هاش رو عوض کنه
کی گفته سری 5 سامسونگ حرارت بیش از حد داره؟؟؟
تا حالا خبری یا نقدی از حرارت نوت4 یا اس5 یا الفا که سری 5 هستند شنیدید؟؟؟ فقط تو سری 4 اونم اس4 مشکل داغ کردند داشت فکر کنم اگزینوس 4420 بود که مشکل داشت نه سری 5
در ضمن اگه 810 مشکل نداشت خود کوالکام نمیگفت که اصلاحش میکنه و الجی هم شکایت نمیکرد
راسی چرا خبر شکایت الجی از کوالکام در صورت اصلاح 810 برای سامسونگ رو منتشر نکردید؟؟؟
دوره انحصار کوالکام در پردازنده ها داره ته می کشه .الان سامسونگ . فردا اینتل . روز بعد یکی دیگه
والا exynose 5433 نوت 4 همین حالاش هم با اینکه 32 بیتی هست از S810 که 64 بیتی هست توی نتایج بنچمارکی خیلی بهتر عمل کرده و مشکل داغ شدن هم که توی نوی 4 کلا حل شده.
چون نوت 4 و اس5 یه 8 هسته ای واقعی هستن
اما کوالکام تازه رسیده به اس4
4 هسته فقط در یک زمان میتونن فعال باشن
هوآوی رو هم کم کم باید توی بازی دونست
جوک جالبی بود داداش
چیپ های اگزینوس سامسونگ فوق العاده شدن و من ترجیح میدم در اس 6 از این پردازنده استفاده بشه