ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشکل داغ شدن اسنپدراگون ۸۱۰ بهانه است؛ سامسونگ می خواهد روی پای خود بایستد

استفاده ی سامسونگ از پردازنده های اگزینوس در پرچمدار بعدی اش، گلکسی اس 6، شاید ربطی به مشکل ایجاد حرارت بیش از حد پردازنده جدید کوالکام، اسنپدراگون 810 نداشته باشد. به نظر می رسد که ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۸ بهمن ۱۳۹۳  |  ۰۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

استفاده ی سامسونگ از پردازنده های اگزینوس در پرچمدار بعدی اش، گلکسی اس 6، شاید ربطی به مشکل ایجاد حرارت بیش از حد پردازنده جدید کوالکام، اسنپدراگون 810 نداشته باشد. به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا با غول سازنده چیپست های موبایل به مبارزه رفته و اگزینوس به کار رفته در گلکسی اس 6 را با تکنولوژی 14 نانومتری بسازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

منابع کره ای می گویند چیپست های اسنپدراگون 810 و اگزینوس 7420 هر دو در پرچمداران امسال مورد استفاده قرار خواهند گرفت اما سامسونگ تصمیم گرفته تا از چیپست ساخت خود در پرچمدار بعدی اش بهره گیرد؛ این در حالیست که اسنپدراگون 810 قبلا در تلفن هایی نظیر ال جی G Glex 2 و شیائومی Mi Note به کار گرفته شده است.

پس از مشکلات مربوط به داغ شدن بیش از حد سری 5 از پردازنده های اگزینوس، سامسونگ این مشکل را به شکل کامل در سری جدید این محصولات مرتفع ساخته و حال به اعتماد به نفس کاملی رسیده و قصد استفاده از چیپست اگزینوس 7420 را در پرچمدار جدیدش دارد.

مقایسه اسنپدراگون 810 و سری 7 از پردازنده های اگزینوس، هنوز اندکی زود به نظر می رسد. باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ با گلکسی اس 6 چه خواهد کرد. البته چیزی که مشخص است، اگزینوس سری 7 با تکنولوژی 14 نانومتری تولید خواهد شد و این در حالیست که کوالکام برای آخرین نسل از چیپست های خود، اسنپدراگون 810، از تکنولوژی 20 نانومتری بهره گرفت. استفاده از تکنولوژی 14 نانومتری به معنای داشتن چیپستی کوچکتر و از سوی دیگر تولید حرارت و مصرف انرژی کمتر خواهد بود.

چیپست های کوالکام تا به حال نسبت به سایر پردازنده ها چند برتری داشتند، یکی از همین برتری ها، استفاده از مودم های LTE چند بانده بر روی چیپست های اسنپدراگون بود. حال سامسونگ هم به تکنولوژی LTE (در دسته بندی 9) دست یافته و قادر است تا آن را بر روی چیپ هایی که با فناوری 20 نانومتری ساخته می شوند پیاده سازد. لازم به ذکر است که مودم های LTE اسنپدراگون همچنان بر روی چیپ هایی با تکنولوژی 28 نانومتری قرار می گرفتند.

در هر صورت، اسنپدراگون 810 به طور کامل بهینه شده تا با کیفیت 4K قادر به رمز گذاری، رمز گشایی و استریم ویدئو باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در اگزینوس جدیدش چگونه با این قابلیت ها به مبارزه خواهد پرداخت. در این اواخر، چیپست های ساخت سامسونگ ثابت کرده اند که چیزی محصولات کوالکام کمتر نداشته و گاها پا به پای آن ها جلو آمده اند. به نظر شما اگزینوس ۷۴۲۰ پس معرفی و انجام بنچمارک ها، قادر است اسنپدراگون ۸۱۰ را به زانو در آورد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • TROOL

    مطلب جالبی بود مرسی

  • Samsung

    Samsung عشقه
    مثل Apple وابسته نیست به شرکت های دیگه

  • Kiarash Manson

    دوران اوج کوالکام به زودی به پایان خواهد رسید

  • reza_azadi

    من به شخصه خودم منتطره حضور قدرتمنده اس ٦ در سال جاري هستم...واوو چه شودددد

  • آرمان

    سامسونگ بره طراحی دمپایی هاش رو عوض کنه

  • احمدM2

    کی گفته سری 5 سامسونگ حرارت بیش از حد داره؟؟؟
    تا حالا خبری یا نقدی از حرارت نوت4 یا اس5 یا الفا که سری 5 هستند شنیدید؟؟؟ فقط تو سری 4 اونم اس4 مشکل داغ کردند داشت فکر کنم اگزینوس 4420 بود که مشکل داشت نه سری 5
    در ضمن اگه 810 مشکل نداشت خود کوالکام نمیگفت که اصلاحش میکنه و الجی هم شکایت نمیکرد
    راسی چرا خبر شکایت الجی از کوالکام در صورت اصلاح 810 برای سامسونگ رو منتشر نکردید؟؟؟

  • farid

    دوره انحصار کوالکام در پردازنده ها داره ته می کشه .الان سامسونگ . فردا اینتل . روز بعد یکی دیگه

  • Ali Gap

    والا exynose 5433 نوت 4 همین حالاش هم با اینکه 32 بیتی هست از S810 که 64 بیتی هست توی نتایج بنچمارکی خیلی بهتر عمل کرده و مشکل داغ شدن هم که توی نوی 4 کلا حل شده.

    • Erfanm

      چون نوت 4 و اس5 یه 8 هسته ای واقعی هستن
      اما کوالکام تازه رسیده به اس4
      4 هسته فقط در یک زمان میتونن فعال باشن

  • حامد

    هوآوی رو هم کم کم باید توی بازی دونست

    • مجتبی

      جوک جالبی بود داداش

  • ali

    چیپ های اگزینوس سامسونگ فوق العاده شدن و من ترجیح میدم در اس 6 از این پردازنده استفاده بشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی