ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیران سیلیکون‌ولی در مورد مایکروسافت و هدست هولولنز چه فکر می کنند؟

در مراسمی که مایکروسافت اواخر هفته گذشته برای معرفی قابلیت های ویندوز ۱۰ برگزار کرد، در کنار امکانات تازه از پلتفرم Windows Holographic خودش نیز پرده برداشت. اما فارغ از خبرهایی که در مورد امکانات ...

امیر صادقپور
امیر صادقپور منتشر شده در ۹ بهمن ۱۳۹۳  |  ۲۳:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در مراسمی که مایکروسافت اواخر هفته گذشته برای معرفی قابلیت های ویندوز ۱۰ برگزار کرد، در کنار امکانات تازه از پلتفرم Windows Holographic خودش نیز پرده برداشت.

اما فارغ از خبرهایی که در مورد امکانات تازه در ویندوز جدید مایکروسافت منتشر شد، هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت نیز توجه زیادی را به خود جلب کرد. اما آیا این هدست و قابلیت هایی که به واسطه آن و استفاده از ویندوز در اختیار کاربر قرار می گیرد آنقدر که مایکروسافت می گوید جذاب هستند؟

در ادامه این سوال از هفت نفر از مدیران شرکت های مختلف در سیلیکون ولی پرسیده شده و پتانسیلی که مایکروسافت می تواند با کمک هولولنز و پلتفرم اختصاصی آن در جذب مجدد کاربران قدیمی و جلب توجه کاربران جدید ایجاد کند، مورد بررسی قرار گرفته است.

با دیجیاتو همراه باشید.

Kevin Hartz مدیر Eventbright

1-Kevin-Hartz1

کوین هارتز Eventbright را به عنوان محلی جهت اعلام رویدادها و فروش آنلاین بلیط های به همراه همسرش -که یک مجری MTV بود- راه اندازی کرد.

او در مورد هولولنز میگوید: چنین چیزهایی چالش های جدیدی را به وجود می آورند و شما باید آنها را برای ایجاد این تغییرات تازه ستایش کنید. دره سیلیکون از چیزهایی مثل هولولنز که می خواهند اطلاعات را به شکل تازه ای برای ما تصویر کنند، اشباع شده. به نظر من ما بیش از حد مجذوب صفحه نمایش ها شده ایم. بنابراین من تصور می کنم مایکروسافت با این محصول می تواند یک چیز تازه به بازار عرضه کند.

Yves Behar مدیر Fuseproject

2-Yves-Behar

این طراح سوئیسی در طراحی چیزهایی مانند اسپیکر Jambox برای Jawbone، صندلی Herman Miller و قفل هوشمند August نقش داشته است.

به گفته او در جایگاه یک طراح که بیش از ۲۰ سال در دره سیلیکون زندگی کرده، تکنولوژی همیشه چیزهای جالبی را به ما عرضه می کند. دقت در چیزهایی که اخیرا معرفی شده اند به او نشان می دهد که در طراحی ظاهری و تجربه کاربری این محصولات کم توجهی شده است. او میگوید: من تکنولوژی های معرکه ای را می بینم که به دنبال جذب کاربر هستند، اما من در آنها برای قابل استفاده بودنشان برای کاربران عادی روحی از طراحی کاربردی نمی بینم. به نظر من مایکروسافت هم در همین مسیر قدم گذاشته. ما می بینیم که شرکت های مختلفی در خصوص معرفی محصولات و ابداعاتشان در این حوزه موفق عمل می کنند، اما وقتی کار به عملکرد و کاربرد آنها در زندگی واقعی کاربران می رسد، آن محصولات و ایده ها چنگی به دل نمی زنند.

Trip Hawkins مدیر If You Can و موسس EA

3-Trip-Hawkins

هاوکینز موسس Electronic Arts است. یکی از بزرگترین شرکت های نشر بازی های ویدئویی در دنیای امروز. اما او قبل از آن هم استارتاپی با نام If You Can را که تمرکزش بر آموزش است، بنا کرده بود.

او به ایده های جدید مایکروسافت نگاهی منفی دارد. به گفته او هیچ چیز همیشگی نیست. شرکت های بزرگ نیز ثابت کرده اند که نقش اصلی چیزی نیست که بتواند در جایگاه دوم قرار گیرد. او میگوید: من از پسرم در مورد استیو جابز و بیل گیتس پرسیدم و او به من گفت: بیل گیتس کیست؟

در نظر داشته باشید که ابداعات بزرگ کمیابند و آن دسته که بتوانند استانداردهای تازه به وجود بیاورند، نایاب. با توجه به سرعت رشد تکنولوژی و تعداد رقبا در حوزه های مختلف آن، اگر یک شرکت بتواند بیش از یک شانس را برای پیروزی بر رقبا از آن خودش کند چندان هم غیرعادی و غیرعملی نیست. اپل و استیو واقعا برای نسل ما و مدت های زیادی در آینده پیشرو خواهند ماند و بقیه، دنباله رو آنها خواهند بود.

Drew Houston مدیر Dropbox

4-Drew-Houston-USE

هیوستن یک دانشجوی MIT بود در سال ۲۰۰۷ و وقتی که از عملکرد یک کول دیسک در جابجایی یک فایل به ستوه آمده بود، ایده ساخت یک سرویس همگام سازی فایل به ذهنش رسید. او به همراه دوست و هم کلاسی اش آرش فردوسی در سال ۲۰۰۷ دراپ باکس را بنا نهاد. مایکروسافت و دراپ باکس در ماه نوامبر ۲۰۱۴ طی شراکتی امکان باز کردن فایل های ورد، اکسل و پاورپوینت از طریق نسخه آنلاین آفیس توسط کاربران را به صورت مستقیم در دراپ باکس نسخه وب، آغاز کرده اند.

هیوستون می گوید: من فکر می کند که [هولولنز] بیشتر یک پروژه علمی باشد تا محصولی واقعی. چه کسی می داند این پروژه چطور می خواهد به مرحله تجاری برسد؟ همه شرکت های بزرگ سعی می کنند چیزهای جدیدی عرضه کنند. اما اینکه ساتیا نادلا آمده تا مایکروسافت را دوباره برای کاربران جذاب کند، عالی است.

Phil Libin مدیر Evernote

5-Phil-Libin

او معتقد است که مایکروسافت طی شش ماه گذشته تغییرات زیادی به خود دیده. پروژه اسپارتان حس بهبود و ترمیم چیزهای منفی در گذشته را ایجاد می کند. از نظر او، ساتیا نادلا مشغول حرکت به سوی چند پلتفرمه شدن است چیزی که بسیار عالی به نظر می رسد اما رسیدن به آن بسیار سخت است. اما در خصوص هولولنز او معتقد است این محصول بخش مهمی از آینده تاریخ دیجیتال خواهد بود. ایده ای که در آن بتوان هر چیزی را دید و لمس کرد، امکان بسط دادن دارد. هر دو بخش آن مهم هستند. هم بخش فیزیکی و هم بخش دیجیتال آن و برعکس، اهمیتی ویژه دارند.

John Hering رئیس هیات مدیره و مدیر سابق Lookout

6-John-Hering-to-crop1

حتما Lookout را می شناسید. اپلیکیشن آنتی ویروس موبایل که Hering با کمک همکلاسی هایش James Burgess و Kevin Mahaffey پس از هک موبایل های افراد مشهور در اسکار ۲۰۰۵ ساختند.

به گفت هاو دنیای دیجیتال به واسطه مایکروسافت و نادلا در شرف تغییر است. او چالش ها و نقاط قوت مایکروسافت را می داند و معتقد است مایکروسافت برای عبور قدرتمندانه از وضعیت فعلی نیاز به حرکت هایی مهم و معنی دار در این برهه دارد. او فکر می کند مایکروسافت هنوز به انجام کارهای بسیاری برای بازگشت قدرتمندانه به میدان رقابت نیاز دارد. اما چیزی که هِرینگ را تحت تاثیر قرار داده حرکت مایکروسافت به سمت محیط های محاسباتی، پردازش ابری و موبایل است. با توجه به این مورد او اعتقاد دارد که مایکروسافت در مسیر خوبی پیش می رود و می تواند دوباره مثل قبل برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

Matt MacInnis مدیر Inkling

7-unnamed6

مک‌اینس برای هفت سال در اپل مشغول بوده و پس از آن به سمت راه اندازی یک پلتفرم انتشار دیجیتال محتوا به نام Inkling در سال ۲۰۰۹ روی می آورد.

نظر کلی او در درازمدت نسبت به مایکروسافت مثبت است. البته چیزهایی مثل عینک خوشمند که بیشتر مورد توجه رسانه ها هستند، چندان برای مَت جذاب نیستند. از جمله موارد جذاب برای او، یکپارچه سازی محیط دسکتاپ، تبلت و موبایل در پلتفرم ویندوز است. به علاوه اینکه مایکروسافت سرانجام تکیه زیادش به ویندوز را کم می کند خوشحال است. چیزی که اپل مدت هاست انجامش داده و اینک مایکروسافت نیز به همان سمت و سو می رود.


شما چه فکر می کنید؟ چه بخشی از مراسم مایکروسافت و محصولات و ایده های آن برای شما جذابیت بیشتری داشته اند؟ و مایکروسافت با کدامیک می تواند موفق تر عمل کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • خشایار

    مایکروسافت کلا همه چیزش جذابه.

  • خشایار

    این یارو "Trip Hawkins مدیر If You Can و موسس EA" میگه :
    "من از پسرم در مورد استیو جابز و بیل گیتس پرسیدم و او به من گفت: بیل گیتس کیست؟"


    خوب مرد حسابی پسرت گیجه، سرش احتمالا تا هوا فضاست!!!! وگرنه کیه که بیل گیست رو نشناسه؟؟؟؟ واقعا کیه که نشناسه؟؟؟؟ :D

  • مرتضی توسلی

    هولو لنز چون بیشتر از زمان خود پیشرفته است بازخورد های منفی که میخورد طبیعی است.
    ...
    درمورد هاوکینگ ، نه از خودش خوشم می آید نه از پسرش!!!

  • opda511

    مشکل از بیل گیتس نیس بلکه مشکل از پسر هاوکینز هست که رسما ری*ده

  • Hamed_Sepas

    کسی از دوستان از زمان برگزاری استارتاپ تو تهران و تبریز خبر داره اطلاع بده ممنون میشم

  • mohammadmj

    کلا هر چیزی جدید که تو دنیای تکنولوژی هست . اول مایکروسافت معرفی می کنه . خیلی بلند پرواز و جسورانه قدم بر میدارن ......
    شما هیچ وقت نمیتونی مایکروسافت با اپل مقایسه کنید .........
    اپل شرکتی تجاری و همش به فکر سود دهیه........................
    اما مایکروسافت بنیاد نخبه پروری و کاملا علمیه ......................

  • امیرحسین

    همش یه ور این نظر هاوکینز یه ور!خدایی جامعه ی آماری بهتری از بچه ها پیدا نکرده؟
    خوب معلومه والله بچه های الان تمام ذکر و فکرشون یه کلش آف کلنز و اینستاگرم و ... است و نهایت آرزوشون یه آیپد!
    خدایی چند درصد بچه های امروز بجای آیپد و تبلت یه کنسول بازی یا لپ تاپ دارن؟دقیقا 0.0001% اصلا نمیدونن لپ تاپ و گیم چیه.کیبورد میبینن میگن این دیگه چیه به چه دردی میخوره!
    نصف بچه ها اصلا نمیدونن مایکروسافت چی هست!آبنات چوبیه یا یه غول تکنولوژی!

    • امیرحسین

      بد نیست از پسر خودش بپرسه به نظرت پسرم بتلفید 4 بهتره یا انگری بردز؟پسره هم میگه اصلا بتلفیلد چی هست ولی انگری بردز بهتره!اون وقته که میفهمه هر شرکتی و محصولی مخاطب خاص خودشو داره.شرکتی مثل اپل جامعه ی مخاطبش خیلی بیشتر از مایکروسافته!مایکروسافت هی داره داد میزنه:بهره وری بهره وری ولی اصلا بهره وری آیا برای همه تعریف شده یا کسایی که واقعا میخوان یه کاری بکنن؟

  • امیرحسین

    همه ی نظرات یه ور نظر هاوکینز یه ور!
    ته احمقانه بود!از پسرم پرسیدم بیل گیتس رو میشناسی یا استیو جابز گفته بیل گیتس کلا کی هست!
    خوب معلومه چون بچه های الان که نصفیشون از بازی فقط یه کلش میفهمن و از زندگی کلا یه اینستاگرم و... رو فهمیدن و نهایت غایتشون یه آیپده توقع میره اصلا در مورد چنین چیز هایی اطلاع داشته باشن؟!جان خودم اصلا بچه های امروزی طوری شدن کیبورد میبینن میگن این چیه!
    خدایی چند درصد بچه های امروز بجای آیپد و تبلت های اسباب بازی مثلا یه لپ تاپ دارن؟دقیقا 0% چون لپ تاپ و ... اصلا براشون جذابیتی نداره.

  • Ramtin

    پسر جناب هاوکینس احتمالاً خیلی شوت بوده که بیل گیتس رو نمیشناسه . پدرش هم با این طرز فکرش منو یاد این بیت انداخت که : پسر کو ندارد نشان از پدر ...

    • امیرحسین

      اصلا استدلالش ته استدلال بود!من که قانع شدم.یادمون باشه از این به بعد محصول جدیدی اومد بریم نظر پسر ایشونو دربارش بپرسیم.
      گویند روزی شیخی گیک از این مقاله گذر کرد.پس دیدن این نظر نعره ها زد و خشتک ها درید و سر به بیابان گذاشت و سپس در افق بی کران محو شد و زان پس به غیر از نوکیا 1100 به گجت دیگری دست نزد!
      به خدا به هر کی این نظر رو بگی از خنده خفه میشه میبرننش بیمارستان!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی