ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی جدید گوگل اعلام شد؛ درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلاری

گوگل به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال گذشته خود را اعلام کرده و بر پایه اعداد منتشر شده، می توان گفت که این شرکت یکی از بهترین دوره های مالی خود را پشت سر ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۰ بهمن ۱۳۹۳  |  ۰۹:۳۳

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گوگل به تازگی گزارش مالی سه ماهه چهارم سال گذشته خود را اعلام کرده و بر پایه اعداد منتشر شده، می توان گفت که این شرکت یکی از بهترین دوره های مالی خود را پشت سر گذاشته است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گوگل در فصل آخر ۲۰۱۴، توانست به درآمد ۱۸.۱ میلیارد دلار دست پیدا کند. درآمد این شرکت در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۶.۸۶ میلیارد دلار بوده که این موضوع به خوبی پیشرفت سرگی برین و لری پیج را در طول یک سال به نمایش می گذارد.

سود گوگل نیز در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته و در مقایسه با ۳.۳۸ میلیارد دلار سال گذشته، اکنون به ۴.۷۶ میلیارد دلار رسیده است.

با وجود اینکه گوگل توانسته در مقایسه با سال گذشته، شرایط مالی خود را بهبود دهد، اما باز هم اعداد به دست آمده در حدی نیستند که رضایت کارشناسان وال استریت را جلب نمایند. پیش از این انتظار می رفت که گوگل در بازه زمانی مذکور، به درآمد ۱۸.۴۶ میلیارد دلار دست یابد.

مانند همیشه سیستم تبلیغات گوگل، بزرگترین منبع درآمد شرکت بوده و بیشترین پول را روانه حساب ها کرده است. بر اساس آمار منتشر شده، ۸۹ درصد از درآمد گوگل از طریق سیستم تبلیغات تامین گشته است.

سایر کسب و کارهای گوگل هم در این بازه زمانی رشد داشته اند و توانسته اند درآمدی ۲ میلیارد دلاری را برای شرکت به همراه آورند. از جمله این موارد می توان به گوگل پلی و یوتوب اشاره کرد. به گفته پاتریک پیچت، مدیر مالی گوگل، درآمد یوتوب در مقایسه با سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد و زمان تماشای ویدیو توسط کاربران نیز ۵۰ درصد بیشتر شده است.

پیچت همچنین اشاره کرد: «گوگل در خرج کردن پول هایش سعی می کند با دقت بسیاری عمل کند. و وقتی پروژه ای مانند گوگل گلس، بازدهی لازم را ندارد، شرکت آماده است که آن را متوقف کند و دوباره درباره وضعیت آن تفکر نماید.»

با توجه به اینکه گوگل ناگهان فروش گوگل گلس را متوقف کرد، پیش بینی می شد که مشکلاتی در این پروژه وجود داشته باشد، اما این اولین بار است که یک مدیر گوگل، درباره شرایط پروژه، اظهار نظری رسمی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Abolfazl

    الان میزان سود مایکروسافت و گوگل رو با هم در نظر بگیریم بازم به سود 18 میلیارد دلاری اپل نمیرسه، یعنی اختلاف در حد عجیبی هستش !

  • knight_bivatan

    اون وقت مانگران کاهش قیمت نفتیم حتی آقایون دارن این ارزونی رو با تئوری توطئه توجیه میکنن

  • ali.n

    از درآمد بالا بخش کمیش سود هست که این، خب نتیجه خدمات ارزان هست.. کاش شرکت های داخلی ما هم چنین شفافیتی داشتن،، گمونم سودشون حتی از درآمدشون بیشتر باشه!!!!! با این قیمت هایی که اینا دارن، جایزه و تبلیغات میلیونی که میکنن ممکنه.

  • گیک

    در مقابل در آمد اپل مثل پول خورده

  • علی طایی

    درآمد اپل کجا و درآمد گوگل کجا !!!!

    • کیانوش

      یعنی تو نمی فهمی کسب و کار این دو شرکت زمین تا اسمون باهم فرق داره؟اپل یک شرکت سخت افزاری هست که همون قدر روی محصولاتش میکشه و به تو میندازه.اپل چه بر سر تو اورده؟:))))

  • عاشق اپل

    گوگول هم مثل سامسونگ به قدرت تبلیغات پی برده! در حال حاضر تبلیغات برای فروش بیشتر خیلی موثره ولی نکته جالب اینه که اپل بدون تبلیغات خاص و با تعداد محدود دیوایس ها و دستگاه هاش از سامسونگ و گوگل سود بیشتری کسب کرده که نشون از کیفیت عالی محصولاتشه.

    • کیانوش

      تبلیغ سامسونگ با تبلیغ گوگل فرق داره!!!وای که اینا اپل چه بلایی برسرشون اورده که نمی فهمن.
      شرکت گوگل مثل تلویزیون میمونه که از شرکتهای مختلف پول میگیره و تبلیغ میکنه ساسمونگ برای فروش محصولات خودش.
      جهل تا کجا!!!!!!

    • BlackCode

      دوست عزیز،گوگل با تبلیغ بقیه شرکت ها را کردن درآمد به دست میاره،بقیه شرکت ها مثل اپل و سامسونگ با تبلیغ کردن مشتری به دست میارن و از فروش محصولاتشون درآمد کسب میکنند.
      منظورم این بود که کلا جمله اولت اشتباهه...اون زمان که گوگل داشته از تبلیغات درآمد کسب می کرده اپل و سامسونگ سیبچه و ماهی فروش بودند...
      پ.ن:بنده از محصولات اپل استفاده می کنم و تعریفم از گوگل را حمل بر طرفدار گوگل بودن نذارید

  • HosseinZa

    فکر می کنم بازم سیستم ساعت سایت قات زده!لطفا پیگیری کنید.

  • HosseinZa

    اعداد و ارقام درست و بجا هستند کسی نمی تونه بگه گوگل تلاش کرد اما بیشتر از این باید سود می دید...اما پیشرفت گوگل تحسین برانگیزه!با این حال می تونه بازم پیشرفت کنه...آفرین گوگل و آفرین آقایون پیج و برین...
    ممنون آقای قاسمی.

  • A.H.P

    بیشتر سهمش برای اندرویده
    ولی من طرفدار اندروید میگم آینده دست ماکرو هستش وقتی ماکرو جدی تر وارد گجت موبایل بشه ( ویندوز دکستاپ روی موبایل) همه شرکتا سود دهیشونو از دست میدن
    ممکنه اندروید ios هم پیشرفت زیادی داشته باشن ولی هرچی باشن نمیتونن با ویندوز دکستاپ مبارزه کنند
    اینم بگم امکان استفاده ویندوز روز به روز زیاد تر میشه با قوی شدن cpu پردازنده ها

    • BlackCode

      دلیل اینکه ویندوز های دسکتاپ روی موبایل نرفته قدرت پایین پردازش سی پی یو های موبایل نیست،تفاوت معماری سی پی یو های مبتنی بر ARM و x86 هست...چون معماریشون از 2 دنیای متفاوت هست...

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی