ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک به شکل غیر مستقیم و با زیرکی از نیاز کاربران به آیپد بزرگتر می گوید

«اپل در حال کار بر روی آیپدی با صفحه نمایش ۱۲ اینچ است» این تیتر را در روز ها و هفته های گذشته چند باری دیده ایم و به نظر می رسد نامی که برای ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۱ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۷:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«اپل در حال کار بر روی آیپدی با صفحه نمایش ۱۲ اینچ است» این تیتر را در روز ها و هفته های گذشته چند باری دیده ایم و به نظر می رسد نامی که برای این محصول انتخاب گشته نیز iPad Pro باشد. بسیاری اعتقاد دارند آیپد مذکور با یک قلم دیجیتالی نیز همراه خواهد شد.

این مشخصات اندکی ما را یاد تبلت ویندوزی مایکروسافت به نام Surface Pro 3 می اندازند که از قلم استایلوس بهره برده و از همین سایز صفحه نمایش استفاده می کند. در نگاه اول، انجام چنین کاری از سوی اپل کمی بعید به نظر می رسد ولی گفته های اخیر تیم کوک خبر از اتفاقات تازه ای می دهند که شاید در نهایت باعث تعجبمان شوند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

در زمانی نه چندان دور،‌ تیم کوک عنوان «گیج» را به سازندگان محصولات هیبریدی لقب داد؛ وی گفت دستگاه هایی که هم تبلت هستند و هم لپ تاپ، هویتی نامشخص داشته و دقیقا نمی دانند در پی چه هستند.

حال چه چیزی باعث شده تا اپل دیدگاه جدیدی در این خصوص پیدا کند و از نظرات قبلی اش برگردد؟ بزرگ ترین احتمال، پایین آمدن آمار های فروش آیپد بوده و تیم کوک حاضر به انجام هر تلاشی برای جان دادن دوباره به این بازار است.

او اشاره ای زیرکانه در طول صحبت هایش در کنفرانس مالی این شرکت در روز سه شنبه به مبحث آیپد های حرفه ای داشت. وی اذعان کرد کاربردهای بسیاری برای آیپد، به خصوص در محیط های کاری، وجود دارد که هنوز کشف نشده اند. وی عقیده دارد اپل توانایی این را دارد که نوآوری های بسیاری را به ادارات و شرکت ها بیاورد. کوک سپس در طول کنفرانس گفت: « این یکی از بهترین موقعیت هاست تا پردازش موبایلی را وارد سازمان ها کرده و نحوه کار کردن کارمندان را متحول سازیم.»

تیم کوک در ادامه این گونه در این خصوص اظهار نظر می کند:‌ٰ « اگرچه آیپد در حال حاضر در بیش از ۵۰۰ شرکت در حال استفاده است اما بخش کوچکی از سازمان های بزرگ از آن استفاده ای کاربردی داشته و آن را در اختیار تعداد محدودی از کارمندانشان قرار می دهند.»

در محیط های کاری و اداری، همواره برد با ویندوز بوده است. وقتی پای صحبت های David Schmoock، مدیر فروش Dell می نشینیم، وی اینگونه عنوان می کند که بیشتر سازمان ها در صورت استفاده از تبلت، نسخه ویندوزی این محصولات را ترجیح داده و بسیاری از کمپانی ها هم تبلت هایی با پلتفرم ویندوز ۸.۱ را در اختیار کارمندانشان قرار می دهند.

در بازار مصرف کنندگان، اشخاص تمایل دارند تا تبلتشان نسخه ای بزرگ تر از تلفن همراه شان باشد و همین نکته نیز دلیل برتری آیپد تا به اینجای کار و در میان رقابت تبلت های بازار بوده است. اما کاربران تجاری و کسب و کار ها به ایده تبلت ها همانند یک رایانه شخصی قابل حمل و سبک می نگرند؛ از سویی ویندوز ۸.۱ را داریم که بر روی کامپیوترهای شخصی و دستگاه های همراه نظیر تبلت ها، ظاهری تقریبا مشابه هم دارد و حس خوش آیندی را به کاربرانش انتقال می دهد.

اپل اخیرا بیش از هر زمان دیگری به ادغام iOS با OS X مشغول بوده است. آیپدی بزرگ تر با ظاهری بسیار نزدیک به مک، این تحول را ساده تر نیز می کند. آیا امسال آیپد ۱۲ اینچ را در دستان تیم کوک بر روی صحنه خواهیم دید؟ گمان می بریم زمان، تنها پاسخ قطعی به این سوال باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • mha

    خیر در دست فیل شیلر میبینیم .

  • kasra02

    ایپد با صفحه بزرگ با ios شکست حتمی
    ایپد با صفحه بزرگ با mac احتمالا پیروزی

  • instachap

    این رفتار کوک ، یعنی انکار کردن محصولات سایر کمپانی ها و بعد بازطرح کردن همون تیپ محصولات به عنوان یک نیاز که اپل به شیوه یی متفاوت پاسخ میده رو از جابز به ارث برده :))

  • Alireza2000

    در زمانی نه چندان دور،‌ تیم کوک عنوان «گیج» را به سازندگان محصولات هیبریدی لقب داد؛ وی گفت دستگاه هایی که هم تبلت هستند و هم لپ تاپ، هویتی نامشخص داشته و دقیقا نمی دانند در پی چه هستند.
    همیشه همین طور بوده مثل آیفون هاش که میگفت هیچ کس نمیره تلفن با صفحه نمایش بزرگ بخره ولی از آخر خودش هم تسلیم خواسته های مردم شد

  • سیب زندگی

    دَم استیو جابز فقید و تیم کوک عزیز گرم! اپل غوغا کرده مثل همیشه

  • Saeid

    اینطور ک دوستان میگن و شواهد نشون میده وین ۱۰ خوب کار کرده
    یادمه حجمه تبلیغاتی و کمپین طرفداری از وین ۸ تو همین سایت هم حتی بیشتر وین ۱۰ ب راه بود
    من جز معدود کسانی بودم ک حاضر نشدم وین ۸ رو نصب کنم تو دانشگامون
    بعد از چند مدت دقیقا نظرات دوستان خودم و حتی تو سایت شد بر علیه وین ۸ .. و همینطور ۸.۱
    امیدوارم این اتفاق برای ۱۰ نیفته ... چون واقعا خیلی ها رو میبینم ک الان شدید دارن حمایت میکنن تو این سایت
    واسه مک هم دقیقا قصه همینطوره
    ولی خداییش این آخرین نسخه جز تغییرات ظاهری امکانات خاص و ممتازی من ندیدم
    چند مدت پیش مقایسه تمامی نسخه های مک رو دیدم خداییش تغییرات آنچنان گسترده و عظیم نبودن...خیلی تعجب کردم
    جسارت ماکروسافت و ویندوز و همچنین خلاقیاتشم بیشتره
    امیدوارم اپل یه نکون اساسی بخوره
    منتظریم غول های دوست داشتنی

  • You smell so bad!!!

    آقا یه سوال...
    اگر اپل آیپد پرو 12 اینچی مثل سرفیس پرو 3 بده بیرون آیا قشر متعصبان جامعه هنوز هم سرفیس پرو 3 رو بدرد نخور میدونند؟ یا با متهم کردن مایکروسافت به کپی برداری از آیپد پرو (که البته هنوز معرفی نشده) دست پیش رو قبل از پس افتادن میگیرن؟ عایا؟
    دوستان و همراهان عزیز ما فعلا قصد داریم تا زمانی که امکانات پروژه اسپارتان و همچنین یکپارچگی سیری با مک وارد اپل بشه به مایکی جون کوچ کنیم. همین الان زدم آپدیت به وین 10 فایلامم از مک دارم برمیدارم. برام دعا کنین. به شما هم پیشنهاد میکنم یکبار هم که شده این فوتوشاپ تاچ سرفیس رو امتحان کنید. هرچند هنوز ترایاله ولی غوغا میکنه پدر**!!!

    • Ghazanfar Didindipour

      دوست دارم ولی پول سورفیس رو ندارم :D
      شما با کدوم کانفیگ سرفیس، فتوشاپ کار می‌کنی؟
      میشه همزمان هم فتوشاپ تاچ و نسخۀ دسکتاپش رو نصب کرد؟

      جسارتا زحمت می‌کشی حول بدی و روشنم کنی...

      دارم برنامه ریزی می‌کنم که سرفیس رو بزنم تو گوشش البت با نگاه دقیق به اوضاع جیب مبارک :D

      • You smell so bad!!!

        من 512 i7 دارم. فوتوشاپ تاچ نسخه touch optimized هست و تو محیط دستکتاپ اجرا میشه. مثل یه آپدیت نصب میشه. فعلا کامل نیست و بیشتر امکانات جالبش رو نداره ولی همینایی هم که داره برای من که کار معماری میکنم فوق العاده مفیده. من از آیمک استفاده میکردم قبلش ولی این واقعا کار آدم رو دو برابر سریع میکنه. راستی اصلا سراغ نسخه های ارزون سرفیس نرو چون ضعیفن. از i5 به بالاها خوبن.

        • Ghazanfar Didindipour

          ممنون.
          در مورد استایلوس...

          مثل تبلت‌های مخصوص طراحی کارکردش خوبه؟ حساسیت به فشارش چطوره؟
          قاعدتا مثل تبلت wacom نمیشه، اما چون قلم ساخت همین شرکته، قدرت اونا رو داره؟

  • خشایار

    این محصول شکست بزرگی برای اپل میشه، چون توی این سایز این سبک محصولات شرکت ها و سازمان ها و ادارات فقط محصولات مایکروسافت رو قبول دارن و استفاده می کنن. پس کی می خواد محصولات اپل رو بخره؟ وقتی هم نخرن که مسلما اپل توی این قضیه با سر می خوره زمین.

    • Saeid

      ۲حالت پیش میتونه داشته باشه
      ک شاید یکیشون یا دو تاشون پیش بیاد
      چند وقتی هست اپل چیز خارقالعاده ای معرفی نکرده
      حتی آیفون ک بزرگترین برگ برنده بود تنها ارتقای سخت افزاری اندکی شد
      ۱..احتمالا تمرکز و وقت زیادی صرف آیپد جدید شده و یه سری امکانات و امتیازات خاصی نسبت به برادرهای کوچیکش داره
      تجربه قلم روی ای او اس حتما یه سری چیز خاص داره ک اپل تا جایی ک صفحه جا داشته باشه بولدش کنن ؛)
      ۲.. حتی اگه نا امید ظاهر شه ... تبلیغات اپل نمیذاره شکست خاصی براش رقم بخوره

  • opda511

    ویندوز 8.1 دیگه تموم شد حالا دیگه وین 10 هست که نیاز کاربرا رو تامین میکنه و رقیب ایپد 12 اینچی و مک بوکهایی که امسال میخاد معرفی شه ویندوز 10 و سرفیس پرو 4 هست نه وین 8.1 و سرفیس پرو3 , هرچند س.پ 3 خودش هم غولیه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی