ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی خط تولید داروی سرطان پروستات در ایران

محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران موفق شدند، خط تولید داروی درمان سرطان پروستات که تولید آن منحصرا در دست آمریکا بود، را راه اندازی کنند. رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران اظهار کرد: خط ...

حامد قاسمی نراقی
حامد قاسمی نراقی منتشر شده در ۱۴ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران موفق شدند، خط تولید داروی درمان سرطان پروستات که تولید آن منحصرا در دست آمریکا بود، را راه اندازی کنند.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران اظهار کرد: خط تولید صنعتی داروی «لوپرولایداستات» راه اندازی شده که فرآورده تزریقی برای درمان سرطان پروستات بوده و دارای یک نمونه آمریکایی با همین کاربرد است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مهدی نکومنش با اشاره به اینکه این دارو در درمان بیماری های فیبر رحم و نازایی در زنان نیز کاربرد دارد، ادامه داد: نمونه ای که منحصرا در آمریکا تولید می شد هزینه ای معادل 400 یورو را به بیمار تحمیل می کرد، و حالا «لوپرولایداستات» می تواند با قیمت بسیار کمتر در بازار عرضه شود.

وی گفت: اکنون می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخل، این دارو را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم زیرا ما دومین تولید کننده آن در دنیا هستیم. بدین منظور بنا داریم «لوپرولایداستات» را ابتدا به کشورهای سوریه و یمن صادر نماییم.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: تفاوت این دارو با مشابه خود این است که ما امکان تولید گرید 3.5 و 7 میلی گرمی را در داخل داریم در حالی که نمونه آمریکایی تنها با دز 7 میلی گرمی تولید می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • shwan

    کلا ما ایرانیها همیشه خودمون رو از دیگران بهتر میدونیم و دلمون به حال کل دنیا میسوزه . . .
    این دارو هم شبیه همون داروهای دیگه ایرانی است که اصلا اثری ندارند و من از نزدیک دیدم و اطرافیانم تجربه کردن شبیه همون هواپیمایی که اصلا بلند نشد یا همونهایی که هی سقوط میکنند شبیه گوشی جی ال ایکسه که راحت از جیب در میاد و رییس شرکتش تو مصاحبه میگه ما بهتر از سامسونگ هستیم شبیه همون قطعات ماشینهای ایرانی است که تولید میکنیم و ... و ... و ...

  • Hadi Jabbarpoor

    فقط متاسفانه دست آوردامونو خوب تبلیغ نمیکنیم حالا یا جنسمون بنجله یا واقعا هنوز به جادوی تبلیغات اعتقاد نداریم

  • moein

    Sir mehdi ive
    یبار گفتی خوندیم دیگه چند دفعه میگی
    اتفاقا من دارو هاییو میشناسم که دکترا میگن ایرانیشو بخرید چون اثرش بهتره
    یا با اثر برابر قیمت کمتری داره
    مثل داروی سینووکس که برای درمان ام اس بکار میره
    عملکردش مشابه آوونکس امریکاییه با قیمت 1/4

  • Sir Mehdi Ive

    درسته تولید میشه ولی با نمونه خارجیش فرق داره،باور کنید یه مدت به خاطر ریزش مو فیناستراید میخوردم،ایرانی خوردم یه سال تاثیر نداشت همین که فیناپشیا که نمونه خارجیشه رو شروع کردم تاثیرشو دیدم،الان خداروشکر ریزش قطع شده

  • عــــــامـــــــــر

    مردا کیف کنن خوش ب حالشون شده

  • saeed_mousavi_1

    هیچ داروی ایرانی ندیدم که اثر بخشی معادل داروی خارجی داشته باشه،
    آرد نخودچی میریزن تو دارو بعد میگن ساختیم، پول مردمو میگیرن ازشون

    • Y.A.S

      در زمینه پزشکی و دارو سازی ایران جز برترین ها هستش ، تا اونجا که یادمه فکر کنم درصد کمی از داروهارو وارد میکنیم... از نظر عملکردی خیلی از داروهای ا یرانی خیلی بهترن تا خارجی ، ولی دکترهای ایرانی خارجی رو تجویز میکنن ، چرا که تمامی شرکت های خارجی پورسانت میدن ....

    • saeed!0098

      کلا ما ایرانیا خودمونو کمتر از دیگران میدونیم هه...

  • نیما

    کاربرد همون خارجیو رو داره دیگه؟!

    • Siamak Gol

      به نظرت داروی پروستات چه کاربرد دیگه ای میتونه داشته باشه؟
      توجه کن ((((پروستات))))
      کسی باش شوخی نداره.
      خود دارو ساز هم پروستات داره.
      درد رو حس میکنه. احساس همدردی و اشتراک تو این مورد بسیار بالاست.
      حالا به خودت توجه کن. بعد به پروستات. بعد به دارو ساز. دوباره به پروستات.
      اصلا سوالت زیبا نبود.

  • کارگردان

    اتفاقا این دارو یک مدتیه که خیلی مهم شده!!!
    آفرین به متخصصان بومی

    • Sir Mehdi Ive

      درسته تولید میشه ولی با نمونه خارجیش فرق داره،باور کنید یه مدت به خاطر ریزش مو فیناستراید میخوردم،ایرانی خوردم یه سال تاثیر نداشت همین که فیناپشیا که نمونه خارجیشه رو شروع کردم تاثیرشو دیدم،الان خداروشکر ریزش قطع شده.

    • امیر پارسا

      ای کاش همه ظرفیت ها به فرصت ها تبدیل میشد
      یا برعکسش فرقی نداره!

  • سیب کوچولو

    دیجیاتو این" همین الان!" رو که در تاریخ پست و نظر، نمایش میده
    نمی شود بنویسید "همین الان!یهویی"

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی