ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعتراض فروشندگان اصفهانی به قرعه کشی سامسونگ؛ دروغی بزرگ یا سیستمی بیمار؟

شب گذشته عابرین خیابان فردوسی در اصفهان، شاهد صحنه ای عجیب در موبایل فروشی های منطقه بودند. فروشگاه هایی که همواره با ویترین های جذاب خود تلاش می کردند تا تلفن های هوشمندشان را به فروش رسانند، ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۱ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۵:۲۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

شب گذشته عابرین خیابان فردوسی در اصفهان، شاهد صحنه ای عجیب در موبایل فروشی های منطقه بودند. فروشگاه هایی که همواره با ویترین های جذاب خود تلاش می کردند تا تلفن های هوشمندشان را به فروش رسانند، این بار بنری نامتعارف را برافروخته بودند.

Samsung is a big lier

اما ماجرا از چه قرار است؟ چرا فروشندگان اصفهانی سامسونگ را «یک دروغگوی بزرگ» می دانند؟ در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به جزییات بیشتری از این ماجرا بپردازیم.

image-ae3434b4627fb93e9c30c33b6c6c44b8978d0acfe1254c54d590602de03c04f3-V

اختلافات فروشندگان اصفهانی و سامسونگ از مراسمی شروع می شود که طی آن قرار بوده تا جوایزی به مغازه داران اهدا شود. گویا سامسونگ از مدتی پیش به فروشندگان خود اعلام می کند که با فروش هرچه بیشتر موبایل های این شرکت، می توانند کارت قرعه کشی دریافت کنند و سپس شانس خود را جهت دریافت جایزه بیازمایند.

به این وعده عمل می شود و در مراسم مذکور قرعه کشی در میان فروشندگان صورت می پذیرد. اما نحوه انتخاب برندگان به مذاق برخی از فروشندگان برتر شهر خوش نمی آید و همین موضوع باعث می شود در انتهای مراسم بحث هایی به وجود بیاید که در نهایت نصب بنر «سامسونگ دروغگو» را با خود به همراه داشته باشد.

برای پیگیری این موضوع، با رضا عباس پور، از فروشگاه اصفهان سل تماس گرفتیم. وی دلیل نارضایتی خود از سامسونگ را شرایط ناعادلانه قرعه کشی می داند.

اصفهان سل یکی از فروشگاه های برتر اصفهان از لحاظ تعداد فروش است و به گفته مسئولینش در هر روز به طور میانگین ۱۸ موبایل سامسونگ را به فروش می رساند. عباس پور با تأکید بر روی این موضوع، گلایه خود را اینچنین مطرح می کند: «چرا سبد قرعه کشی ما به عنوان یکی از برترین فروشندگان سامسونگ باید با دیگر مغازه دارانی که در روز تنها ۱ دستگاه را به فروش می رسانند، یکی باشد؟»

عباسپور در ادامه حرف های خود اشاره می کند که چنین برخوردی پیش از این نیز از سمت سامسونگ صورت پذیرفته است. گویا شرکت کره ای، در ماه های گذشته وعده اهدای مگان و ۲۰۶ را به فروشندگان خود داده بوده که در آن مقاطع نیز شرایط قرعه کشی به گونه ای مشابه پیش رفته است.

مهدی دهقانی از فروشگاه مجید هم حرف هایی مشابه با عباسپور را بیان می کند. وی در پاسخ به این موضوع که شما به ازای فروش بیشتر، تعداد بیشتری کارت قرعه کشی نیز دریافت کرده اید، چنین می گوید:«ما به علت فروش بسیار زیادی که داریم در زمره فروشگاه های Level A طبقه بندی می شویم. اما تعداد فروشگاه های ضعیف و Level C آنقدر زیاد است که کارت های قرعه کشی ما در میان آن ها گم می شود.»

اما طی تماسی که با دفتر سامسونگ در ایران برقرار کردیم، سعی کردیم سمت دیگر این ماجرا را نیز جویا شویم. جوابیه رسمی سامسونگ به این موضوع، به شرح زیر است:

مراسم اهدای جوایز جشنواره پاییزه موبایل سامسونگ در روز دوشنبه 20 بهمن ماه با حضور تمامی نمایندگان سامسونگ و مقامات رسمی مربوطه شهراصفهان برگزار گردید. این مراسم کاملا مطابق برنامه ها و تعهدات اعلام شده قبلی انجام پذیرفت.

سامسونگ همواره اجرای برنامه های مستمر و عادلانه حمایت از نمایندگان خود را در دستور کار داشته و این روند را ادامه خواهد داد، چراکه احترام به حقوق تمامی ذینفعان و شرکای تجاری از مهم ترین اصول سامسونگ است.


به علت رقابت شدید تجارت موبایل در بازار ایران، فروشندگان روز به روز سود کمتری را از فروش تلفن های هوشمند به دست می آورند و در عوض سعی می کنند تا از راه های دیگری مانند فروش لوازم جانبی و یا نصب اپلیکیشن، به کسب درآمد بپردازند. با در نظر گرفتن این موضوع و اتفاقات روی داده در اصفهان، می توان نتیجه گیری کرد که قرعه کشی شرکت ها نیز از حالت یک بخت آزمایی صرف خارج شده و تبدیل به راهی جدید برای کسب درآمد شده است.

اعتراض اصفهان ممکن است حرکتی هماهنگ با مدیریت شرکت های رقیب باشد و یا نتیجه اطلاع رسانی ضعیف سامسونگ در رابطه با قرعه کشی هایش. اما واقعیت این است که این اتفاق نشان دهنده یک رویداد بیمار در توزیع خرده فروشی موبایل در ایران به شمار می رود.

شما در رابطه با این ماجرا چه نظری دارید؟ فکر می کنید که سیستم قرعه کشی سامسونگ عادلانه بوده و یا فروشندگان برتر باید به صورتی جداگانه انتخاب می شدند؟ قبل از اینکه به این سؤال پاسخ دهید، بد نیست اشاره کنیم که به گفته دفتر سامسونگ پیش از برگزاری مراسم، جهت تشکر از فروشندگان برتر، به هر یک از آنها یک دستگاه Galaxy S5 داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (84 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • متین

    برندی که خوب باشه به مغازه دار باج نمیده
    سامسونگ و الجی بازار موبایلو خراب کردن با این باجی که میدن
    تا حالا دیدین اپل تبلیغ کنه؟
    چون فروش داره

    اینا مونده بیان التماس کنن به مغازه دارا واسه فروش

  • کیپ کالم

    فروشنده ها از بس پول به جیب زدن از یه قرعه کشی هم نمیگذرن

  • حامد لند

    واقعا آدم میمونه از کار بعضی این اصفهانیا.... اون از اشتباه نوشتن انگلیسیشون که سامسونگ و هر کس دیگه ای بهشون میخنده، اونم از اصل ماجرا اعتراضشون؟

    قرعه کشیه دیگه... اونم یه حالیه که داده.... اصل پیشکش رو که دندون نمیشمرن.

  • Mohammad ch

    بابا کدوم قرعه کشی عادلانه برگزار شده که این دومیش باشه
    اونا هم باید قانع باشن همینی که هست
    سامسونگ داره به هر شیوه ای فروششو بیشتر میکنه
    اگه تلویزیون نگاه کنید یا شیشه ی فروشگاه هاشو ببینید هر فصلی که میشه فروش ویژه میزنه
    ولی در هر صورت همینی که هست :-)

  • rEZA

    اونا مثلا بنر نوشتن

    دروغگو میشه liar نه lier

  • نوید

    اصفهانی های پول پرست معلومه که شانس باد یکی باشه این قرعه کشیه فک کنم

    • احمدM2

      خجالت بکش خجالت بکش و شرم کن
      با کمال پررویی به 4 میلیون نفر توهین میکنی
      اگه اینجوریه که باید تهرانی ها رو هم با علائدین سنجید
      بعضی از دوستان فراموش میکنند بیشتر بودجه مملکت از نفت جنوب و صنعت و معدن اصفهان میاد
      فکر میکنید به غیر از مسمومیت سرب و جیوه چی از فولاد مبارکه و ذوب آهن به اصفهان رسیده؟؟؟گاوخونی که خشک شد فکر میکنید ما طعم ریزگرد رو نچشیدیم؟؟؟یه رودخونه هم داشت که ابشو دادند به کرمان و یزد و ... و خودمون کشاورزیمون سهممون شد تشنگی
      کشاورزای شرق اصفهان میدونید تو چه بدبختی زندگی میکنند؟؟
      تمام اون بودجه ای که میگید میاد اصفهان خرج اون چیزی میشه که شما فریاد میزنید حق مسلمتونه اگه بودجه ها تو خود اصفهان خرج میشد باید چهارتا اسمون خراش توش باشه باید متروش تموم شده باشه باید ورزشگاهش افتتاح شده باشه باید مصلاش کامل شده باشه
      فقط چشمتونو میبندید و هر چی دوست دارید میگید ...

  • مهدیکو

    این مغازه دارها هرچی میخورن شکمشون سیر نمیشه بازم گشنه بازی در میارن!
    خب تو که داری بزار حداقل اون مغازه داری که روزی تنها ۱ عدد گوشی میفروشه شانس بردنش بیشتر باشه.
    خدایا..

  • فردوسی

    lier فقط یه اشتباه تایپی بوده همون روز موقع نصب همه می دونستن liar میشه،فقط فرصت عوض کردنش نبود،بی سوادم خودتونین،تازه یه استاد زبان می گفت lier هم نوشته میشه و اشکالی نداره...

  • رضا

    بعضی از دوستان اینقدر کوتاه فکرن که نمی دونن فروشگاهی که میتونه روزی ۱۸ تا بفروشه ماهی چهل پنجاه میلیون تومن هزینه اجاره،مالیات برق و حقوق پرسنلشه و هزینه پایین اومدن قیمت اجناس و اینها رو باید پرداخت کنه،تازه باید از همه جا ارزون تر بفروشه تا این تعداد بفروشه،این فروشگاه تو فروش ال جی،سونی هوااوی و سایر هم سر امد،چرا فکر می کنین فروش بالا فقط از راه تقلب به دست میاد،مگه اصفهان سل فقط سامسونگ میفروشه؟یه سر به این فروشگاه بزنید تا عوامل موفقیت رو ببینید،متاسفانه این همه فروشگاه شیک و مدرن تو همه جای دنیا هست و همه از بودنشون لذت میبرن ایران همه حسودی می کنن و فحش میدن چون خودشون جیگر ندارن همچین کاری رو بتونن راه اندازی کنن و چهار تا دیگرو نون بدن.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی