مصوبه تست استاندارد کالاهای وارداتی IT لغو شد
یک ماه پیش سازمان استاندارد، تست کالاهای وارداتی IT را الزامی کرد که نامه سرگشاده اتحادیه صنف فناوران رایانه به ریاست این نهاد را در بر داشت. هرچند که بر سر اجرای حقیقی این قانون ...
یک ماه پیش سازمان استاندارد، تست کالاهای وارداتی IT را الزامی کرد که نامه سرگشاده اتحادیه صنف فناوران رایانه به ریاست این نهاد را در بر داشت.
هرچند که بر سر اجرای حقیقی این قانون مشکلاتی از جمله نداشتن آزمایشگاه های این کار و عدم دسترسی به فناوری هایی چون معماری پردازنده و دیگر قطعات، وجود داشت، اما در صورت عملیاتی شدن این مصوبه، افزایش قیمت کالاها و فشار به خریداران را می توانستیم مشاهده کنیم.
در ادامه همراه دیجیاتو باشید.
امروز رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خبر جلوگیری از این امر را اعلام کرد.
سید مهدی میر مهدی گفت: با بصیرت و تدبیر رئیس سازمان استاندارد، کالای جدیدی به لیست محصولات وارداتی شامل تست اجباری استاندارد، افزوده نگردیده و جلوی افزایش قیمت کالاهای IT گرفته شده است.
وی افزود: قرار بود پردازنده (CPU)، حافظه، RAM، مادربورد و اقلام دیگر، در ایران استاندارد سنجی شوند. اما عملا چنین امکانی در داخل کشور وجود ندارد و از این جهت جلوی اجرای مصوبه مذکور گرفته شد.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تاکید کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی توان سنجش استاندارد برای محصولاتی نظیر پردازنده ها، حافظه ها و امثال آنها را ندارند و باید گفت علم ما به اندازه ای نیست که اینتل را مورد سنجش قرار دهیم.
بدین ترتیب و با وجود لغو این مصوبه، بهانه افزایش قیمت از بازارهای کامپیوتر و موبایل ایران گرفته شد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالی بود مثه همیشه مرسی
حالم چند وقت پیش از این خبر گرفته شد ولی الان خوشحالم که بالاخره مسولین فهمیدن که استاندارد جهانی نیازی به تست دوباره نداره
«بدین ترتیب و با وجود لغو این مصوبه، بهانه افزایش قیمت از بازارهای کامپیوتر و موبایل ایران گرفته شد.» والا تا الآنش هم که بدون بهانه میبردن بالا! اگه بهانه هم داشته باشن که خدا رحم کنه :|
قیمت cpu که افتضاحه
بعدش هم خرابی CPU های Intel زیر یک درصده اگر خودت نسوزونیش.
خخخخ خدا رو شکر نمیتونن،،، البته اینا اگه واقعاً دنبال کیفیت و استاندارد هستند جلوی همین گوشی های فیک چینی و یا جی آل ایکس و مارشال و دیمو رو بگیرن،، تست کیفیتشون هم کاری نداره یه نگاه به صفحه نمایش همین تبلت های مارشال بکنن با چشم غیر مسلح متوجه میشن چقدر بی کیفیت و چقدر پیکسل سوختگی داره.
كليتش بد نبوده.
حداقل جنس فيك از اصلي يا جنس مورد دار تميز داده ميشد، ولي نه به قيمت افزايش قيمت و البته كه ما علمش رو نداريم مثلا پردازنده هاي برادول رو تست كنيم :)
جای علامت استاندارد ایران پشت آیفون خالی بود!! حیف شد!
الکی مثلا خیلی برام مهمه!
تبریک ............................
"اهواز"
زیباترین زنِ سرزمینِ منی!
زنی که خلخالهایش را
"کارون" جلا میدهد
و شانههایش پُلی معلقند
که خورشید
بر آن بوسه میزند.
گیسوانت را آتش زدند،
النگوهایت را شکستند
و تنِ نخلهایت هنوز
میهمانانِ فلزیِ ناخوانده در خود دارند
اما تو همچنان
زیباترین زنِ سرزمبنِ منی!
زنی که هر سال
زنده به گور میشود
و نمیمیرد... //
یغما گلرویی
#خوزستان
سرچ کنید تو اینستا واقعیت رو می بینید فقط قبلش بگم +18
نترسید ):
یه عکس الان دیدم مانی گذاشته بود توئیتر..
به خاطر کاهش دید یه تصادف وحشتناک شده بوده...
نمیدونم چی بگم
امروز ظهر تو چهارشیر بود...
قبلا دیدیم...
#تف ...
احسنت
:)) اینا با خودشون چند چندن؟