ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازی Candy Crush Saga در سال گذشته ۱ میلیارد دلار درآمد داشته است

بازی Candy Crush Saga در اصل اپلیکیشنی است که می توان به آسانی و به رایگان آن را از فروشگاه های مختلف دانلود کرد و ساعت ها با آن سرگرم شد. این بازی محبوب در ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۲۶ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۰:۳۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بازی Candy Crush Saga در اصل اپلیکیشنی است که می توان به آسانی و به رایگان آن را از فروشگاه های مختلف دانلود کرد و ساعت ها با آن سرگرم شد. این بازی محبوب در سال گذشته درآمدی ۱.۳۳ میلیارد دلاری را برای کمپانی توسعه دهنده اش یعنی King به همراه داشته و نکته ی جالب اینجاست که این رقم قابل توجه تنها از طریق خرید های درون اپلیکیشنی حاصل گشته است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حالیکه آمار و ارقام های درآمدی مرتبط به برترین اپلیکیشن کمپانی King به شدت جذاب و قابل توجه به نظر می رسند ولی بررسی ها نشان می دهد که میزان خریدهای درون اپلیکیشنی کاربران در حین بازی Candy Crush Saga رو به کاهش بوده و این روند نزولی سرعت بالایی به خود گرفته است.

بازی مورد بحث در شش ماهه انتهایی ۲۰۱۳ به تنهایی درآمدی ۱.۰۴ میلیارد دلاری را برای توسعه دهندگانش به همراه داشت و در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ درآمد حاصله از آن برابر با ۵۵۱ میلیون دلار بود. اما تقریباً از انتهای همین بازه زمانی Candy Crush و درآمد آن دچار تنزل شده اند و در هر سه ماهه ارقام اعلام شده نسبت به فصل قبلی کمتر بوده اند.

در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ شرکت کینگ درآمدش از اپلیکیشن پیش تر اشاره شده به ۴۹۳ میلیون دلار رسید و در فصل های مالی مرتبط به ۲۰۱۴ نیز ارقام به دست آمده به ترتیب برابر با ۴۲۹.۵ میلیون، ۳۶۰.۵ میلیون، ۲۷۷.۴ میلیون و ۲۶۳.۸ میلیون دلار بوده اند.

معمولا وقتی اپلیکیشن هایی مانند Candy Crush دچار افت درآمد می شوند کمپانی های مرتبط به آنها دچار چالش هایی جدی می گردند و نیازمند این هستند که این درآمد را به نحوی جایگزین نمایند. مشکل در اینجاست که ۹۷.۷٪ از کاربران کینگ گیم به صورت مجانی بازی را دنبال می کنند و تنها ۲.۳٪ از آنها هستند که سبب می شوند کسب درآمد کمپانی مذکور ادامه داشته و حیاتش بقا یابد.

تحلیل گرانی که خوشبین تر هستند معتقدند اهالی کینگ هنوز فرصت دارند و می توانند از پتانسیل آن ۹۷.۷ درصد کاربران استفاده کرده و به شکلی راضیشان نمایند تا برای تفریح بیشتر هزینه کنند. باید منتظر ماند و دید خالقین Candy Crush می توانند راه حل مناسب را پیدا کنند و یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Ali

    1.33 میلیارد دلار؟؟؟!!
    ینی بیشتر از فروش فیلم آواتار یا بازی کال آف دیوتی؟!

  • Behnam

    كندى كرش رو چند ساله دارم ولى فرصت درستى پيش نيومده كه درگيرش بشم! عجيبه بله، ولى خب علاقه به بعضى بازيها تو كاربرها باهم متفاوته، ولى پرطرف داره بازيش.

  • عــــــامـــــــــر

    تنها بازیه که دوس داشتم داشته باشم و روی گوشیم فقط همینو دارم یه جوری خیلی باهاش حال میکنم آرومم میکنه

  • esin

    فکر میکنین این بازی اگه تو ایران ساخته میشد چه بلایی سرش میومد
    اره اول فرهنگ دوم شانس

  • مهدی

    ما هم همچین بازی ساختیم
    دراصل یه پروژه‌ی دانشجویی بود که گسترشش دادیم و شد اولین تجربه من و دوستم تو بازی سازی
    http://ui-designer.blog.ir/post/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-Collapse-%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%85-%D9%85%D8%AC%D8%AA%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D9%86
    البته این بازی از موتور گرافیکی و این جور چیزا استفاده نکرده و اشکالاتی هم داره که قراره تو نسخه دوم مشکلات فعلی حل بشه و تغییرات اساسی روش اعمال بشه.
    نسخه 1.1 اصلاح شده نسخه اولیه بازی هستش!

  • CafeAndroid

    یعنی خداوکیلی اگه من چنین بازی میساختم یا یه بازی مث ماین کرفت میساختم،تنها بازی کنندش فقط خودم بودم،مردم شانس دارن

  • taBta

    معتاد این بازیم :/

  • Dr.House

    کسی میدونه clash of clan چقدر درآمد داشته ؟؟؟

  • سجاد

    بازی و تفریح لازمه و دم بازی سازها هم گرم.
    ولی کاش مردم دنیا حاضر باشن همینطوری خورد خورد برای کشورهای آفریقایی و فقیر و یا حتی نیازمندای کشور خودشون هم پول پرداخت کنن.
    خیلی مشکلات رو میشه با هاش حل کرد.
    :-(

مطالب پیشنهادی