ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادغام LoopPay با محصولات سامسونگ باعث تضعیف اندروید خواهد شد

سامسونگ در روز چهارشنبه یکی از استراتژیک ترین و هوشمندانه ترین تصمیمات خودش را با خرید کمپانی LoopPay اتخاذ نمود. شرکت مورد بحث در زمینه پرداخت های الکترونیک موبایلی و توسعه ی تکنولوژی های مرتبط به آن فعالیت ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۳ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سامسونگ در روز چهارشنبه یکی از استراتژیک ترین و هوشمندانه ترین تصمیمات خودش را با خرید کمپانی LoopPay اتخاذ نمود. شرکت مورد بحث در زمینه پرداخت های الکترونیک موبایلی و توسعه ی تکنولوژی های مرتبط به آن فعالیت دارد و اکنون در حال توسعه ی پلتفرمی است که مستقیماً می تواند به رقابت با سیستم پرداخت اپل یعنی Apple Pay بپردازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

LoopPay همانطوری که در مطالب پیشین دیجیاتو اشاره شد یک برتری مشخص و واضح بر سیستم پرداخت کوپرتینویی ها دارد و آنهم اینکه می تواند با هر پایانه پرداخت استانداردی به تراکنش بپردازد.

تکنولوژی این شرکت از نوعی سیم پیچ فلزی برای ایجاد یک میدان مغناطیسی و برقراری ارتباط با ترمینال های کارت های اعتباری بهره می گیرد و بدین طریق می تواند اطلاعات کارت های بانکی را به شکلی ایمن با پایانه هدف رد و بدل نماید.

در سوی دیگر سیستم پرداخت اپل صاحبان کسب و کار را وادار می نماید تا از یک پد مخصوص و مجهز به تکنولوژی NFC بهره بگیرند، که هنوز هم در بسیاری از فروشگاه ها در دسترس نیست و عملاً سبب می شود مالکان تلفن های هوشمند اپل نتوانند در بسیاری مواقع از سیستم پرداخت موبایلی این شرکت استفاده نمایند.

جیسن دل ری از وب سایت Re/code در همین رابطه می نویسد، انتظار می رود سامسونگ به زودی زود تکنولوژی LoopPay را حداقل در یکی از تلفن های هوشمند تولیدیش ادغام نماید و آن را سریع تر به بازار بیاورد. حتی حدس بر این است که تکنولوژی مذکور در پرچمدار بعدی این شرکت یعنی گلکسی S6 که گفته می شود در روز دهم اسفند در کنگره جهانی موبایل رونمایی خواهد شد تعبیه گشته باشد.

google-wallet-and-nfc-mobile-payments1

اما در این میان نکته ای وجود دارد که کمتر به آن توجه شده و بیشتر صحبت ها تا به امروز پیرامون رقابت کره ای ها با سیستم پرداخت اپل بوده است. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده ی محصولات مبتنی بر پلتفرم اندروید گوگل، تصمیم گرفته از لوپ پی به جای سیستم پرداخت این شرکت موسوم به Google Wallet استفاده نماید.

این امر سبب می شود تلاش های اهالی مانتین ویو به منظور ایجاد یک سیستم یکپارچه پرداخت موبایلی برای اندروید و ارائه ی آن از طریق تمامی تولید کنندگان سخت افزاری ناکام باقی بماند.

در اصل گوگل باز هم کنترل بخشی دیگر از پلتفرم اندروید را از دست داده و حتی نتوانسته بزرگترین شریک تجاریش در این زمینه را راضی به استفاده از روش پرداخت ایجاد شده توسط خودش یعنی Google Wallet نماید. در بازار رقابت هم حالا در مقابل راهکار خود مانیتن ویویی ها دو گزینه ی بزرگ یعنی لوپ پی از سامسونگ و اپل پی از خود اپل حضور دارند که کار را از گذشته هم دشوار تر می نمایند.

این مسئله در طولانی مدت می تواند برای گوگل به شدت مشکل ساز شود. حالا دیگر تولید کنندگان محصولات اندرویدی مانند HTC، موتورولا، LG، لنوو و... ممکن است هر یک سیستم پرداختی جداگانه و قدرتمند را راه اندازی و آن را به عنوان راهکارشان به کاربران خود ارائه نمایند.

حتی شرایط به گونه ای به نظر می رسد که گوگل برای این تولید کنندگان پاسخ قانع کننده ای ندارد و آنها برای اینکه در بازار رقابت باقی بمانند و در مقابل سامسونگ و اپل حرفی برای گفتن داشته باشند مجبور هستند راه حل های ابداعی خودشان را عرضه کنند.

با اوج گرفتن اپل پی و در شرایطی که گفته می شود سیستم پرداخت LoopPay می تواند با ۹۰ درصد از پایانه های موجود به تراکنش بپردازد ظاهراً شانس گوگل برای جا انداختن Google Wallet بسیار ناچیز شده است.

7370353918_cc50794bb9_z

در پلتفرم اندروید تا کنون انشعبات بسیاری پدید آمده و اکنون اینطور به نظر می آید که بخش و قابلیتی دیگری از این سیستم عامل هم قرار است فاقد یکپارچگی باشد و هر کس در مورد آن ساز خودش را خواهد زد. البته با توجه به آنچه گفته شد چاره ای هم جز این شرایط نیز باقی نمانده، موضوعی که مسلماً نه برای گوگل و نه برای کاربرانش خوشایند نخواهد بود.

عملاً و بر اساس شواهد هر چه بنیانگذاران اندروید تلاش می کنند تا پلتفرم خودشان را از طریق تولید کنندگان به صورت یکپارچه تر ارائه نمایند مشکلی تازه بروز می کند و تحقق این مسئله غیر ممکن تر می شود.

البته وب سایت تک کرانچ در همین رابطه و در گزارشی می نویسد شایعاتی وجود دارد که بر اساس آنها گفته می شود گوگل تلاش دارد تا کمپانی با عنوان Softcard و فعال در زمینه ی پرداخت های موبایلی را خریداری نماید. تکنولوژی توسعه یافته توسط این شرکت هم اکنون توسط سه اپراتور مخابراتی بزرگ ایالات متحده مورد پشتیبانی قرار دارد که همین امر می تواند به رواج یافتن آن در پلتفرم اندروید کمک بزرگی نماید.

باید منتظر ماند و دید آیا گوگل موفق می شود اوضاع را به نفع خودش تغییر دهد یا رفته رفته تولید کنندگان سخت افزاری کنترل اجزای مختلف پلتفرم موبایل تولیدی این شرکت را به شکلی غیر منسجم و دلخواه در اختیار خواهند گرفت. پرسشی که تنها زمان می تواند به آن پاسخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • TROOL

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • سوتابایت

    من به فکر اون فروشنده بدبختم که باید بیاد یه پایانه معمولی حداقل دوتا بانک و یه سرویس Apple pay و گوگل ولت و سرویس سامسونگ! رحم کنید خواهشن اندرویدی ها به یه استاندارد جامع برسن اپل اشکال نداره سرویسش خوبه!فعلا!

    • امید

      هیچ گسستگی وجود نداره خداکنه کامنتم تایید بشه که شما اگاه بشین چون فکر کنم محدود به اخبار این سایت هستید و از خیلی چیزا بی خبرید.محدودید دیگه و این ذات شماست.

  • میطی

    درسته که اندروید الان خیلی گسترده شده و روی اکثر گوشی‌ها نصبه، اما آیندهٔ روشنی نمی‌شه براش متصور بود. به‌نظر من اینا بخاطر اینه که هم گوگل، هم هوادارای اندروید بجای توجه به کیفیت، به کمیت توجه کردن. (من منکر خوبی‌های اندروید نیستم البته)

  • یحیی خالدی

    یه دوست دارم زیاد باهم میریم بیرون وقتی یکم خوراکی(حالا هرچی) میخرم میگه بازش یکم ازش میخوره اگه خوب بود اونم دقیقا همون چیزو میخره
    سامسونگ هم دقیقا داره همون کارو میکنه

  • آییییییی خم

    گوگل به مدته هیچ کاری نمیکنه و ایست کامل هست چون تو همه زمینه ها وارد میشه خودشو گم کرده


    -------

    آقای جناب دیوان میشه بگی کجایی ؟

    بیا برو دفنر گوگل و بگو همه نابود شدنت به خازذ ایناست :

    www.yooz.ir

    www.googooli.ir

    www.gooni.ir

    گوگل اول باید یه فکری به حال اینا بکنه :|

    • یحیی خالدی

      سایتهایی که میتونم بگم فقط برا پولشویی راه اندازی شدن
      200 میلیارد واسه دو سایت اونم
      جستجوگر همین دیجیاتو که بالای سایته و 5 هزار تومان خرج نداره کاربرد و دقتش بیشتره(البته فقط وی این سایت کاربرد داره میدونم)

      • آییییییی خم

        آره پول بیزبون مارو دارن باهاش از این چیزا میزنن :(


        کاش به جای این پول حروم کردنا بیان از کارآفرینا و مخترعین حمایت کنن :(

        چقدر تو زندگی ما ایرانیا کاش وجود داره در صورتی که باید همش برداشت بود ....

  • امید

    بعد میگن چرا به نویسنده ها گیر میدی؟خب فقط اخبار منفی و یک سری تحلیل ها را می یان میذارن.حالا که دیجیاتو نمیذاره ما خودمون میذاریم تا بعضیا اگاه بشن:
    گوگل در حال آزمایش سیستم پرداخت خود بنام پلاسو است. این سرویس، به کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی امکان می‌دهد تا به طور همراه هزینه‌ی خریدهای خود را بدون نیاز به کارت‌های اعتباری، پرداخت کنند. برای این کار، تنها بیان حروف اول نام و نام خانوادگی آن‌ها کافی خواهد بود، بعد از این کار متصدی صندوق به رابط کاربری پلاسو در گوشی هوشمند نگاه کرده، سفارش خرید را پیدا کرده و کالای مربوطه را تحویل می‌دهد.

  • امید

    باز یک مقاله دیگر که در ان نامی از تضعیف اندروید برده شد.زهی خیال باطل :)
    چقدر از این مقاله های تکراری در این سالها شنیدیم.از زمان s voise و تایزن و فروشگاه اختصاصی برنامه های سامسونگ و و و و ......
    مگه اندروید فقط سامسونگ هست؟
    گوگل بیکار ننشسته چون این سایت همش ضدگوگل می نویسه و همش اخبار اپل هست کسی خیلی از اخبار گوگل باخبر نمیشه.:
    http://9to5google.com/2015/02/19/sources-glass-at-work-partners-testing-new-google-glass/
    http://www.engadget.com/2015/02/11/google-and-square-new-payment-options/
    http://www.engadget.com/2015/02/21/google-wallet-softcard/?ncid=rss_truncated

  • Sam Saman

    من اون مقاله رو که گفت آیا گوگل امروز قبول داره مثل مایکروسافت دیروز ضعف داره ؟! کلن نتیجه سیاست های ترولی توی رشد آندروید قابل حدس بود که به این نتایج ختم میشه

مطالب پیشنهادی