آیفون در آینده به چالشی بزرگ تر برای دزدان تلفن های هوشمند تبدیل خواهد شد
امکانات پیشرفته امنیتی مربوط به دیوایس های هوشمند، مانند Find My iPhone یا Activation Lock برای iOS، طی سال های اخیر، تاثیرات قابل توجهی بر کاهش نرخ دزدی تلفن های همراه داشته اند؛ اما ممکن است ...
امکانات پیشرفته امنیتی مربوط به دیوایس های هوشمند، مانند Find My iPhone یا Activation Lock برای iOS، طی سال های اخیر، تاثیرات قابل توجهی بر کاهش نرخ دزدی تلفن های همراه داشته اند؛ اما ممکن است به زودی، اپل از ویژگی های امنیتی جدیدی در جهت امن تر ساختن آیفون نیز رونمایی کند.
در ادامه مطلب با دیجیاتو باشید.
به گزارش نشریه The Independent، اپل به تازگی پتنت روشی جدید برای ردیابی دیوایس های گمشده را به ثبت رسانده که ردگیری دستگاه را، حتی پس از خاموش شدن آن نیز امکان پذیر می سازد. همانطور که می دانید، ویژگی Find My iPhone، پس از خاموشی دستگاه تقریبا از کار می افتد و این پتنت، سعی در حل چنین مشکلاتی دارد.
به لطف این اختراع جدید، ردگیری دیوایس های گمشده، هنگامی که به نظر سارق خاموش می رسند، برای کاربران میسر خواهد بود. هنگام خاموش کردن دستگاه، کاربر باید کدی را وارد کند که معمولا سارقین به آن دسترسی ندارند. در صورت اشتباه وارد شدن کد یاد شده، آیفون به حالت خاموشی ساختگی خواهد رفت که به آن اجازه می دهد داده های مربوط به مکان و دیگر اطلاعات را به سادگی منتقل کند.
همچنین امکان فعالسازی دوربین و ثبت تصاویری از سارق برای صاحب دستگاه وجود خواهد داشت.
جهت صرفه جویی در مصرف باتری، تلفن هوشمند می تواند تنها در فواصل زمانی مشخص روشن شده و پیش از خاموش شدن خودکار، داده های مربوط به مکان را منتقل کند.
این پتنت در ماه آوریل ۲۰۱۴ ثبت شده و حق استفاده از آن در ۲۹ ژانویه به اپل منتقل شده است؛ اما این به معنا نیست که حتما وجود آن را در نسخه بعدی پلتفرم موبایل اپل، iOS 9، شاهد خواهیم بود.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اندروید مشکلش اینه که امن نساختنش!!! این ربطی به متنباز بودنش ندارهها! چون سرورهای لینوکس تقریبا رخنهای ندارن و اینو میشه ثابت کرد فقط دوسهتا امسال پیدا شد که اونم چون تو چندسال گذشته بیشتر از این نبود بهتره با سیستمعاملهایی مثل ویندوز طی چندسال مقایسه بشه تا ثابت بشه ادعام!! البته امنترین سیستم باز مک هستش چون قبل از هرچیزی به این مسئله فکر شده!!! البته استفاده از جاوا باعث این مشکل هم میشن چون تو لینوکسهای دسکتاپ جاوا خودش باعث بوجود اومدن باگ میشه و گوگل باید هرچی زودتر باید زبون go خودش که امنه رو جایگزینش کنه!!! ویندوزفون هم چون هیچی نداره پس امنه! چون فلسفهای وجود داره که هرچی چیزی رو که داری کوچیکتر درستش کنی راحتتر میتونی مشکلاش رو حل کنی! پس امنترین سیستمعامل گوشی درحالحاضر ویندوزفون۸.۱ هستش! البته امن بودن گوشی شاید ربطی به مقاله نداشته باشه ولی بنظر من چون اندروید با ی برنامه ساده میشه کامل تنظیمات اولیه رو عوض کرد پس أیفون امنتر میشه!
بوی ایفون 6s میاد
این قابلیت تو اکثر گوشی ها هست اما همش در حالتیه که گوشی روشن باشه اما خب اینکه گوشی دزد رو گول بزنه و خودشو به خاموشی بزنه میتونه جالب باشه و تو پیدا کردن گوشی کمک کنه اما خب به درد ایران نمیخوره
این قابلیتو مدتهاست که وینفون داره. چطوری اپل ثبتش کرده. جالبه ها
بیربط و جالب
گزارش علمی و پزشکی پیوند سر انسان تا دو سال دیگه رو هم پوشش بدید
با تشکر
سلام خدمت همه
یه سوال دارم در اصل نظر سنجی هست
من الان حدود 1.200 دارم به همراه اس5 خودم
حالا سوال اینکه چیکار کنم؟
1-فروش اس5 و خرید یه آیفون 6 64 گیگ
2-خرید یه Gear S
3-خرید S6؟؟؟؟
هیچی نخر ارزش نداره همون اس 5 رو که داری خیلی خوبه تا چند سال برات کار میکنه :-)
S6 که نیومده هنوز بزا بیاد اگه ارزش داشت بگیر گزینه 2هم مورد خوبیه ولی گوشی مهم تره...
واقعا به خوبی خودشو جا انداخته اپل و داره سرمایه هنگفتش رو تو جای درستی خرج میکنه (کاملا برعکس نوکیا). اپل برند خودشو مظرح کرده و ارزش برندش رو حفط کرده. (بازم برعکس نوکیا)
ما داریم اینجا خودمون و نهایتا از خارجی ها کاربرای ورج و ... رو میبینیم، باور کنید شاید تو جامعه ایران از هر 50 نفر یه نفر بدونه لومیا اصلا یعنی چی.
در خوب بودن اپل شکی نیست
ولی حرف شما در مورد نوکیا کاملا اشتباهه
نوکیا فقط موبایل نیست
نوکیا درامد و پولش و هزینه خیلی چیزا میکرد و میکنه
لازم به ذکر بگم که نوکیا پولش و صرف هزینه ساخت و توسعه خطوط ارتباطی و نتورک کرده و میکنه که الان بزرگترین زیر ساخت های ارتباطی دنیا مال نوکیاس
توسه 3G.4G.5G برای بخش شبکه و ،...
و هزینه ساخت و توسعه فناوری هایی مثل Pureviwe.PureMation ..شارژ از طریق نور خورشید.شارژ از طریق امواج.شارژ از طریق تحرک.پروژه نیلوفر ابی که گوشی ضد اب میکنه .و هزاران تحقیق و توسعه دیگه که هنوز هن انجام میشه و این پتنت ها هنوز هم مال نوکیاس و مایکروسافت هزینه لایسنسشو پرداخت میکنه که الان اسم این بخش از دیوایس نوکیا به تکنولوژی نوکیا تغیر کرده
یا قسمت نقشه نوکیا که دیگه نیاز یه گفتن نداره که بسیار کمپانی های معتبر ماشین سازی دنیا ازش استفاده میکنه. یا شرکت های مانند مایکروسافت .یاهو.و ...
و در مورد برند هم باید بگم که درسته الان از لحاظ اعتبار جز ۱۰ ها اول نیست ولی همین الانش هم اسم موبایل و کیفیت با نوکیا گره خورده .
زوده شرکتی که هنوز یک دهه هم گوشی نزده رو یا شرکتی که چندین دهه کارش مخابرات و گوشی بوده قیاس بشه
البته باز هم بگم اپل واقعا شرکت بزرگیه .
یا من به خیلیا وقتی میگم موتورولا گوشی تاچ زده تعجب میکنن!
مثال نزدیک دختر دایی خودم ، خودمو کشتم گفتم z3 اینطوریه ، موتو ایکس چوبی اونطوره بازم امشب میبینم شاد و خندان رفته یه اس5 گرفته دستش! میگه اونا رو کسی نمیشناخت کلاس(!) نداشتن!!!
چی بگم از این زمونه... :D
نمی دونم منظورت با نوکیا چیه ، منظورت ویندوز فون یا یه چیز دیگه است اما نوکیا اگر می رفت سمت اندرویید یا پلتفرم خودشو گسترش می داد یا می شد مثل بلک بری یا می شد مثل موتورولا و ... برای خودم پیش اومده طرف pebble steel رو دیده ازم می پرسه این apple watch ؟؟ یا چرا راه دور بریم مدیر اپل داخل دادگاه علیه سامسونگ اعلام می کنه که مشتری های اپل قادر به تشخیص بین galaxy و ایفون نبودن ، یعنی مشتری ها احتمالن سواد خوندن مارک اپل و سامسونگ رو نداشتن
یا موقعی که ایفون 5 اومده بود توی برنامه جیمی فالن نشون می ده (برنامه های late night show خیلی معروفه داخل امریکا ) ایفون 4s رو می بره داخل خیابون به مردم می گه این ایفون 5 نمی دونی مردم چقدر از 4s تعریف می کنن که اره چقدر خوب شده (ویدیوش داخل یوتیوب هست) و ... اما این بی اگاهی یه روزی تموم می شه بهت قول میدم
راستی تو فارسی واسه فعل هایی مثل آدمادگی و آگاهی و..
از بی استفاده نمیشه. گفته میشه: ناآگاهی ، ناآمادگی و...
(قربون خودمون بریم چه زبونی داریم! چه شاهکاری میکنیم ما با پاس کردن زبان فارسی :D )
در ضمن نوکیا اگه همزمان با htc سال 2008 میرفت سمت اندروید باور کن الان اصلا اصلا سامسونگی (یا حتی شاید ایفونی) وجود نداشت.فکر کن کمپانی شماره یک دنیا همگام با تکنولوژی روز دنیا بیاد گوشی هوشمند تولید کنه، اون همه مشتری نوکیا چرا باید میرفتن سمت سامسنگ یا آیفون؟
من خودم از محصولات امسال اپل چندان خوشم نیومد ولی خوب سبک مدیریتیشون واقعا فوق العاده و تقریبا بی اشتباهه.
منظورم از نوکیا کار های عجیب و غزیبی بود که بین 2008 تا 2011 انجام داد و اون همه سرمایه رو نابود کرد...
نولید گوشی های عجیب غریب از روی باد معده مثل n-gage یه نمونشه.
واقعا به خوبی خودشو جا انداخته اپل و داره سرمایه هنگفتش رو تو جای درستی خرج میکنه (کاملا برعکس نوکیا). اپل برند خودشو مظرح کرده و ارزش برندش رو حفط کرده. (بازم برعکس نوکیا)
ما داریم اینجا خودمون و نهایتا از خارجی ها کاربرای ورج و ... رو میبینیم، باور کنید شاید تو جامعه ایران از هر 50 نفر یه نفر بدونه لومیا اصلا یعنی چی.
یا من به خیلیا وقتی میگم موتورولا گوشی تاچ زده تعجب میکنن!
مثال نزدیک دختر دایی خودم ، خودمو کشتم گفتم z3 اینطوریه ، موتو ایکس چوبی اونطوره بازم امشب میبینم شاد و خندان رفته یه اس5 گرفته دستش! میگه اونا رو کسی نمیشناخت کلاس(!) نداشتن!!!
چی بگم از این زمونه... :D
دزدی دیوایس ها از بدترین دزدی هاست!
خدا خیرشون نده..
یک تصویر برای سامسونگی ها، به مناسبت معرفی گلکسی بعدی عکس پروفایل مشترک داشته باشیم :
http://upload7.ir/uploads//767e596521164e714f52e04c6c4450a2cb9e2f75.png
طبق تجربه بهت میگم اینقدر انقلاب رو جار نزن مثله اس 5 میشه اینجا تا ماه ها مسخرت میکنن
من از سامی از گوشی اس 4 به بعد تویه طراحی قطع امید کردم
چیز بسیار خوبیه
ولی به درد ایران نمیخوره.
نوت2 رفیقم رو دزدیده بودن ، به شمارش زنگ میزدیم ، طرف ور میداشت میگفت که گوشی رو براتون نمیارم ، هر کاری میخوای بکن.
رفیقم بعد رفت دادگستری و شکایت و ... آخرش نتونست کاری بکنه ، فقط تونست خطش رو بسوزونه دوباره بگیره :D
دوست عزیز قضیه برا آیفون یکم متفاوته، اگه تیک Find My iPhone زده شده باشه و لاک اسکرین کد داشته باشه، اگه جناب دزد کد رو ندونه، اون آیفون دیگه کارش تمومه، حتتتتی ریست بکنه، یا جیلبریک بکنه باز موقع اکتیو کردن گوشی یوزر و پسورد اپل آی دی فردی که اون تیک رو زده پرسیده خواهد شد و درصورت اینکه اونو ندونی امکااااااان نداره آیفون دیگه بالا بیاد. قبلا ها یه سایتی بوده که به طریقی این آیفون هارو بالا میاورده ولی سیستم عامل کامل کار نمیکرده که اون سایت دیگه خدمات نمیده.
آیفون از این بابت امنیتش حرف نداره.
مثل اندروید نیست که با یه فلش کردن و تعویض شماره سریال بشه با خیال راحت ازش استفاده کرد.
اینجا گوشیو میدزدند ۲ ساعت بعد دل و جیگرشو درمیارند و ازش تو تلفن های خراب شده دیگه استفاده میشه.
پس راه حلشون زیاد بدرد بخور نیست.
تازه باید همیشه اینترنت تلفن روشن باشه تا مکان یابی بکنی