ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوکیا در حال آزمایش تلفن هوشمندی با شماره مدل ۱۱۰۰ است

بسیاری از ما موبایل نوکیا ۱۱۰۰ که امکانات زیادی نداشت ولی در آنتن دهی و طول عمر باتری عملکردی بی نظیر از خود ارائه می کرد را به خاطر داریم، محصولی متعلق به سال ۲۰۰۳ ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۳ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بسیاری از ما موبایل نوکیا ۱۱۰۰ که امکانات زیادی نداشت ولی در آنتن دهی و طول عمر باتری عملکردی بی نظیر از خود ارائه می کرد را به خاطر داریم، محصولی متعلق به سال ۲۰۰۳ که البته هنوز هم عده ای از آن استفاده می نمایند.

حالا در پایگاه داده مرتبط به ابزار Geekbench اطلاعات تلفن هوشمندی به ثبت رسیده که در مقابل نام مدل اش عبارت نوکیا ۱۱۰۰ به چشم می خورد و این احتمال را تقویت می کند که شاید کمپانی فنلاندی بخواهد قهرمان کهنه کارش را در قالب یک محصول جدید مجدداً به بازار بیاورد و خاطرات خوش گذشته را تکرار نماید و یا فردی در این شرکت تصور کرده انتخاب چنین شماره مدلی صرفاً برای تست و آزمایش یک محصول می تواند جالب باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس قرار دادی که نوکیا با مایکروسافت منعقد کرده این شرکت نمی تواند تا سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ تلفن هوشمندی را تحت برند خود روانه بازار نماید، اما اطلاعات ثبت شده نشان می دهند آنها در حال تست محصولی هستند که به اندروید ۵.۰ مجهز بوده و از چیپست چهار هسته ای MT-6582 مدیاتک با سرعت پردازشی ۱.۳ گیگاهرتز بهره می برد.

1100

البته نباید فراموش کرد که اگر موبایل یاد شده قرار باشد تا انتهای ۲۰۱۶ به بازار بیاید مسلماً مشخصاتش بر حسب سخت افزارهای ارائه گشته تا آن تاریخ دچار تغییراتی خواهند گشت.

اما جدای از اینها منتشر شدن اطلاعات یک محصول در حال تست بیانگر یک خبر خوش نیز هست، آنهم اینکه نوکیا به احتمال بسیار زیاد در حال برنامه ریزی برای بازگشتی قدرتمند به بازار تلفن های هوشمند بوده و برای این منظور پلتفرم اندروید گوگل را برگزیده است.

در طی سال های گذشته کمپانی فنلاندی مذکور به دفعات به خاطر عدم بهره گیری از سیستم عامل اندروید مورد نکوهش رسانه ها قرار گرفت و در نهایت در سال ۲۰۱۱ نیز بنا را به شراکت با مایکروسافت و تولید موبایل های ویندزو فونی گذاشت، در همان زمان اریک اشمیت اعلام کرد درهای گوگل همواره به روی نوکیا باز خواهد بود و هر وقت که بخواهند می توانند به اندروید سوئیچ کنند.

چیپست MT6582 مدیاتک که در نتایج تست مدل ۱۱۰۰ در وب سایت Geekbench به ثبت رسیده از رزلوشن نمایشگر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل، پردازشگر تصویر ۸ مگاپیکسلی و ضبط ویدئوها 1080P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی به عمل می آورد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا واقعاً بازگشت نوکیا به بازار اسمارت فون ها اتفاق خواهد افتاد و یا خیر؟ نظر شما چیست آیا فنلاندی ها می توانند مجدداً حضوری موفق در این عرصه را تجربه نمایند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • TROOL

    1100؟

  • saeed_ebrahimi

    نوکیا موفقیت سالهای قبلیش رو به خاطر نوآوری ها، متعهد بودن و احترام برای مشتریانش داشت و انشاالله دوباره برمی گرده.

  • غلامرضا

    با سلام فکر نکنم نوکیا بخواهد۱۱۰۰را هوشمندش کند بلکه بنظر میرسد گوشی کاملا جدیدی باشد که فقط اسمش را از ان گوشی قدیمی به ارث ببرد و اینکه چون نوکیا بعد خارج شدن از زیر یوغ استعمار مایکروسافت باید ازیه شماره ای شخصیت بده به تولیدات اینده پس چه بهتر حس نوستالژیک مردم را زنده کند با اسامی قدیمی.

  • فـرزاد

    1100 خاطره هر ایرانی -)

  • عقیل پاداش

    ریا نباشه چند سال اینو به عنوان گوشی دوم دارم

  • varna

    امیدوارم با گوشی جدیدش موفقیتهای1100افسانه ای راباردیگرتکرارکنه

  • elias

    البته درسته الوپ چهره ای بد داره ولی این و هم بدونید که نوکیا مال الوپ نبوده که
    کلی سهام دار داره که اونا باید تصمیم میگرفتن و ما از پشت پرده خبر نداریم
    حتما دلیلی و منفعتی بوده برای فروش
    ولی این فروش یه خوبی هم داشت که نقدینگی و سرمایه نوکیا به شدت افزایش یافت و تو امار مالی فصل پیش هم نوکیا خیلی افزایش داشته
    و این میتونه نوکیا رو با قدرت برگردونه

  • Ghazanfar Didindipour

    بابام هنوز 1100 رو داره :D

    کاملا مرتبط: "ویندزو" فونی!!!!!!!!!!

  • مرتضی توسلی

    خیلی عالی .ببینیم با اندروید چه میکند.

  • elias

    100% ازش استقبال میشه
    همون اسم نوکیا باعث میشه خیلیا جذبش بشن
    دقیقا مثل فروش خوب تبلتش
    و خوبیش اینه که گوشی که میخواد بزنه بنظرم ۱۰۰٪از طراحی تا ساخت مال خود نوکیاس نه مثل تبلتش
    و تکنولوژی های نوکیا که قرار ازش استفاده بشه
    و خوشبختانه در مصاحبه انجام شده با مدیر نوکیا گفته شده که طراح ها به مایکروسافت داده نشده و خیلی از مهندسین نرم افزار و سخت افزار هم باقی موندن و مجموع عظیم پتنت های نوکیاکه باقی مونده و مایکروسافت لایسنسشو پرداخت میکنخ که میتونه اون رو در کنار اندروید قرار بده که یه شاهکار میشه
    گرچه خودم از اندروید زیاد خوشم نمیاد و دوست داشتم نوکیا با ویندوز میموند ولی خیلی ها عاشق اندروید و نوکیا هستن که این یه خبر خوب براشونه
    امیدوارم باز هم گوشی ویندوزی نوکیا ببینیم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی