جانی آیو از اپل واچ و عمر باتری آیفون می گوید
فایننشال تایمز که در واقع نسخه اروپایی وال استریت ژورنال به شمار می رود پذیرای مهمانی ویژه از اپل بود: جانی آیو، نایب رئیس ارشد قسمت طراحی اپل. بخش اعظمی از مصاحبه او در مورد ...
فایننشال تایمز که در واقع نسخه اروپایی وال استریت ژورنال به شمار می رود پذیرای مهمانی ویژه از اپل بود: جانی آیو، نایب رئیس ارشد قسمت طراحی اپل.
بخش اعظمی از مصاحبه او در مورد ساعت اپل بود که انتظار می رود موضوع اصلی کنفرانس مطبوعاتی این کمپانی هم که قرار است روز دوشنبه در سانفرانسیسکو برگزار گردد، به همین مسأله اختصاص داده شود.
وی در صحبت های خود گفت، با وجود آنکه اپل واچ هزاران ساعت مورد تست و ارزیابی قرار گرفته، ما همچنان در تلاشیم تا عملکرد آن را بهبود ببخشیم.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
تفاوت میان انگیزه ای که در پس طراحی ساعت هوشمند اپل و آیفون مشاهده می شود به حسی باز می گردد که تیم طراح این کمپانی در رابطه با آن گجت داشته و دارند.
آیو اشاره می کند، آنها که نسخه اولیه آیفون را طراحی کردند به نوعی اسمارت فون هایی که در آن زمان وجود داشتند را «حقیر می شمردند» و این مسأله را حتی می شد در زمان معرفی نخستین آیفون در حرف های استیو جابز مشاهده کرد.
آنطور که آیو می گوید، در مورد اپل واچ اوضاع متفاوت است و کلیه طراحان تیم، ساعت هایی که هم اکنون روی مچ های خود بسته اند را دوست دارند.
او می گوید: «ما گروهی از افراد هستیم که ساعت هایمان را دوست داریم، بنابراین، در عین حال که مشغول ساخت یک محصول جدید هستیم، کلیه گجت هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند را هم دوست داریم.»
همچون همیشه، آیو و تیم طراحش فکر همه چیز را کرده اند. مولکول های فلز طلایی که تیم اپل در ساخت ساعت هوشمند آن مورد استفاده قرا داده اند به یکدیگر نزدیک تر هستند و به همین دلیل این طلا نسبت به نوع معمولی دوبرابر محکم تر است.
استیلی که در ساخت بدنه اپل واچ به کار رفته نیز به خاطر روش تهیه آن نسبت به نوع به کار رفته در ساعت های دیگر در حدود 40 درصد از استحکام بیشتری برخوردار است.
آیو می گوید:
نکته مهم در مورد اپل این است که ما مجموعه کوچک و متمرکزی از کالاها را داریم و به همین دلیل، هرآنچه که تولید می کنیم از اهمیت بالایی برایمان برخودار است. و در عین حال که این ساعت، مکملی برای کارایی تلفن هوشمند ما به شمار می رود، پلتفرمی کاملا جدید محسوب می گردد. ما بودجه هنگفتی را صرف توسعه این محصول کرده ایم و با مشکلاتی که بر سر راهمان قرار داشته جنگیده ایم. در دهه 1970 میلادی، دغدفه استیو این بود که قدرت دست نیافتنی در بازار کامپیوترهای شخصی را از آن خود کند و زمانی که در سال 1996 میلادی به اپل باز گشت، نخستین چیزی که روی آن کار کردیم iMac بود که در واقع نوعی کامپیوتر شخصی مصرفی به شمار می رفت. بنابراین تصورم این است، زمانی که اپل قصد ساخت یک کالای شخصی را دارد تمام تلاشش را می کند تا آن را به بهترین وجه ممکن بسازد. و باید بگویم که این ساعت شخصی ترین گجتی است که تا به حال در اپل ساخته شده.
یکی از مسائلی که همواره در رابطه با آیفون مطرح می شده، عمر باتری آن بوده و زمانی که از تیم طراح سوال شد که آیا واقعا این مسأله صحت دارد که آیفون باید چندین بار شارژ شود، آیو پاسخ داد، این تلفن به قدری سبک و باریک است که کاربرانش دوست دارند مرتبا با آن کار کنند و به همین دلیل باتری آن با سرعت بیشتری خالی خواهد شد. اگر هم بخواهیم یک باتری بزرگ تر را برای آن در نظر بگیریم، وزن گجت زیاد می شود و دیگر کاربر آن علاقه زیاد را برای کار کردن با تلفن خود نخواهد داشت.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
یه پست هم واسه دستشویی رفتن مدیر عامل اپل بزارین خودتونو خفه کردین با این اپل یه شرکت با دوتا گوشی و چارتا تبلت و دیگر هیچ تمام دنیای تکنولوژی رو ول کردین چسبیدین به اپل
مطلب جالبی بود
به نظر من که قشنگ نیست و ظاهرش خسته کننده اس. و به هیچ وجه مثل بقیه محصولات اپل نیست.
کاربردش هم تا توی بازار نیومده معلوم نمیشه.
والا به پیر به پیغمبر پسر داداشم ایفون 6 داره قبلا Z ultraداشته
زنگ زده به من میگه چرا آیفون اینقدر داغ میکنه
خو من چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟
هر گوشی هم که داغ کنه مصرف باتریش بیشتر میشه
تمام
نسخه ی آیفون پیچیده شد
!
من یک نفر حاضرم گوشیم سنگین باشه باتری اش همیشه پر باشه،فکر کنم خیلی ها مثل من باشند.
طراحیش زیاد جالب نیست و سلیقه ندارن اصلا. یه نظر به طرح های کاسیو Gshock مینداختن بد نبود.
*آیو پاسخ داد، این تلفن به قدری سبک و باریک است که کاربرانش دوست دارند مرتبا با آن کار کنند و به همین دلیل باتری آن با سرعت بیشتری خالی خواهد شد.*
یعنی این حرفش منو تکروند :D
مثلا phonearena امده تست video playback کرده web browsing کرده بعد گفته چه گوشی توپی بیاین یه دست هم بازی کنیم، بعد یهو دیدن باطری آیفون 6 جز poor کنار nexus 5 قرار گرفته.
یعنی مخاطب رو چیز فرض کرده؟!
البته این حرفا عوامی که سر در نمیارن رو فریب میده نه اون که مغزش کار میکنه تو این چیزا.
آیفونی ها منفی بدین خیالی نیست، ما که جک آخر سالمون رو شنیدیم :D
*آیو پاسخ داد، این تلفن به قدری سبک و باریک است که کاربرانش دوست دارند مرتبا با آن کار کنند و به همین دلیل باتری آن با سرعت بیشتری خالی خواهد شد.*
یعنی این حرفش منو تکروند :D
یعنی مثلا phonearena امده تست video playback کرده web browsing کرده بعد گفته چه گوشی توپی بیاین یه دست هم بازی کنیم، بعد یهو دیدن باطری آیفون 6 جز poorـها قرار گرفته.
یعنی مخاطب رو چیز فرض کرده، این حرفا عوامی که سر در نمیارن رو فریب میده نه اون که مغزش کار میکنه تو این چیزا.
آیفونی ها منفی بدین خیالی نیست، ما که جک آخر سالمون رو شنیدیم :D
پس این تایید ادمین چی کار میکنه؟ مگه ندیده یه پست شبیه همین زودتر من زدم.
بعد کشته مرده این فن های متعصب اپلم که آیو مردم رو نمیدونم چیز هم فرضشون میکنه باز به ما منفی میدن :D
:D
:D
خوش باشید با این چیزا، یا فلان بن فالان ، افهم ...
روزی میرسه که میبینیم عمرمون رو روی تعصب چه چیزای های بی فایده ای تلف کردیم، و آن موقع دیر است، دیر
"مولکول های فلز طلایی که تیم اپل در ساخت ساعت هوشمند آن مورد استفاده قرا داده اند به یکدیگر نزدیک تر هستند و به همین دلیل این طلا نسبت به نوع معمولی دوبرابر محکم تر است."
این حرفی که زده یکم غیر منطقی نیست؟
یعنی مولکول ها با دستگاه پرس به هم نزدیک کردند؟ اصلا این حرفی که زده در فیزیک ممکنه؟؟
به نظرم طراحی اپل واچ قشنگ هست ولی در کل هیچ کدوم از این ساعت ها اگه برای زیبایی نخواین به درد نمی خورن
همون کاری رو میکنند که گوشی هم می تونه انجام بده (باز کردن قفل ماشین، نمایش ناتیفیکیشن ها، نقاشی کشیدن! و ...) + قابلیت های سلامتی که بازم به درد نمی خوره! چون هیچ کدوم از این گجت های سلامتی دقیق نیستند(آزمایش هاش تو اینترنت هست) تازه توی یکی از خبرها خوندم که گفته بود باعث ایجاد انگیزه هم نمیشن. پس به جز زیبایی به چه درد می خورن؟
راستش من همیشه اپلی بودم و هستم، اما خوب وقتی ساعت اپل معرفی شد شاید 30 درصد مثلا آیفونم ازش خوشم اومد...
اما روز به روز که میگذره، صحبتهای اینا رو که میخونم بیشتر علاقه مند میشم...وقتی میبینم تمام باگ هاش رو دارن میپوشونن، و همیشه اپل بهترین رو عرضه میکنه.... تا خوب نباشه عرضه نمیکنه.
اگه پول داشتم نسخه طلاش رو حتما خواهم گرفت.