ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

معاون اجرایی ارشد سونی: روی تجربه کاربری تمرکز می کنیم

معاون ارشد اجرایی بخش اروپای غربی سونی اطلاعات جالبی را با رسانه ها در میان گذاشته است. با توجه به آمار رسمی این کمپانی، سری Z3 شامل Z3، Z3 Compact  و Z3 Tablet Compact در بازار ...

عماد ساعدی
عماد ساعدی منتشر شده در ۱۶ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۱:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

معاون ارشد اجرایی بخش اروپای غربی سونی اطلاعات جالبی را با رسانه ها در میان گذاشته است. با توجه به آمار رسمی این کمپانی، سری Z3 شامل Z3، Z3 Compact  و Z3 Tablet Compact در بازار موفق عمل کرده اند و سونی هم از فروش آن ها راضی است.

شرکت مورد بحث متوجه شده که اینقدر زود به زود نیاز ارائه به پرچمدار جدید ندارد و محصول کنونی اش سخت افزار بسیار قدرتمندی دارد. البته این بدان معنی نیست که امسال خبری از اکسپریا Z4 نخواهد بود؛ این تلفن هوشمند خواهد آمد اما سونی می خواهد در وهله نخست تجربه کاربری را ارتقا دهد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

متن زیر، سخنان رسمی او درباره بهبود تجربه کاربری است:

«خلاقیت فقط به معرفی و عرضه یک پرچمدار با دوربین قوی تر خلاصه نمی شود، نوآوری یعنی هر چه جلوتر می رویم، زندگی مشتریان را خلاقانه تر سازیم. همه ماجرا این است. ما روی آنچه که برندمان را منحصر به فرد می کند تمرکز نموده و این عنصر را وارد برنامه مان کرده ایم، مثل Sony (Xperia) Lounge. ما به عرضه سخت افزارهای زیبا ادامه می دهیم اما دیگر سخت افزار همه چیز نیست.»

«ماجرا فراتر از آن است. یعنی اگر تجربه کاربران را از سطح کنونی اش فراتر می برید، باید مطمئن شوید که این تجربه، در کوتاه ترین زمان ممکن در دسترس بیشترین تعداد از مشتریان قرار گیرد و این امر حتی برای آنها که شش ماه پیش محصولی را خریده اند نیز امکان پذیر باشد.»

xperia-z3-dual-waterproof-intro-8d4e3aafe600b84720524df7abc78ef4-940

از طرفی سونی قصد ندارد که به چرخه یک ساله محصولات باز گردد. بنا به گفته های رئیس ارتباطات جهانی این کمپانی، شرکت یاد شده زمان عرضه محصولاتش را تنظیم می کند اما معرفی نکردن یک دستگاه مورد انتظار در MWC به معنی تغییر چرخه معرفی محصول نیست.

«Z4 نسل بعدی محصولی است که ما معرفی خواهیم کرد. خیر، [ما به چرخه 12 ماهه تغییر رویه نداده ایم]. به عنوان یک قانون کلی، ممکن است تغییراتی را در زمانبندی ارائه محصولاتمان اعمال کنیم، اما مسلماً جزئیات مانند زمان عرضه محصول بعدی مان را نمی گویم، حداقل هم اکنون که اینگونه است.»

«ما همیشه در MWC تلفن هوشمند معرفی نکرده ایم، گاهی اوقات تصمیم می گیرم یک موبایل یا یک تبلت داشته باشیم. امسال می خواستیم روی توسعه مدل های میان رده تمرکز کنیم و یک تبلت فوق العاده هم بیاوریم. این مسأله بیشتر به مرحله بندی محصولات مرتبط است تا مسأله دیگری.»

«در IFA ما سه محصول از سری Z3 معرفی کردیم، یک تلفن هوشمند با ابعاد کامل، مدل کامپکت و تبلت کامپکت. این مدل ها در بازار بسیار خوب عمل کرده اند و هنوز هم کاربران علاقه فراوانی به آنها دارند و از آن زمان، قابلیت های متعددی را به روز رسانی کرده ایم. Remote Play را معرفی کرده ایم، سه تم دیگر برای دوربین و همچنین بر تعداد اپلیکیشن های دوربین خود افزوده ایم.»

بنابراین برنامه سونی برای پرچمدار بعدی و مدل های کنونی، تمرکز روی تجربه کاربری از طریق بهبود محتوای نرم افزاری و رابط کاربری است. اکسپریا Z4 در راه است، اما معرفی آن احتمالاً تا بهار یا تابستان عقب می افتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL

    مطلب جالبی بود

  • رامین

    تازه Z3 Compact گرفتم.
    خیلی روون و سریعه.باطریش هم حرف نداره.
    اینم Benchmark

  • sajjad

    سلام

    • sajjad

      من کاربر جدید هستم.

  • administrator

    این کار سونی درسته

    بنظرم بهتره پرچم دارشو سالی عرضه کنه

    آپدیت ها رو بالاببره و بهینه سازی رو بیشتر کنه

    یه ایده ی خوب هم ممکنه تاثیر گذار باشه

  • saeed-nz

    باز ترولا سروکلشون پیدا شد،رابط کاربری رابط کاربری رابط کاربری
    مثلا سامسونگ حالا راببط کاربری داره؟؟؟؟؟ یا بقیه؟؟؟
    1-سونی تو ورژن 4.1 پوشه بندیه برنامه هارو اضافه کرد سامسونگ هنوز نداره با خیلی شرکتای دیگه

    2-سونی چند ساله تم های جورواجور و رنگی داره که کلی به صورت پیش فرض و تا دلت بخواد میتونی دانلود کنی،که با هرکدومشون رنگ اس ام اس،تماس،کیبورد،تنظیمات،رنگ ناتیفیکیشن،... تغییر میکنه

    3-سونی چهار بار لاک اسکرینشو تغییر کلی داد،تغییرات جزیش بمونه بقیه چکار کردن؟؟؟؟

    4-رابط کاربری سریع یعنی اینکه کافیه کلید پاور رو بزنی بدون باز کردن صفحه ب. سویپ کردن ایکون دوربین در کمتر از یه ثانیه عکس بگیری

    5-رابط کاربری توی سونی اریکسون رو با سونی ورژنای اولیش با ورژنای جدیدش مثل زد3 مقایسه کنید تا ببینید هر بار چقدر تغییر کرده،هر قدرم تغییرات جزیی ولی تو هر ورژن ارتقاش داده سبکش کرده قشنگترش کرده،

    رابط کاربری گلکسی ایس دوستم با اس 4 داداشم و تبلت نوت 10.1 مثل همه، نمیدونم بقیه با رابط کاربری چکار میکنن که سونی نداره!!! مثلا رابط کاربری سامسونگ اس ویس بجز تبلیغات بچه درد میخوره؟؟؟؟؟ یه برنامه سنگین در حد انتی ویروس کامپیوترهای دوازده سال پیش!!!!!!!!!!! جمع کنید باوو!!مشکل اینجاست که شماها تاحالا کار نکردین با سونی چهارتا جمله چرت و پرت از این و اون شنیدین میاین اینجا دوباره میگین،

  • masoud.1992

    خوشم میاد دیجیاتو برای کمپانی های با اصالت احترام قائله و نمیاد مث خیلی سایت ها بدترین تحلیل رو ازشون کنه!

  • varna

    طراحیش خوبه بایدروی دوربین ورابط کاربریش وقت بذاره ویه سروسامونی به اونا بده استفاده ازحسگراثرانگشت درزد4میتونه یه حرکت خوب باشه.

  • آقا همایون

    قبول دارین تبلیغای دیجیاتو خیلی جینگول شده؟ :|

  • JOKJOK.IR

    واقعا سونی باید تو طراحی گوشیاشم یه تغییری بده همشون شبیه همن از ارزون ترین تا گرون تریناش

    • saeedh

      ببخشید استاد شما یه تفاوت داخل اس تا اس ۵ به نشون بدید یا یه تفاوت از وان تا وان ام ۹ نشون بده طراحی هر شرکتی امضای اون شرکت محسوب میشه سونی که یک شرکت چینی نیست که محصول امسالش با سال دیگه اش فرق کنه

    • msajad

      الان تو اگه بری بنز بخری یا bmw میگی اه همش مثل همه؟ همه شرکتا همین جورین این یک نوع امضا هست
      بهتره به عکس یه نگاهی بندازی

  • عــــــامـــــــــر

    بتونه رابط کاربری زیر و رو کنه و چیزی بسازه که بهترین باشه و حداقل اون گیرهایی که به رابط کاربریش میدن رو از بین ببره دیگه عالی میشه چون اصالت طراحی و سخت افزار دو مقوله ای هستش که هرگوشی هوشمندی باید داشته باشه و سونی اونو داره و درکنار یک رابط کاربری مدرن عالی میشه این ، امیدوارم زد ۴ یه چیز توپ باشه

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی