ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار WhatsApp: از اپلیکیشن های غیر رسمی استفاده نکنید

گزارش هایی در طی هفته گذشته در فضای مجازی دست به دست گشت و گفته می شد مدیران واتزاپ، به شکل سخت گیرانه ای در صدد محدود کردن حساب های کاربری این اپلیکیشن بر آمده ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۶ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گزارش هایی در طی هفته گذشته در فضای مجازی دست به دست گشت و گفته می شد مدیران واتزاپ، به شکل سخت گیرانه ای در صدد محدود کردن حساب های کاربری این اپلیکیشن بر آمده اند.

دلیل اعمال محدودیت ها (به خصوص در ژانویه - اوایل بهمن) این بود که کاربران گاهی اوقات از اپلیکیشن های شخص ثالث برای اتصال به سرور بهره می گیرند. در برخی خبرها آمده بود، کاربرانی که از اپلیکیشن رسمی این شرکت برای استفاده از اکانت واتزاپ خود استفاده نکنند، برای همیشه دسترسی خود را به این سرویس از دست خواهند داد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانگونه که گفتیم، در ژانویه، واتزاپ بسیاری از اکانت های کاربری را محدود نمود و از کاربران خواست تا جهت دست یابی به اطلاعات خود، از اپلیکیشن رسمی این شرکت برای اتصال به سرور ها استفاده کنند.

شرکت مورد بحث در این خصوص می گوید که موضوع بسیار ساده است؛ در صورت استفاده کاربران از اپلیکیشن های غیر رسمی، ما به هیچ عنوان نمی توانیم امنیت گفتگوها و فایل های ارسالی میان کاربران را تضمین نماییم، زیرا دیگر این واتزاپ نیست که به کدهای منبع دسترسی دارد.

کاربران البته در خصوص قوانین اندکی گیج شده اند و نمی دانند آیا واقعا به صورت مادام العمر، دسترسیشان از واتزاپ محدود می گردد یا خیر. سابق بر این شرکت مورد بحث گفته بود که در صورت استفاده از اپ های شخص ثالث، کاربران دیگر قادر نخواهند بود از این اپلیکیشن استفاده نمایند. اما در بیانیه تازه ای، این تصمیمات اندکی از حالت سخت گیرانه خارج گشته اند و از لغت «موقت» یا برای ۲۴ ساعت، استفاده شده است. نکته اینجاست که تا زمانی که اپلیکیشن شخص ثالث از روی گجت کاربر، به شکل کامل پاک نگردد، نمی توانند از سرویس واتزاپ بهره گیرند.

whatsappplusban

یکی از سخنگویان WhatsApp گفت: «تا زمانی که کاربران اپلیکیشن های مشابه و شخص ثالث، نظیر WhatsApp+ را از دستگاه خود حذف نکنند، اجازه استفاده از اپلیکیشن اصلی و یا سرویس های مربوطه را نخواهند داشت. اما هیچ کاربری به شکل کامل و مادام العمر، شامل ممنوعیت نخواهند شد.»

اپلیکیشن های WhatsApp+، WhatsApp Reborn و OgWhatsapp از معروف ترین اپ های شخص ثالث در این زمینه بودند که به کاربران، امکاناتی اضافه تر از اپلیکیشن رسمی واتزاپ می دادند اما در عوض، امنیت آنها به هیچ عنوان قابل تایید نبود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL

    خود اپلیکیشنش رو هم استفاده نمیکنم فقط لاین وایبر

  • Vahid

    تنها دلیلش تمام شدن اعتبار و رایگان نبودن بعد یه ساله واس همین بعد یه سال میرن سراغ شخص ثالث وگرنه در آپدیت های جدید تفاوت زیادی ندارن فقط (نامحدود بودن اعتبار) دلیلشه !!!

  • reza_beachbody

    نیس که میزارن از مراجع رسمیشون راحت دانلود کنیم (ایرانیها) بخاطر همون. :|
    .
    بیشین بینیم باو حال نداریم.

  • محسن

    بنده خدا ها فهمیدید چی شد نه واقعا فهمیدید
    اینا به علت این که کاربران از شخص ثالث استفاده می کنند دیگه نمی تونن اطلاعات کاربر را به سیستم اطلاعاتی برادر امریکا بفروشند و اینطور درآمدشان پایین میاد
    و راجع امنیت هم اینا دزد به تمام معنا اند
    مردم ما چقدر ساده اند و عاشق چیز مفت واقعا خوب گفت آن بنده خدایی که گفت
    مشتی تازه به دوران رسیده
    این توهین یا جسارت نیست حقیقت محض است کمی تامل کنیم.......

    • آقا مهدی

      آفرین آقا محسن صد در صد موافقم ... خنده داره ... وات ساب و امنیت !!! شما سارق اطلاعات اید و اون ها رو می فروشید ... به امید روزی که مسنجر ایرانی پر قدرت طراحی بشه ...

      • بابک

        بعله،آخه بنده خدا اطلاعات ایرانی رو می خوان چه کار ؟؟؟
        یه لحظه با خودت فکر کن.مسنجر ایرانی طراحی شده،بیسفون.
        همین انسان های کوته فکری مثل شمان که مانع پیشرفت این مملکت شدن.

  • Ghost

    تو ویندوز که واتسپ از همشون بهتر کار می کنه و این برنامه ها ی ثالث هم زیاد واسه اندروید دیدم بیشترشون واسه تیغ زدن مردم بود

  • varna

    واتزاپ کاربراش خیلی زیاده الان ازبچه7ساله تاپیرمرد70ساله همه تو واتزاپند وبرای محبوبیت وتلاشی که برای رسیدن به اینجا انجام داده بایدحتما اینکاروبکنه.

  • Divan Greedy

    هم اینکار خوبه هم بد / اگر خود WhatsApp همون امکانات اپلیکشن های شخص ثالث رو امکان پذیر کنه دیگه کسی از اونا استفاده نمی کنه اما پشتیبانی WhatsApp یه سر و گردن از رقیباش بالاتره

  • Divan Greedy

    اختصاصی GREEDY برای دیجیاتو / نگاه به ازمایشگاه پروژه بالون گوگل توسط the verge با کیفیت 720p داخل اپارات ، این ویدیو رو باید دیجیاتو می زاشت البته نه من اما چون چند وقت پیش منتشر شده اگر دیجیاتو می خواست پوشش بده تا حالا داده بود، این ویدیو هادرو نگاه می کنم حیفم می یاد تنهایی ببینم ، چون واقعن جالبن حالا برای GDC هم همین طور اگه مشکلتون برای پوشش اینترنت برای دمو بازی ها و ... بگید من از همین جا براتون اپلود کنم
    http://www.aparat.com/v/FlZgq

    • A.R.T

      نفوذ ترول رو حتى در آپارات هم تحسين ميكنم! خدا قوت دلاور :)

    • sajjad

      جالب بود ممنون.

    • طــــــــــــــــــــــــــــوسي

      عاقا خیلی جالب بود دمت گرم

    • یحیی خالدی

      واسه فیلم تشکر در ضمن عنوان ویدیویی که آپ کردی مشکل داره

  • H A M E D

    نمیدونم چرا کسی ول نمیکنه واتس رو و بره هایک یا تلگرام...!
    من واقعا متعجبم که به هیییچ وجه ملتو نمیشه از واتس اپ جدا کرد! به یه چیزی که عادت میکنن دیگه تا ابد همونو استفاده میکنن

    • BuBo

      واتس اپ من که در حال خاک خوردنه، حتی یه موردم داشتم خود آدمک اندروید امد گفت کاریش نداری پاکش کنم.
      من الان تو شستن اذهان برای کوچ از روی وایبرم، باز واتس شرف داره به وایبرو ولی تلگرام چیز دیگه ست، با شعور با درک، با آپیدت های خوب، انقدر این بشر (App) زود خودشون با متریال دیزاین مچ کرد که من حال کردم ، ولی برعکس واتس و وایبر ـــــــــــــــــــــــــ

  • یحیی خالدی

    خب چه کاریه از همون واتزاپ استفاده کنید چرا از اپلیکیشن شخص ثالت و رابع؟

مطالب پیشنهادی