تبدیل جایگزین همه درگاه ها برای مک بوک جدید؛ 79 دلار
اپل امشب در کنفرانس Spring Forward علاوه بر ساعت هوشمند اپل واچ، از مک بوک جدید 12 اینچی رونمایی کرد. این مک بوک که حدود 900 گرم وزن دارد، به طرز خیره کننده ای باریک ...
اپل امشب در کنفرانس Spring Forward علاوه بر ساعت هوشمند اپل واچ، از مک بوک جدید 12 اینچی رونمایی کرد. این مک بوک که حدود 900 گرم وزن دارد، به طرز خیره کننده ای باریک است. اپل برای کاهش ضخامت آن به 13 میلی متر، به راه های مختلفی متوسل شده از جمله این که به جز جک 3.5 میلی متری صدا، تمام درگاه ها را حذف کرده و به جای همه آن ها یک درگاه USB نوع C قرار داده است.
بنابراین از هر نوع کابلی که بخواهید استفاده کنید، ابتدا سیم تبدیل آن به USB نوع C را تهیه کنید. همچنین اگر قصد داشته باشید هم مک بوک را شارژ کنید و هم از یک درایو USB استفاده کنید، چاره ای جز این کار ندارید. از طریق این تبدیل درگاه می توانید USB، VGA و سیم شارژ را به مک بوک وصل کنید. اپل خودش هم چاه کنده و هم آن را پر کرده است. اما به چه بهایی؟ 79 دلار ناقابل.
اگر تنها به تبدیل USB استاندارد نیاز دارید، 19 دلار برایتان خرج بر می دارد و برای هر یک از تبدیل های HDMI و VGA نیز باید 79 دلار دیگر بپردازید. ضمناً تبدیلی برای کارت حافظه SD و کابل Lan وجود ندارد و برای این کار، باید یک تبدیل دیگر را به تبدیل USB استاندارد وصل کنید؛ کلی سیم پشت سر هم.
برای خرید شارژر جداگانه مک بوک جدید نیز باید 78 دلار هزینه کنید، 29 دلار برای سیم دو متری و 49 دلار برای آداپتور که هر یک جداگانه به فروش می رسند. بنابراین با خرید مک بوک جدید که از 1299 دلار شروع می شود، باید کلی هم خرج تبدیل و سیم کنید؛ اپل برای جیبتان نقشه کشیده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مطلب بسیار خوبی بود مرسی
خوب جواب سوالم 79$ آب خورد.
اپلی های عزیز الماس کوه نور هم زیباست....اپل مال بدخت بیچاره ها نیست یکم رحم نداره تو قیمت گذاری با اینکه رو کوه پول خوابیده
کاملا ارزششو داره ...تازه بقول دوستمون اینو نخواستی چینیش هست
مک بوک رو خوب طراحی کرده .... ولی این کارا فقط برای گرفتن پول بیشتره .... یعنی واقعا مهمه که تمام پورت ها یکی باشن ؟ درحالی که یه چیز قلمبه همیشه باید به مک بوکت وصل باشه و 79 دلار هم بیشتر بدی ؟
طرز فکرتو قبول ندارم ، ولی دوســش دارم ! :D
اپل واچ رو میخری باید براش بند بخری شارژر هم بخری
مکبوک هم که میخری باید کلی کابل و تبدیل و شارژر بخری
حالا اگه اینه اجباری نبودن مشکلی نبود ولی متاسفانه بلاجبار باید بخری
شده مثل ماشین های ایران خودرو
تا خریدی باید ضبط بذاری روش کفپوش بذاری روکش صندلی بذاری باند بذاری
اون موقع كه اپل شروع به حذف DVD ROM كردش همه بهش ايراد گرفتند و بعد چند سال كم كم دارند بهش ميرسند
اپل پيشرو بودنش را اينطوري به رخ ميكشه ...
تنها يك پورت براي وسايل مختلف
و در طرف مخالفش جك هدفون
در ضمن الآن همه چيز بدون سيم شده و ديگه به كابلها احتياج نداريم وقتي حتي آيپد هم آنچنان واي-فاي سريع ٨٣٢ مگابيت در ثانيه داره ديگه كابل را ميخوايم چيكار ؟...
اپل براش ٣٠ دلار ٤ نفر پولي نيست كه بخواهد براي جيب كسي نقشه بكشد متاسفم براي اين طرز تفكر جهان چهارم...
پورت ها رو حذف نکرده بلکه زاییده آورده بیرون که 79 دلار بیشتر بدی البته استفاده ی پورتا کمتره ولی چه معنی میده برای یو اس بی هم حتما از آداپتور استفاده کنی ؟ یعنی میخوان اینقدر یو اس بی رو کوچیک کنن . انحصار خوبه ولی مطمئنم که این جالب نمیشه
بابا عزیز دلم ، روی این نوت بوک پورت یو اس بی جا نمیشه ! حالا تو هی بگو واسه پول در آوردن این کارو کرده ! کل قطرش 13 میلی متره ! صفحه رو که باز کنی قطر قسمت پایینی در حد گوشیای موبایله!! خودت بگو! رو موبایل پورت یو اس بی جا میشه؟؟ نه!! نکنه فک میکنی شرکتای موبایل از عمد یو اس بی نمیذارن که OTG بفروشن ســود کنن؟؟ :D
ممد علی کافیه با چند تا سرچ کوچیک ببینی که شرکت های دیگه مثل ایسوس و دل هم الترابوک هایی با این ضخامت و حتی کمتر هم تولید کردن و پورت یو اس بی 3 هم روش گذاشتن اونم نه یکی بلکه دو تا
من خودم برا این مکبوک حاضرم آدم بکشم ولی شما هم قبول داشته باش این سیاست اپله که این کار رو میکنه
میدونم که جا نمیشه .....هر کاری دوست دارن بکنن ...من به چپمم نیست نه پول اینو دارم نه سرفس من همین لپ تاپ خودمم بعد کلی بدبختی خریدم ..... نه سهام دار اپلم نه مایکروسافت ...فعلا که دور اپله و هر کاری بکنه طرفداراش به چپشون هم نیست چون فعلا میفروشه...گفتم که این پورت ها زیاد مهم نیست چون تو وقتی از مک بوک استفاده کنی مجبورت میکنه که از پورت خودشون استفاده کنی
چه وضعيه؟!! خدايي ديگه بايد اينو بذاره تو جعبه...
البته اشكال نداره به زودي چينيش مياد ده هزار تومن.
عزیزم اینا تبدیلاش از ای سی استفاده مکنن برای دیکد کردن...چینیش نمیاد اگه بیاد هم بازم گرونه
اون ١٢٩٩ دلار رو به من بديد،اين ٧٩ دلار با خودم
این که یه 78 دولار دیگه هم باید خرج کنی شابد اولش رو
اعصاب باشه اما خوب واسه اون طرفی ها که پولی نیست
کلا این سبک کردن و طراحیش خیلی خوب بود حتی با وجود
این که تمام درگاه هارو حذف کرد کاملا ارزشش رو داشت
سبک تر بودنش و طراحیش به نظرم می یرزه به 78 دولار
و حذف تمام درگاه ها (به جاش یک درگاه USB نوع C)
چرا میگی واسه اون طرف این پولها پول نیست؟
پول یامفت دادن اینور و اونور نداره، مال دزدی که نیست آقا، مُزدِ، مُزد!
یه دونه سوراخ دیگه با حداکثر 10 گرم وزن بیشتر بهتره یا اینکه همیشه یه تبدیل آویزون داشته باشی؟؟ اونم 79 دلار؟