از سیب درخشان در مک بوک جدید خبری نخواهد بود
اپل در کنفرانس دیشب آمار و ارقامی جالب را در رابطه با مک بوک ها ارئه کرد. به گفته اپل در دهه گذشته، میانگین فروش مک بوک هر ساله با رشد فزاینده ای مواجه بوده ...
اپل در کنفرانس دیشب آمار و ارقامی جالب را در رابطه با مک بوک ها ارئه کرد. به گفته اپل در دهه گذشته، میانگین فروش مک بوک هر ساله با رشد فزاینده ای مواجه بوده است؛ این در حالیست که سایر تولید کنندگان لپتاپ چندان شرایط خوبی را ندارند و به عنوان مثال در سال گذشته، ۲ درصد افت میانگین فروش را پشت سر گذاشته اند.
مک بوک های اپل به عنوان یکی از محبوب ترین لپتاپ ها در میان کاربران، یک نشان مشخص را همواره با خود یدک می کشیدند. سیب درخشان بر روی بدنه لپتاپ، نشانی بود که به نوعی هویت مک بوک ها را تشکیل می داد و به کاربران اجازه می داد تا از فواصل دور، این محصولات را شناسایی نمایند.
اما اکنون استراتژی اپل به نوعی دست خوش تغییر شده است؛ در مک بوک جدیدی که دیشب معرفی شد، خبری از سیب درخشان نخواهد بود و دیگر لوگوی اپل بر روی دستگاه نخواهد درخشید.
گویا هیچ المان اضافه ای قرار نیست در مک بوک جدید قرار داشته باشد. همانطور که پورت های بسیاری قربانی ضخامت اندک دستگاه شدند و همگی آن ها جای خود را به تنها یک درگاه ورودی سپردند، لوگوی اپل هم راه سادگی را در پیش گرفته است.
این حرکت اپل البته پیغامی مشخص دارد. کوپرتینویی ها دیگر آن شرکت کوچک چند سال قبل نیستند که با مسائل مالی کلنجار می رفتند. آن ها اکنون با اعتبار ترین برند جهان به شمار می روند و البته دیگر نیازی ندارند تا با درخشش بی مورد، برند خود را به رخ کاربران کشند.
اپل امروز آنقدر اعتبار کسب کرده است که حتی با یک لوگوی ساده هم، بتوان آن تفاوت آن را با دیگر تولید کنندگان تشخیص داد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
واقعا که طراحی این لب تاب معرکست من که ارزومه یکی از این لب تاب ها داشته باشم ولی حیف که گرونه و من تا صد سال دیگه هم نمیتونم یکی از اون رو بخرم
واقعاً کار جالبی نیست کامنت های مخالف با نظر نویسنده رو حذف میکنین؟ بی احترامی ای کرده بودم؟ فقط گفتم چرا نظرات شخصیتون رو به مقاله ترجمه شده اضافه میکنید!
مطلب بسیار خوبی بود مرسی
مك بوك اير هم هست. سرعتش بيشتر شده ولى همون ظاهر قبلي رو داره. ولي اين مدل MacBook نام داره. بدون پس وند
علت فلسفه دستگاه است که مصرف کم انرژی هست و سبکترین و کم وزن ترین اولترابوک فلزی دنیا هستش
بخوای برای آیپد ایر2 یک صفحه کلید آلمینیومی بخری وزنش میرسه به همین لپتاپ
حذف پورتها در راستای فلسفه اپل است
ak-007 چرا انقد ناراحتی داداش از اپل خوشت نمیاد یه کار خیلی راحت میتونی بکنی و اونم اینه که مطلبای اپلی رو مطالعه نکنی به همین راحتی
دوست عزیز مشکل اینجاست که مطلب غیر اپلی نمیبینم که بخونم!
نكته مهم :اصلااسم ديوايس كه تو فيلم ها ديدم مك بوك بود نه مك بوك اير!!!!!
بايد منتظر بود ديد -اگر اينطور باشه ومن اشتباه نميكنم يعني اپل مك بوك اير ، پرو را در ايند چند سال به يك لب تاب و مك بوك خلاصه مي كنه!!!
توی سایت اپل هم "MacBook" و "New MacBook" نوشته شده.
اصلا از کلمهی Air استفاده نکرده.
بله درست حدس زدم -فلسفه ساده سازي اپل -
اپل مثل ايفون در اينده مك بو ك اير و پرو رو در يك مدل يعني مك بوك خلاصه خواهد كرد .اين لب تاب اينده مك هاي اپل و اينده ي تكنولوژي خواهد بود
بله مك بوك !!! نه اير :)))
مك اير ها هم اپديت شدن جالبه !!! محصولي در اينده و شايد اينده اي نا با پردازنده هاي اينتل
زیباترین مکبوک ساخته شده تا به امروز...
واقعا معرکه بود!
اصلاح میکنم چون که دیگه نمیشه پست قبلیم رو پاک کنم........
من فکر کردم که لگو رو به کل ورداشته ...... نگو که اون نوری که پس زمینه لگوی اپل بوده حذف شده........
:)
خودم به خودم یه نمره منفی میدم که دیگه مطلب رو با دقت بخونم
اپل معروف ترین برند جهان است
خو هست که هست
.
اقای قاسمی لطفا شرکتا رو جمع نبند
مثلا glx از فروش 1 تبلت به فروش سه تبلت در ماه رسیده
یعنی سود 300% و 3برابر
.
در ضمن بی طرفی تو مقالتون معلومه اصن موج میزنه
.
اون سیب درخشان (! )تا چند وقت پیش آرزو داشتین به آیپد بیاد مخصوصا همون 12 اینچیه که لو رفته بود الان میگین لازم نیست
.
لطفا تست های وان ام9 و اس رو بیشتر قرار بدید آخه چون غیر از اپل شرکتای دیگه ای هم هستن!!!
دوست خوبم البته من کاری ندارم که لوگو درخشان خوبه یا بده.
اما بنظرم هر انسانی قابلیت تغییر عقیده رو داره.
اصلا چه لزومی داره وقتی حرفی زدیم حتی اگر اشتباه باشه تا پای جون ازش دفاع کنیم.
بنظر من اقای قاسمی دلیل خوبی اوردن که چرا نیاز نیست لوگوی اپل درخشان باشه.
هرچند من خودم دوس داشتم.
اینجور بحث ها در مورد سایر برند ها هم اتفاق افتاده منتهی توی سایت با دید خاصی به پست های اپل نگاه میکنن و حساسن