ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از سیب درخشان در مک بوک جدید خبری نخواهد بود

اپل در کنفرانس دیشب آمار و ارقامی جالب را در رابطه با مک بوک ها ارئه کرد. به گفته اپل در دهه گذشته، میانگین فروش مک بوک هر ساله با رشد فزاینده ای مواجه بوده ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۹ اسفند ۱۳۹۳  |  ۰۹:۱۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل در کنفرانس دیشب آمار و ارقامی جالب را در رابطه با مک بوک ها ارئه کرد. به گفته اپل در دهه گذشته، میانگین فروش مک بوک هر ساله با رشد فزاینده ای مواجه بوده است؛ این در حالیست که سایر تولید کنندگان لپتاپ چندان شرایط خوبی را ندارند و به عنوان مثال در سال گذشته، ۲ درصد افت میانگین فروش را پشت سر گذاشته اند.

مک بوک های اپل به عنوان یکی از محبوب ترین لپتاپ ها در میان کاربران، یک نشان مشخص را همواره با خود یدک می کشیدند. سیب درخشان بر روی بدنه لپتاپ، نشانی بود که به نوعی هویت مک بوک ها را تشکیل می داد و به کاربران اجازه می داد تا از فواصل دور، این محصولات را شناسایی نمایند.

اما اکنون استراتژی اپل به نوعی دست خوش تغییر شده است؛ در مک بوک جدیدی که دیشب معرفی شد، خبری از سیب درخشان نخواهد بود و دیگر لوگوی اپل بر روی دستگاه نخواهد درخشید.

گویا هیچ المان اضافه ای قرار نیست در مک بوک جدید قرار داشته باشد. همانطور که پورت های بسیاری قربانی ضخامت اندک دستگاه شدند و همگی آن ها جای خود را به تنها یک درگاه ورودی سپردند، لوگوی اپل هم راه سادگی را در پیش گرفته است.

این حرکت اپل البته پیغامی مشخص دارد. کوپرتینویی ها دیگر آن شرکت کوچک چند سال قبل نیستند که با مسائل مالی کلنجار می رفتند. آن ها اکنون با اعتبار ترین برند جهان به شمار می روند و البته دیگر نیازی ندارند تا با درخشش بی مورد، برند خود را به رخ کاربران کشند.

اپل امروز آنقدر اعتبار کسب کرده است که حتی با یک لوگوی ساده هم، بتوان آن تفاوت آن را با دیگر تولید کنندگان تشخیص داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • حامد

    واقعا که طراحی این لب تاب معرکست من که ارزومه یکی از این لب تاب ها داشته باشم ولی حیف که گرونه و من تا صد سال دیگه هم نمیتونم یکی از اون رو بخرم

  • مهراس

    واقعاً کار جالبی نیست کامنت های مخالف با نظر نویسنده رو حذف میکنین؟ بی احترامی ای کرده بودم؟ فقط گفتم چرا نظرات شخصیتون رو به مقاله ترجمه شده اضافه میکنید!

  • TROOL

    مطلب بسیار خوبی بود مرسی

  • Hamed Tavana

    مك بوك اير هم هست. سرعتش بيشتر شده ولى همون ظاهر قبلي رو داره. ولي اين مدل MacBook نام داره. بدون پس وند

  • Mr.M

    علت فلسفه دستگاه است که مصرف کم انرژی هست و سبکترین و کم وزن ترین اولترابوک فلزی دنیا هستش
    بخوای برای آیپد ایر2 یک صفحه کلید آلمینیومی بخری وزنش میرسه به همین لپتاپ
    حذف پورتها در راستای فلسفه اپل است

  • seyed mostafa

    ak-007 چرا انقد ناراحتی داداش از اپل خوشت نمیاد یه کار خیلی راحت میتونی بکنی و اونم اینه که مطلبای اپلی رو مطالعه نکنی به همین راحتی

    • AK_007

      دوست عزیز مشکل اینجاست که مطلب غیر اپلی نمیبینم که بخونم!

  • (رضا پناه)

    نكته مهم :اصلااسم ديوايس كه تو فيلم ها ديدم مك بوك بود نه مك بوك اير!!!!!
    بايد منتظر بود ديد -اگر اينطور باشه ومن اشتباه نميكنم يعني اپل مك بوك اير ، پرو را در ايند چند سال به يك لب تاب و مك بوك خلاصه مي كنه!!!

    • Alireza

      توی سایت اپل هم "MacBook" و "New MacBook" نوشته شده.
      اصلا از کلمه‌ی Air استفاده نکرده.

    • (رضا پناه)

      بله درست حدس زدم -فلسفه ساده سازي اپل -
      اپل مثل ايفون در اينده مك بو ك اير و پرو رو در يك مدل يعني مك بوك خلاصه خواهد كرد .اين لب تاب اينده مك هاي اپل و اينده ي تكنولوژي خواهد بود

      • (رضا پناه)

        بله مك بوك !!! نه اير :)))
        مك اير ها هم اپديت شدن جالبه !!! محصولي در اينده و شايد اينده اي نا با پردازنده هاي اينتل

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

    زیباترین مکبوک ساخته شده تا به امروز...
    واقعا معرکه بود!

  • عیسی

    اصلاح میکنم چون که دیگه نمیشه پست قبلیم رو پاک کنم........

    من فکر کردم که لگو رو به کل ورداشته ...... نگو که اون نوری که پس زمینه لگوی اپل بوده حذف شده........

    :)

    خودم به خودم یه نمره منفی میدم که دیگه مطلب رو با دقت بخونم

  • AK_007

    اپل معروف ترین برند جهان است
    خو هست که هست
    .
    اقای قاسمی لطفا شرکتا رو جمع نبند
    مثلا glx از فروش 1 تبلت به فروش سه تبلت در ماه رسیده
    یعنی سود 300% و 3برابر
    .
    در ضمن بی طرفی تو مقالتون معلومه اصن موج میزنه
    .
    اون سیب درخشان (! )تا چند وقت پیش آرزو داشتین به آیپد بیاد مخصوصا همون 12 اینچیه که لو رفته بود الان میگین لازم نیست
    .
    لطفا تست های وان ام9 و اس رو بیشتر قرار بدید آخه چون غیر از اپل شرکتای دیگه ای هم هستن!!!

    • #BOZORG

      دوست خوبم البته من کاری ندارم که لوگو درخشان خوبه یا بده.
      اما بنظرم هر انسانی قابلیت تغییر عقیده رو داره.
      اصلا چه لزومی داره وقتی حرفی زدیم حتی اگر اشتباه باشه تا پای جون ازش دفاع کنیم.
      بنظر من اقای قاسمی دلیل خوبی اوردن که چرا نیاز نیست لوگوی اپل درخشان باشه.
      هرچند من خودم دوس داشتم.
      اینجور بحث ها در مورد سایر برند ها هم اتفاق افتاده منتهی توی سایت با دید خاصی به پست های اپل نگاه میکنن و حساسن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی