ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسناد اسنودن می گویند اپل سال ها یکی از اهداف جاسوسی CIA‌ بوده است

گزارش تازه ای که از جانب The Intercept انتشار یافته حکایت از این دارد که تیمی از محققین که برای CIA کار می کرده اند چندین سال تلاش مداوم داشته اند تا شاید بتوانند شاخصه ...

رضا مقدری
رضا مقدری منتشر شده در ۱۹ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گزارش تازه ای که از جانب The Intercept انتشار یافته حکایت از این دارد که تیمی از محققین که برای CIA کار می کرده اند چندین سال تلاش مداوم داشته اند تا شاید بتوانند شاخصه های امنیتی به کار رفته توسط اپل برای ابزارهایی مانند آیفون و آیپد را کرک کرده و نفوذ به آنها را میسر نمایند.

بر اساس این گزارش اسنادی که توسط ادوارد اسنودن ارائه گشته اند، حکایت از طرح های مختلفی دارند که در آنها سعی شده کدهای انکریپشن بارگذاری گشته در پردازنده های موبایل اپل مورد رمزگشایی قرار گیرند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

البته در اطلاعات ارائه شده نشانی از میزان موفقیت هیچ یک از این طرح ها بر علیه اپل و محصولاتش دیده نمی شود و تنها اشاراتی مستقیم به جدال میان سازمان امنیت ملی ایالات متحده و شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی این کشور صورت پذیرفته است.

نکته در اینجاست که در ماه مارس امسال باراک اوباما، ریاست جمهوری وقت آمریکا، دولت چین را مورد نکوهش قرار داده بود، زیرا این دولت از شرکت های تکنولوژیک کشورش درخواست داشت تا در سرویسهای خود برای دسترسی آسان نهادهای امنیتی به اطلاعات کاربران درب های پشتی مشخصی را پدید آورند.

متیو گرین، یکی از متخصصین علم رمزنگاری در دانشگاه جان هاپکینز در همین رابطه به  Intercept می گوید: "در صورتیکه مورد هدف قرار گرفتن محصولات آمریکایی مجاز محسوب گردد، برای من خبر مهمی به حساب می آید. تلاش به تجزیه و تحلیل گجت های تولید شده در ایالات متحده و ایجاد درب های پشتی در آنها به کمک نرم افزارهای توسعه یافته توسط برنامه نویسان ناشناس همگی نشان از اهدافی فراتر از به دام انداختن مجرمین دارند."

آنطور که از Jamboree، یک کنفرانس سالانه مخفی با حمایت CIA نقل شده است، محققین نه تنها محصولات اپل بلکه محصولات شرکتهای رقیب این کمپانی مانند مایکروسافت را نیز مورد مطالعه قرار داده و تلاش های مشابهی را هم بر روی آنها اعمال کرده اند.

علاوه بر این موارد در یک ارائه که در سال ۲۰۱۲ توسط محققینی از Sandia Labs صورت پذیرفته، آنها نشان داده اند که چطور با یک نسخه ی دستکاری شده Xcode (ابزاری که برای توسعه ی اپلیکیشن های iOS کاربرد دارد) جاسوسان قادر می گردند تا به داده های آیپد و آیفون دسترسی پیدا کنند، بر روی کامپیوترهای مک متصل به شبکه درب های پشتی با قابلیت دسترسی از راه دور ایجاد نمایند و قابلیت های امنیتی قابل توجه بر روی محصولات اپل را از کار بیاندازند. هر چند مشخص نیست چطور جاسوسان از توسعه دهندگان می خواسته اند تا از این نسخه ی دستکاری شده ی Xcode استفاده نمایند.

ارائه ای دیگر هم جزئیات روشی را مطرح می کند که با آن می توان بوسیله ی یک نسخه ی ویرایش شده از به روز رسانی سیستم عامل OS X، بر روی کامپیوترهای مک یک ابزار کی لاگر نصب نمود. اسنادی متعلق به سال ۲۰۱۱  هم وجود دارند که اطلاعاتی در رابطه با روش های مختلف هک Group ID های اپل را در بر می گیرند.

در اسناد مذکور همانطور که قبلاً نیز ذکر گشت صحبتی از میزان موفقیت شیوه های مطرح شده یا موارد معینی از به کار گیری آنها به میان نیامده و صرفاً راهکارهایی در رابطه با روش های مختلف هک و نفوذ موجود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TROOL

    اسنودن عزیزم حالت خوبه
    الان داری اینو میگی!!!
    بزار بعد جنگ اتمی بیا فاش کن کی اسلحه اتمی داره چطوره؟

  • عیسی

    این اسنودن هم تو روسیه قایم شده فقط حرف میزنه و همه هم باور میکنن........ موقعی که با پوتین تو رخت خواب خواب بودید چند تا کاماندوی آمریکایی میرزن سرت و میکشنت تا دیگه زر زر نکنی :)

    • AK_007

      خاک تو سرت با این ادبیاتت خجالت بکش این جا جای این حرفاس؟

  • Ghost

    اینم جوابی به دوستمون که فکر میکنه مک غیرقابل هکه

  • alifard

    واقعا یه وقتایی دلسرد میشم برای استفاده از تکنولوژی با این همه جاسوسی
    یه سری شرکتا که خودشون تکنولوژی جاسوسی رو میفروشن
    یه سریا هم که میگم ما اطلاعات شما رو نمیبینیم ولی راه جاسوسی رو باز میزارن

    • AK_007

      اقای علیفرد شما گفتین اپل هر چی بزنه بهترینه ایا ایفون اولی هم بهترین بود؟
      دوربین که نداشت حتی موقع کنفرانس کار نمیکرد پس ندادن به خبر نگارا و در ضمن آنتن آیفون 4 رو هم یاد اوری کنم؟!

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

      راستی داداش پاسخ شما رو دادم تو اون پست دوباره، چک کن)

      • alifard

        عزیز برو همونجا ببین جوابمو:)

        • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

          منم جواب همون جوابت رو دادم :D

          • alifard

            دیگه پیدا نتونستم بکنم جوابت رو

  • SamanSJ

    اقا اپل تحت نظارت فدرال و سیا امریکاس
    فک کردین الکی حمایت دولت و دادگاه رو داره؟
    شک ندارم لب تر کنن اطلاعات من کف دست تمام امریکاست
    اپل شیاد و کلاهبرداره و فقط اهداف جاسوسی داره و برند سازی اونم با حمایت همین ها بوده توی دنیا

    • Siamak Gol

      با قسمت شیاد و کلاهبردار موافق نیستم اما بقیش درسته.
      هیچ دولتی تو دنیا از یه شرکت خصوصی الکی همایت نمیکنه و تو دادگاه وتو نمیکنه براش. حتما سود خیلی زیادی براش داشته. مالی نبوده. چون اپل همین طوری هم یه شرکت سود دس.و نیازی به همایت نداره. اما وتو کردن رای دادگاه معنای بالایی میده . شرکتا خودشون هیچوقت دوس ندارن وارد حاشیه سیاسی بشن. به ظررشونه. اما امریکا معلوم نیست به چه دلیلی از اپل همایت کرد. هدف چی بوده معلوم نیست..

      • غلط املایی در نطق های ثقیل

        حمایت،حمایت،حمایت

  • Siamak Gol

    اسنودن یکی از زیبا ترین تبلیغات جهانی رو داره انجام میده. الان یکی این مطلب رو بخونه فک میکنه خدایا امریکا چقد قویه و تو زمینه جاسوسی خداست و هرروز درباره جاسوسیاش میشنویم . اما نمیفهمه این قدرت بزرگ چطور نمیتونه یه ادم رو مث اسنودن خفه کننه؟
    .
    امریکا همیشه در حال بزرگ کردنه خودشه. یه روزی بادش خالی میشه..
    .
    .
    اقا چارشنبه سوری کجا میرین؟

    • #BOZORG

      سیامک جان نمیتون خفش کنه
      چون شدید ترین حمایت های روسیه رو داره اسنودن
      تبلیغات رو هم قبول دارم که امریکا بزرگ نمایی زیاد داره

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

      خیلی هنری، یه قوری چای میذارم کنارم، از پنجره آتیش بازیا رو تماشا میکنم
      کاملا ملو... :D

      • Siamak Gol

        تو‌ که انگار از منم چیز تری
        یکم جنب و جوش کن
        .
        پارسال رفتیم کیانپارس مثلا چارشنبه سوری
        .
        فقط میدوییدیم. از این خیابون به اون خیابون. تمام اپارتمانا دراشون باز بود. پدرمون درومد. لامصبا نمیزاشتن بریم خونه!! تاکسی ب زورگیر میومد. تا ساعت۱ میدوییدیم. همون موقع بود که تصمیم گرفتم تو ماراتون المپیک شرکت کنم..

        • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

          کلن دوییدین که! این کجاش خوش گذشته؟! :D
          من یه بار 7-8 سالم بود رفتم بیرون، یه بیشعوری منور گرفت تو چشمم، شب عیدی نمیتونتستم پلک بزنم.
          اون خاطره تلخ واسم شد تجربه خخخخ

          • Siamak Gol

            خخخخخ پارسال حروم شد. اصا خوب نبود.
            منم با ترقه مخالفم.
            اما این که جم بشیم فسق فجور رد و بدل کنیم و به راه‌کج‌الوده بشیم مشكلی ندارم. :D
            خیلی هم خوبه.

  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

    همه کارشونو میکنن، بعد آخرش اعلام میکنن:
    هه هه گول خوردین، داشتیم فضولیتون رو میکردیم!
    (بدرد عمشون میخوره دیگه الان اعلام کردن این خبر)

مطالب پیشنهادی