پژوهشگران یک گام به انتقال بیسیم انرژی خورشید از فضا به زمین نزدیک تر شدند
ایده تأمین برق مورد نیاز کاربران زمینی از طریق جمع آوری منابع عظیم و بی پایان انرژی های خورشیدی از فضا به تدریج به واقعیت نزدیک تر می شود. پژوهشگران اداره فضانوردی ژاپن، موسوم به JAXA از ...
ایده تأمین برق مورد نیاز کاربران زمینی از طریق جمع آوری منابع عظیم و بی پایان انرژی های خورشیدی از فضا به تدریج به واقعیت نزدیک تر می شود.
پژوهشگران اداره فضانوردی ژاپن، موسوم به JAXA از پیشرفتی قابل توجه در انتقال برق به صورت بیسیم خبر دادند و اعلام داشتند که موفق شده اند این کار را با بالاترین میزان دقت به انجام برسانند.
طبق گزارشات، این تیم توانستند 1.8 کیلو وات (برق مورد نیاز برای روشن کردن یک کتری برقی) را برای یک گیرنده گوچک که 50 متر آنطرف تر قرار داشت به صورت بیسیم ارسال نمایند.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
مرحله بعدی کار، آنطور که پژوهشگران این طرح اعلام داشته اند، از این روش برای تأمین برق مزرعه های خورشیدی استفاده خواهد شد.
این تیم تحقیقاتی برای رسیدن به این مهم، نخست سیگنال های الکتریکی را به مایکرو ویو تبدیل نموده و سپس آنها را برای یک گیرنده ارسال و در پایان آنها را به الکترون تبدیل کردند.
به لطف این تجربه موفقیت آمیز، نخستین باری است که پژوهشگران توانسته اند الکترون ها را از مسافتی نسبتا دور و با چنان دقتی انتقال دهند.
اداره فضانوردی ژاپن مدتهاست که به عنوان بخشی از تلاش های این سازمان در ایجاد سیستم های برق خورشیدی فضایی روی این پروژه کار می کند.
هدف از این پروژه آن است که انرژی متصاعد شده از خورشید را با استفاده از مزرعه های خورشیدی اوربیتال مهار نمایند و سپس آن را برای زمین ارسال کرذه و دست آخر وارد شبکه جهانی نمایند.
علاوه بر این، لازم است یادآور شویم که هیچگاه به خاطر وجود ابرها یا تاریکی هوا اختلالی در عملکرد این صفحات چرخنده به وجود نخواهد آمد.
البته پروژه تأمین برق از خورشید در حال حاضر بیشتر به داستان های علمی و تخیلی شباهت دارد، اما موفقیت اخیر جاکسا گامی بسیار مهم در راستای رسیدن به این هدف محسوب می گردد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
مطلب جالبی بود مرسی
این واسه مناطق صعب العبور و دور از دسترس خیلی میتونه مفید باشه.
زور خورشید تو فضا بیشتره :D
کارجالبی ولی هنوز یک طرح آزمایشی هست برای به انجام رسید و نهایی شدن هنوز راه زیادی باید طی بشه .
من بیشتر نگران اینم که این نوع امواج ها اونم برق به مقدار زیاد از فاصله بسیار زیاد چه ضررایی ممکنه داشته باشه...
ژاپن زمين كم داره همينطوري داره ميره تو اقيانوس و زمين ميكنه مساحتش از اصلش تا حالا ٢ برابر شده !
از اينطرف هم فضا را تسخير ميكنه
ماها هم ميمون ميفرستيم موقع برگشت نژادش عوض شده !!
ما افرادی مثل شمارو داریم ... :)
ضرری نداره؟