جدیدترین گزارش از سرعت و پوشش فناوری 4G در کشورهای مختلف منتشر شد
نسل چهارم شبکه تلفن همراه یا همان 4G، مدت هاست که از راه رسیده اما هنوز هم در بسیاری از کشورها، آنطور که باید و شاید، ارائه نمی شود. وبسایت OpenSignal که در زمینه بررسی دسترسی به ...
نسل چهارم شبکه تلفن همراه یا همان 4G، مدت هاست که از راه رسیده اما هنوز هم در بسیاری از کشورها، آنطور که باید و شاید، ارائه نمی شود.
وبسایت OpenSignal که در زمینه بررسی دسترسی به اینترنت فعالیت می کند، روز گذشته آخرین گزارش خود در خصوص سرعت و پوشش 4G در برخی از کشورهای جهان را منتشر نمود. OpenSignal این اطلاعات را از طریق کاربران و با استفاده از اپلیکیشن اندروید یا iOS خود به دست می آورد. در ادامه با دیجیاتو و آمار مربوط با فناوری نسل چهارم در سراسر جهان، همراه باشید.
توسط اپلیکیشن مذکور، OpenSignal قادر است تا به کیفیت Wi-Fi و یا اینترنت موبایل مورد استفاده پی ببرد و از اطلاعات کلی کاربران، برای آنالیز کیفیت کلی آن کشور استفاده نماید.
آمار مذکور، توسط اطلاعات جمع آوری شده از ۶ میلیون کاربر و در یک دوره ی سه ماهه (از نوامبر تا ژانویه) به دست آمده اند. OpenSignal معتقد است که در این دوره ی سه ماهه، کشور اسپانیا با سرعت ۱۸ مگابیت بر ثانیه، بهترین کیفیت LTE را به کاربرانش ارائه می دهد؛ هرچند که پوشش این شبکه چندان در کل کشور اسپانیا گسترده نیست.
اما گران ترین سرویس LTE مربوط به کشور کره جنوبی و سرویس دهنده مخابراتی LG U+ می شود که البته شبکه ی 4G این اپراتور، ۹۹ درصد کشور کره جنوبی را تحت پوشش خود قرار می دهد.
در گزارش سال گذشته ی این شرکت، کشور استرالیا بالاترین سرعت را با ۲۴.۵ مگابیت بر ثانیه، متعلق به خود کرده بود. البته در میان سرعت های «اسمی»، برزیل با ۲۷.۸ مگابیت بر ثانیه اول بود اما در مجموع به خاطر پوشش بسیار بدش در سطح کشور، نتوانست عنوان بهترین را به دست آورد.
نمی توان سرعت های سال گذشته را با سال جاری و و گزارش اخیر مقایسه کرد، علت این موضوع هم اینجاست که کمپانی مورد بحث، نوع آنالیز و تعیین سرعت در اپلیکیشن خود را دست خوش تغییر کرده است. اما در هر صورت، در خصوص پوشش شبکه ای در هر کشور می توان مقایسه را انجام داد.


دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
کاش مینوشتید که کدوم کشور حجمیه و اگر حجمیه ماهانه چه حجمیه ؟!!!
مزخرفترین کار ممکن حجمی کردن اینترنته اون با مگابایت و یکی دو گیگ
ببخشید یه سوال؟ امریکا چرا اینقدر جایگاهش پایینه؟ o_O
نت ایران چون سرعتش خیلی بالاتر از بقیه بوده تو نمودار جا نشده از اول نمودار زده بیرون اگه با دقت نگا کنین سمت چپ نمودارا پرچم ایران بقلش معلومه!
جدا كه اينا چقدر با ايران بد هستن
هم پرچم ايران رو چپه چاپ كردن هم اسمشو اشتباهي نوشتن ايتاليا !!
این آمارو بکوبن به دیوار اونم با پونز فکر کنم ایران دقیقا میوفته زیر اون پونز
همین اینترنت 3g رو به قول معروف تمام وکمال به معنی واقعی کلمه به مردم برسونند اینترنت 4g پیش کش نخواستیم
تو بحث نت معمولا سرعت رو همونطورک تو این مقاله هم میبینید با واحد بیت اندازه میگیرن نه بایت برای مثال زمانی که میگه سرعت اینترنت 8 مگابیت بر ثانیه هست یعنی سرعت دانلودمون با idm 1 مگابایت برا ثانیه خواهد بود کلا تمام سرویس دهنده ها اینترنت رو بر واحد مگابیت میفروشن و نرم افزارها مدیریت دانلود با مگابایت بر ثانیه حساب میکنن
دوستاااااااااااااااااان این سرعت دانلود هست نه سرعت خود lte ، دیجیاتو لطفا واضح تر توضیح بده ، تو همون نمودار هم زده سرعت دانلود ، الان وقتی میزنه پایین ترین سرعت بار عربستان با 3 مگ یعنی سرعت دانلود 3 مگ هست !!!! که میشه اینترنت حدودا اینترنت 25 مگ !! الان نهایت سرعت دانلود 4جی تو ایران به 1.5 مگ میرسه که 12 مگ هست
لطفا درست توضیح بدین که مسئولان با سواد ما رو جو نگیره
رضا صدقی عزیز روی نمودار زده Mbps یعنی مگابیت بر ثانیه. لازم نیست ضرب در هشت کنی.همون درسته.مطابق استانداردهای خودمونه
امید من به شما 4g داراست...
هنگ کنگ خیلی وقته جدا شده .
برو خدا خدا کن اینترنت ماهواره ای گوگل عملی نشه برای ایرانیا ،حتی کشور های هم جوار .
چون الانش که نیست از دست امواج سنگین ماکروویو کسی نمیتونه جون سالم در ببره و یا سرطان میگیره یا عقیم میشه و هزار جور درد و مرض دیگه .اون که بیاد فکر کنم ...
در مورد سرعت در 3جی و 4جی اینکه تکنولوژی به روزتر شده دلیل نمیشه سرعت بالاتر بره.
جدای بحث سرعت موارد دیگری هست که با 4 جی اضافه میشه .