ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتقا به ویندوز ۱۰ برای نسخه های غیرقانونی پیشین رایگان خواهد بود

در ماه های آینده شاهد حضور ویندوز ۱۰ خواهیم بود و همانطور که اطلاع دارید، نسخه جدید برای مدت یک سال، به کاربران ویندوز ۷ و ۸ به شکل رایگان عرضه می گردد. اما خبر بسیار ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۷ اسفند ۱۳۹۳  |  ۱۶:۲۶

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در ماه های آینده شاهد حضور ویندوز ۱۰ خواهیم بود و همانطور که اطلاع دارید، نسخه جدید برای مدت یک سال، به کاربران ویندوز ۷ و ۸ به شکل رایگان عرضه می گردد. اما خبر بسیار جالب اینکه مایکروسافت تصمیم گرفته تا کامپیوترهایی که از کد فعالسازی رسمی بهره نمی گیرند، و در اصل ویندوز رسمی ندارند را نیز شامل این طرح کند.

مدیر بخش ویندوز به نام Terry Myerson، در گفتگویش با رویترز گفت: «ما تمام کامپیوترهایی که از سخت افزار واجد شرایط استفاده می کنند را پشتیبانی خواهیم کرد. مهم نیست از نسخه ی اصلی ویندوز استفاده می کنید یا خیر.»

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این حرکت به این معناست که در آینده نزدیک، میلیون ها کامپیوتر شخصی که از ویندوز غیر اصل بهره می گیرند، به شکل رایگان به ویندوز ۱۰ بروز رسانی خواهند شد. در این مصاحبه که از طریق رویترز صورت گرفته، بیشتر تمرکز بر روی کشور چین است و برخی گمان می برند که مایکروسافت صرفا در کشور چین، قصد انجام این کار را دارد.

مایکروسافت پیشتر از این، بسیار تلاش نموده تا از کپی کردن غیرقانونی ویندوز جلوگیری نماید؛ ویندوز اکس پی اولین ویندوزی بود که به کد فعال سازی نیاز داشت اما طی مدت کوتاهی، این سیستم نیز توسط هکر ها دور زده شد و در سال ۲۰۰۱، کدهای فعال سازی بسیاری در فضای مجازی دست به دست گشت.

در طی سالیان گذشته، کدهای فعال سازی ویندوز ارتقاهایی داشته اند اما در نهایت همواره این هکر ها بودند که در میدان این مبارزه، پیروز می شدند. کار به جایی رسیده که تحقیقات نشانگر این موضوع هستند که در بسیاری از کامپیوترهای جدید نیز، از نسخه ی غیر قانونی استفاده می شود و کاربرانی که این دستگاه ها را می خرند هم از این موضوع بی اطلاع هستند.

مدیر عامل سابق مایکروسافت به نام استیو بالمر، در سال گذشته عنوان کرد که در کشور چین، از میان هر ۱۱ کامپیوتر، صرفا یکی از آنها از نسخه ی اصلی ویندوز بهره می گیرد؛ کپی غیرقانونی ویندوز بیشتر در کشورهایی نظیر چین، برزیل، روسیه و هند رخ داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • reza haghani

    اقا ubuntu چطوره ؟؟؟؟

  • TROOL

    مطلب خیلی خوبی بود مرسی

  • pourya_p

    هند ، چین ، روسیه ؟!
    از ایران آمار نگرفتن D:

  • داش مجید اگرسیو

    ینی انتظار داره بعد یه سال پول بدیم؟؟
    زهی خیال باطل!!

  • Siamak_Sadati

    خوب به نظر میاد مایکروسافت داره از سیستم فروش سیستم عامل به فروش اپلیکیشن روی میاره
    احتمالا قصد داره ویندوز رو رایگان کنه و بازار خودش رو گسترش بده
    آینده روشنی براش میبینم
    امیدوارم بتونه کاربران رو راضی کنه

  • amir hosein

    شما رو نمیدونم ولی اگه ویندوز من رایتی و کرک شکسته نباشه استفاده نمیکنم
    استفاده هم بکنم سیستمم قبول نمی کنه
    آخه بیچاره عادت کرده

  • msajad

    دهنش سرویس :-D
    کاستوم رام وین 10 هم میخواد برای پرچم داری اندرویدی بده

  • nima

    مایکروسافت داره واسه ویندوز 10 داره سنگ تموم میزاره...چند روز پیش توی wmpoweruser خبری رو خوندم که مایکروسافت توی قسمت دسکتاپ کوچیکترین جزییات رو داره واسه تاچ بهینه میکنه تا کاربر مثل نسخه 8 و 8.1 دچار دوگانگی نشه...همچنین خبر پشتیبانی وینفون نسخه 10 از داک رو هم مایکروسافت تایید کرد...این خبر با شایعه پشتیبانی های اند مایکروسافت از داک و اسکنر بیومتریک در یک راستاست

  • مرتضی توسلی

    از اون ۱.۵میلیارد حدود ۶۰ درصدی مرکی هستند.

  • سوتابایت

    کرک استفاده کنا دست جیغ هورا!!
    چرا این طوری نگاه می کنی من از ویندوز اورجینال استفاده می کنم!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی