نگاهی بر عکس های گرفته شده از سیاره سرخ توسط فضاپیمای اوربیتر
شاید نتوان از زمین، مریخ را به خوبی مشاهده نمود اما با نگاهی به نماهای بسته گرفته شده از این سیاره می توان تا حدودی به زیبایی وصف ناشدنی اش پی برد. از سال 2006 میلادی ...
شاید نتوان از زمین، مریخ را به خوبی مشاهده نمود اما با نگاهی به نماهای بسته گرفته شده از این سیاره می توان تا حدودی به زیبایی وصف ناشدنی اش پی برد.
از سال 2006 میلادی تا کنون فضاپیمای Reconnaissance Orbiter به دور مریخ می چرخد و با استفاده از دوربین HiRISE عکس هایی فوق العاده از سطح آن می گیرد.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر به تماشای مجموعه از تصاویر باورنکردنی از این سیاره بنشینیم که ظرف سالیان اخیر از آن گرفته شده.
در نظر داشته باشید عکس هایی که در ادامه خواهید دید دارای رنگ های غیر واقعی هستند تا بهتر خصوصیت مریخی بودنشان برای شما روشن شود. از طرفی پژوهشگران با دستکاری رنگ تصاویر بهتر می توانند روند تغییر پستی ها و بلندی ها و شیارهای سطح این سیاره را مورد ارزیابی قرار دهند.
































دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اول الله سلام جای خوبیه برای فرار از دست گروه تکفیری سنی عاشق مریخم
بنام ایران
به قول حافظ بزرگ ما"تو کز سرای طبیعت نمیروی بیرون
کجا به کوی حقیقت گذرتوانی کرد"
براستی چه آینده شکوهمندی انتظار بشر معاصر را میکشد. ازبزرگترین آرزوهایم,قبل از همه برای جوانان ایرانزمین,اندیشیدن عمیق و رسیدن به فضا وچنین مدارج علمیست که تنها گوشه هایی از آنرا در
تصاویربالا دیدیم.
واقعا که ادم حیرت زده میشه خدایی خییلی ترسناک وقشنگه ...
حتماا فیلم اینستالرروببنید درهمین رابطست خیلی قشنگه.
ابر و بادو مه و خورشید و فلک در کارند
تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری
به نظر شما ابر و باد و .... رو مریخ (مه تازه نزدیک ترین سیاره به ما هست) واسه کی در کارند؟
حالا فکر کن همین شرایط رو برای سیاره هایی نه فقط تو کهکشان راه شیری بلکه کهکشان های دیگه!
آدما خودشون محور و مرکز هستی میدونن!! خیلی رو میخواد
سیاره ایست بس عجیب و جالب
معرکسسسسسسس...
عکس 15 نوشته 100 پیش توسط فضانوردی به ناجیور کشف شده، یعنی سال 1914 فضانور داشتیم؟!
چقدر جالب میشد ،موقع عکس گرفتن ،موجودی دست تکون میداد،میگفتم فضاییم :D
یه بوم نقاشی خوشگله واسه خودش
حتما فیلم interstellar رو ببینید. احساستون نسبت به این پستا تغییر میکنه..
ممنون بسيار جالب بود گفته بودم هرچقدر از زيبايي جهان خودمون ميبينم به عظمت خالقش پي ميبرم