سخنگوی مخابرات: در 10 روز اول سال، ارتباطات موبایل و اینترنت اختلالی نداشته است
موبایل و اینترنت از جمله پرکاربردترین فناوری ها در ایام نوروز هستند. برقراری ارتباط بین هموطنان، ارسال پیام تبریک، اطلاع از وضعیت راه ها و جاده ها، دانلود فیلم و سریال، بازی های اینترنتی آنلاین، گشت و ...
موبایل و اینترنت از جمله پرکاربردترین فناوری ها در ایام نوروز هستند. برقراری ارتباط بین هموطنان، ارسال پیام تبریک، اطلاع از وضعیت راه ها و جاده ها، دانلود فیلم و سریال، بازی های اینترنتی آنلاین، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های گفتگو و اطلاع از خبرهای روز، کاربردهای عمده این دو تکنولوژی در روزهای نخستین سال نو خورشیدی به حساب می آید.
امروزه در کشور ما کمتر کسی پیدا می شود که حداقل یکی از این دو فناوری را به کار نبرد و همانطور که گفته شد هر دوی آنها در ایام نوروز بیشترین میزان استفاده را دارند. در این دوران میزان ارسال پیامک توسط کاربران اپراتورها و فرستادن پیام های متنی و تصویری در شبکه های اجتماعی بیش از بقیه موارد، افزایش می یابد.
علیرغم این افزایش استفاده از فناوری های مذکور، معاون شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که وضعیت شبکه های اینترنت و تلفن همراه در ایام تعطیلات نوروزی امسال نرمال بوده و هیچگونه اختلالی طی مدت ۱۰ روز گذشته گزارش نشده.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران، در مورد وضعیت ارتباطات در تعطیلات نوروز ۹۴ با توجه به شکایت های مطرح شده از سوی کاربران اظهار کرد: وضعیت شبکه ها در کل کشور تا امروز نرمال بوده و هیچ مشکل قابل توجهی گزارش نگردیده است.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه در استان ها و شهرهای مسافرپذیر بیان کرد: وضعیت شبکه همراه اول و ارسال پیامک نرمال بوده و با کمترین اختلال روبرو بوده و در همین ایام وضعیت تلفن ثابت نیز مانند سال های گذشته عادی بوده است.
معاون شرکت مخابرات ایران با اشاره به افزایش مصرف اینترنت از سوی کاربران در چنین شهرهایی توضیح داد: با وجود افزایش مصرف اینترنت در شهرهای شمالی، شیراز و اصفهان، هیچگونه قطعی شبکه نداشتیم. استفاده همزمان چندین کاربر از یک سرویس کاربری، کندی سرعت اینترنت را به همراه دارد، با این وجود در کل کشور با توجه به توزیع مناسب ترافیک اینترنت، شبکه در حالت معمولی به کار خود ادامه می دهد.
زارعیان درباره اعلام کندی اینترنت در تهران از سوی برخی کاربران، پاسخ داد: تاکنون گزارشی از کندی یا اختلال در شبکه مخابرات تهران به دست ما نرسیده.
سخنگوی مخابرات ایران با بیان اینکه آمار و ارزیابی مصرف اینترنت و وضعیت شبکه های دو فناوری مذکور در پایان تعطیلات اعلام خواهد شد، گفت: هم اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر کیفیت شبکه های ارتباطی و نوع سرویس دهی به صورت آنلاین و موردی نظارت دارد و از سوی این سازمان نیز گزارشی مبنی بر بروز اختلال، دریافت نشده است.
وی افزود: شرکت مخابرات ایران در تمام ایام تعطیلات نوروزی به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات احتمالی بوده و کاربران می توانند مشکلات خود را به این شرکت گزارش کنند.
برای اطلاع از نحوه چگونگی اعلام اختلال یا خرابی می توانید، راهنمای خدمات الکترونیک شکایت از اینترنت همراه و شکایت از اینترنت پر سرعت را مطالعه نمایید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
Right...
استان گلستان از روز اول عید دقیقا افت سرعت شدید و قطعی مکرر داره
والا ما كه از ديتا نميتونستيم با وينفون كار كنيم هاتاسپات ميكرديم به دستگاه ديگه خيلي خوب كار ميكرد !
این حرفی که زدن دروغ 13 بود ... از شروع سال جدید اختلال که هیچی تمام سرویس های جدید را بر روی بستر اینترنت امتحان کردن الان که دارم پیام میدام 4 ساعته فقط اینترانت دارم معلوم نیست چه اتفاقی افتاده هیچ سایت خارجی باز نمیشه در این چند ساله بی سابقه بوده این مورد خاص...
مخصوصا امشب!!! اینستا رفت واس خودش!!! یه بسته هم نمیتونی بخری چه برسه اینترنت!!! ساپیتی به الک!!!
من اینترنت مخابرات دارم... کل 10 روز و اختلال داشته...
جالبه که من دو روزه وایبرم به زور لود میشه در حالی که نتم 512 هست. یعنی خیلی جالبه هاااا
چرته ، ما قطعی داشتیم../.
خسته نباشن مال ما که الان 3 روزه اینترنت قطعه
بلحاظ اينترنت، من كه در ايام عيد، تماس صوتي اينترنتي ام با فيس تايم اپل، صداش قطع و وصل ميشد. همچنين هنوز صفحات با آدرس https را به سختي باز مي كنم.