ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ های آیفون بعدی توسط سامسونگ تولید خواهند شد

بی شک عرضه گلکسی اس ۶ به بازار را می توان یک موفقیت بزرگ برای واحد تولید چیپ در سامسونگ دانست. سازنده کره ای که سال ها از چیپ های تولیدی خود در کنار پردازنده ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۱۴ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۲:۱۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بی شک عرضه گلکسی اس ۶ به بازار را می توان یک موفقیت بزرگ برای واحد تولید چیپ در سامسونگ دانست. سازنده کره ای که سال ها از چیپ های تولیدی خود در کنار پردازنده های اسنپدراگون استفاده می کرد، سرانجام تصمیم گرفت تا با کؤالکام خداحافظی کند و تنها به پردازنده های Exynos تکیه نماید.

اکنون به نظر می رسد که موفقیتی دیگر برای واحد تولید چیپ سامسونگ از راه رسیده است و سال خوب آن ها قرار است ادامه پیدا کند.

بر اساس اخباری که به تازگی توسط بلومبرگ منتشر شده، به نظر می رسد که سامسونگ تولید کننده چیپ های نسل جدید آیفون باشد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در سال های گذشته، سامسونگ و شرکت Taiwan Semiconductor Manufacturing Co به عنوان دو بازیگر اصلی در حوزه تولید انبوه چیپ های پیشرفته، رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر پشت سر گذاشتند.

سامسونگ و TSMC به خوبی می دانستند که آینده متعلق به چیپ های ۱۴ نانومتری است و هر یک از آن ها که بتواند سریع تر به این تکنولوژی دست پیدا کند، مشتریان را به سمت خود جلب نموده است.

سرانجام این کره ای ها بودند که توانستند چیپ های ۱۴ نانومتری را تولید نمایند و از رقیب پیشی بگیرند.

همانطور که انتظار می رفت این عقب ماندگی برای TSMC بسیار گران تمام شد؛ این شرکت که زمانی با تکنولوژی ۲۰ نانومتری خود مسئولیت تولید چیپ های آیفون ۶ و ۶ پلاس را بر عهده داشت، اکنون در حال از دست دادن یکی از بزرگترین مشتریان خود است.

به گفته بلومبرگ، اپل برای نسل بعدی آیفون و آیپد، سامسونگ را به عنوان تولید کننده اصلی انتخاب کرده و TSMC را کنار گذاشته است.

آقای موریس چنگ، مؤسس و رئیس هیئت مدیره TSMC، در این رابطه به وال استریت ژورنال چنین گفته است: «ما در سال ۲۰۱۵ به خاطر عقب ماندن تکنولوژی خود، مقداری از مشتری ها را در رقابت با سامسونگ از دست خواهیم داد. با حال امیدواریم که این فاصله را در سال ۲۰۱۶ جبران نماییم.»

در پایان شایان ذکر است که طراحی چیپ های آیفون توسط اپل صورت می گیرد و سامسونگ تنها مسئولیت تولید انبوه آن ها را بر عهده خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sokot

    سامسونگ درسال 2015 دچار تحولی خوبی میشه امیدوارم همیشه یک رقیب خوب برای برند های دیگه باشه

  • عــــــامـــــــــر

    بعد ما میشینم برای ایناا دعوا میکنیم انقد که اینا به هم محتاجن خودمون به اینا محتاج نیستیم

  • SAEED DASTMARD

    امیدوارم کوالکام هم بتونه با معرفی پردازنده ای قدر قدرت جانی تازه به میدان رقابت ها ببخشه.

    • آقـآی / ســیـــن . وآو /

      آره دقیقا من بطور غریزی کوالکام رو دوس دارم :))
      امیدوارم همینطور بشه

      { نظر شخصی = نو منفی }

  • آقـآی / ســیـــن . وآو /

    موفقیتی برای موفقیت های دیگر ...
    از فردا بقیه هم میان سراغ سامسونگ :|

  • bahram

    جالب بود.مرسی

  • Sav

    خوب، خیالم راحت شد!
    کلا سامسونگ رو بیشتر از TSMC قبول دارم. (کاملا بدون دلیل!)
    -
    امیدوارم آیفون بعدی، آیفون معرکه‌ای باشه! چون برنامم اینه که بعد از مدت‌ها، گوشی عتیقه‌مو کنار بذارم و اون رو بخرم!

مطالب پیشنهادی