ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی: iMac جدید اپل از پنل نمایشگر 8K بهره می برد

اخیرا LG Display نموداری (تصویر فوق) را منتشر نموده که بیانگر میزان پیکسل ها در هر نوع از دسته بندی کیفی پنل های نمایشگرهاست. این نمودار میزان پیکسل های نمایشگرهای 8K را به نمایش می گذارد ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۷ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اخیرا LG Display نموداری (تصویر فوق) را منتشر نموده که بیانگر میزان پیکسل ها در هر نوع از دسته بندی کیفی پنل های نمایشگرهاست. این نمودار میزان پیکسل های نمایشگرهای 8K را به نمایش می گذارد که در واقع دارای ۷.۶۸۰ در ۴.۳۲۰ پیکسل هستند.

شرکت کره ای ادعا دارد که در آینده نزدیک، این کیفیت به عنوان یک استاندارد در میان تلویزیون و سایر صفحات نمایش شناخته خواهد شد؛ اگر خاطرتان باشد، LG در حاشیه نمایشگاه CES ۲۰۱۵، نمایشگرهای 8K خود را در معرض نمایش گذاشت. این پنل ها تا ۱۶ برابر پیکسل های بیشتری از پنل های Full HD دارند. اما در بخش دیگری، شرکت کره ای مدعی می شود که آی مک بعدی اپل که امسال رونمایی خواهد شد، از یک صفحه نمایش 8K برخوردار خواهد بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در بخشی از متن منتشر شده از سوی ال جی به شکل واضح گفته شده: «اپل در انتهای سال جاری از iMac های 8K پرده برداری خواهد کرد.»

ال جی سالهاست که یکی از بزرگترین تامین کنندگان صفحه نمایش برای iMac محسوب می شود و گمان می رود که حال یا به عمد یا اتفاقی، برنامه های آینده اهالی کوپرتینو را فاش کرده. در هر صورت، اینکه یک تامین کننده ی با اعتبار نظیر ال جی بیاید و چنین خبری را منتشر کند، در نوع خود بسیار جالب است.

e2a89271adb634edc3e692846f9e0675-apples-imac-has-something-you-may-have-never-seen-before-5-k-display

در انتهای سال گذشته اپل، iMac جدید خود را با رزولوشن تصویر 5K معرفی کرد، محصولی که تا سال قبلترش، صرفا از یک نمایشگر Full HD بهره می برد.

پیش از این نیز گمان می شد که در سال ۲۰۱۶ این کمپانی به سراغ استفاده از پنل های 8K برود اما با توجه به اعلام رسمی LG، متعجب نخواهیم بود اگر اپل در انتهای سال جاری میلادی دست به معرفی آی مک با این رزولوشن بسیار بالا بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • farzad

    به نظر من احتمالا 8k واسه ایمک نباشه و یک نمایشگر با یه طراحی واقعا نازک جانشین apple cinema display بشه و برای نسل جدید macpro که احتمالا عرضه بشه مورد استفاده باشه

  • عــــــامـــــــــر

    8k یا حضرت رزولیشن

  • hamed

    من الان ۲ ماهه که imac رتینا رو دارم ... واقعا تجربه کاری باهاش رو نمیشه گفت ... بهترین محصولی دیجیتالی هست که تا به امروز داشتم ... ببخشید در متن گفتید که تا سال قبل از رزولوشن full hd استفاده میشد اما مدل ۲۱ اینچ این رزولوشن بوده و هست ... مدل ۲۷ تا قبلش ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بوده ...

    • kamyar

      خوش به حالت:))

  • امیر پارسا

    من ماه پیش ایمک 3 ساله ام رو عوض کردم
    یه ME089 خریدم
    با وجودی که خیییلی وضوح تصویرش فضایی نیست اما ازش راضی ام و واسه منی که گرافیست و فیلم ساز نیستم کافیه
    .
    وضوح بالا با قیمت فضایی الانش بیشتر برای حرفه ای ها خوبه نه کاربر عادی مثله من
    البته موقع خرید با رتینای جدید کار کردم که واسه تست بود
    واقعا پاهام سست شد!
    در این حد
    باهات حرف میزد عکس یوزمیتی
    .
    کلا اپل یا یه چیزی نمیسازه یا اگه بسازه بهترینش رو میسازه
    بهترین پنل
    یهترین cpu
    ssd
    مین برد

  • SamanSJ

    بازی که نداره که ملت برای رزولوشن بالا ترس ورشون داره
    پس کار خوبیه
    در ضمن بالا بردن رزولوشن توی لبتاب و پنل های خونگی دیگه کار سختی نیست
    سختی کار تراکم پیکسلی هست که موبایل ها به شدت بالا رفته تراکمشون
    این رزولوشن مثلا فضایی هم تراکم انچنانی در برابر موبایل ها نداره

    • Ghost

      |||||||||||||:

    • احسان

      شايد بالا بردن تراكم صفحه نمايش هاي بزرگ نسبت صفحات كوچكتر راحت باشه كه البته انچنان اسان هم نيست.
      ولي بحث تراكم و وسعت صفحه نمايشه يك طرف قضيه هست و بحث توانايي cpu و گرافيك سخت افزاري يك طرف ماجراست كه بتونند به رواني سيستم رو اجرا كنند روي اين صفحه نمايش با اين تراكم بالا. پس فكر نكنم همچين كه شما ميگين كار ساده اي باشه.

  • M Hossein

    دم ال جی گرم.

  • Soheil

    اپل قبل از رزولوشن 5K از رزولوشن Quad HD استفاده می کرد و نه Full HD

  • سوتابایت

    ۸k ! 8k !
    آرزو پیکسل روز افزون برای آیمک دارم!

  • Jimmy

    تصویر مشکل داره.
    طبق نوشته داخل عکس عرض 2k برابر با 2160 هست ولی در تصویر هم Fhd هم ‌2k به یه اندازه رسم شده اند

    • ناروتو اوزوماکی

      دقیقا من هم همین رو میخواستم بگم
      ضمنا عرض 4k باید 2برابر fullHD باشه ولی اینجا یکجوره دیگه هست

  • peyman

    این کامنت مربوط به این خبر نیس ولی لازم شد ک بگم تو بازار موبایل جدید چهارسو ک رو به رو علاعدین هست htc one m9 آوردن و میتونین از نزدیک ببینین فوقالعادست

مطالب پیشنهادی