ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم بالای فیس بوک از اپلیکیشن های پر استفاده گوگل پلی

گوگل پلی پس از سال ها تلاش بی وقفه میلیون ها توسعه دهنده، حالا تبدیل به فروشگاهی عظیم شده که بخش بزرگی از آن، متروکه ای بیش نیست. اما برای اینکه بتوان کاربران را مشتاق ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۱ فروردین ۱۳۹۴  |  ۰۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گوگل پلی پس از سال ها تلاش بی وقفه میلیون ها توسعه دهنده، حالا تبدیل به فروشگاهی عظیم شده که بخش بزرگی از آن، متروکه ای بیش نیست. اما برای اینکه بتوان کاربران را مشتاق به استفاده از اپلیکیشن ها نگاه داشت، باید سرویس های با کیفیت و به درد بخور ارائه داد. فیسبوک در این زمینه موفق شده و از 4 اپلیکیشن برتر گوگل پلی، 3 تای آن ها متعلق به فیسبوک است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس تحقیقات Querttra روی 75 میلیون تلفن اندرویدی، پرطرفدارترین و فعال ترین اپلیکیشن اندرویدی، اپلیکیشن فیسبوک است. البته باید در نظر داشت که تقریبا نیمی از 75 میلیون تلفن متعلق به بازار آسیا بوده و باقی مانده در مناطق دیگر به شکل مساوی تقسیم شده است.

آمار می گوید که دارندگان اپلیکیشن های فیسبوک، بلکبری مسنجر و واتزاپ، پس از 90 روز از نصب اپ روی تلفن همراه شان، همچنان هم مایل به استفاده از برنامه هستند. در حالی که اپلیکیشن های مطرح دیگر، پس از سه ماه، نزدیک به 70 درصد مخاطبین شان را از دست می دهند.

اینستاگرام با رقم 50 درصدی (کاربران از دست داده پس از 90 روز) در رتبه بعدی قرار دارد و پس از آن WeChat، اسنپ چت و توییتر قرار دارند. توییتر پس از سه ماه، تقریبا 70 درصد کاربران اش را از دست می دهد که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

فیسبوک مالک اینستاگرام، واتزاپ و البته Messenger است که البته مورد آخر چندان رتبه بالایی به دست نیاورده. جالب اینجاست که بلک بری مسنجر در بازار آسیا بسیار عالی عمل می کند که یکی از دلایل آن احتمالا قرار داد با توسعه دهندگان تلفن همراه است که اپلیکیشن را به صورت پیشفرض روی تلفن قرار می دهند.

از همین سو، اپ های غربی مثل اسنپ چت، اسکایپ و توییتر، کاربران شان را در آسیا از دست می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Enrique Iglesias

    BBM واقعا عالیه،تو خارج خیلی كاربرد داره،در نظر داشته باشین امكان نظارت و نفوذ به این برنامه در حد صفر هستش

  • Era

    فقط گوگل پلی متروکه ای بیش نیست؟
    اپ استور کل چند میلیون برنامه اش رو همه و همیشه استفاده میکنن؟
    عجبا!

    • Cerita

      هرجور فکر کنی باز آدم به این نتیجه میرسه که بعضی سایت ها از اپل پول میگیرن
      انصافا حقش نیست اندروید اینقد متلک بش میندازن

  • عــــــامـــــــــر

    به به فیسبوک دلیل پیشرفتش هم همین میزان ترافیک هستش وگرنه سایتی که فکر کنم اجازه تبلیغ رو هم به خودش نمیده و بابت هیچ خدماتیش پول نمیگره چطور میتونه انقد عالی باشه

    • Siamak Gol

      تبلیغ برا چی؟
      وقتی تمامِ شبکه های تلویزیون و سلبریتی ها و مردم و بنر ها و سیاست مدارها و روزنامه ها و سایت ها و دکون ها‌ و ........... همش فیسبوک فیسبوک میکنن نیازی به تبلیغ نیست..
      هر جایی بری یه آی دی فیسبوک کنارش نوشته.. . این یعنی تبلیغ زیر پوستی!! اگه‌خودشم تبلیغ کنه‌که‌دیگه هیچ.. از تو دماغمون در میاد.. خز میشه..

مطالب پیشنهادی