ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاوشگر فضایی
تکنولوژی

ساخت کاوشگر فضایی تیر و مهر به پایان رسید

هرچند که سازمان فضایی کشور طی یک سال و نیم گذشته، در گیر و دار تغییرات و تعویض متولی بوده است اما پژوهشگران کشورمان با نهایت توان خود در پروژه های فضایی فعال بوده و ...

حامد قاسمی نراقی
حامد قاسمی نراقی منتشر شده در ۲۲ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هرچند که سازمان فضایی کشور طی یک سال و نیم گذشته، در گیر و دار تغییرات و تعویض متولی بوده است اما پژوهشگران کشورمان با نهایت توان خود در پروژه های فضایی فعال بوده و هر چند وقت یکبار خبرهای مسرت بخشی از دستاوردهایشان را منتشر نمودند.

سازمان فضایی کشور که چهارسال قبل از زیر مجموعه وزارت ارتباطات به تابعیت نهاد ریاست جمهوری درآمده بود زمستان امسال از بلاتکلیفی درآمده و باز به وزارت ارتباطات بازگشت. هیات دولت همچنین تصمیم گرفت، مرکز ملی فناوری فضایی تحت نظارت معاونت علمی ریاست جمهوری درآید.

حالا پس از دو بخش شدن متولی گری فناوری فضایی در کشور، معاون اجرایی پژوهشگاه هوا و فضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت کاوشگرهای تیر و مهر خبر داده است. وی در این رابطه گفت: آمادگی داریم تا این دو کاوشگر را به نهادهای متقاضی ارائه کنیم.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

محمد علی فارسی اضافه کرد: این دو کاوشگر قبلا به سفارش سازمان فضایی ساخته شده اند و اکنون باید دید با تغییرات ایجاد شده و دو بخش شدن سازمان، چه تصمیمی برای این دو کاوشگر در نظر گرفته می شود. وی اظهار کرد: پروژه ساخت کاوشگر از سال 83 در کشور آغاز شد که دو کاوشگر تیر و مهر، در تداوم این پروژه ساخته شدند.

معاون اجرایی پژوهشگاه هوا و فضا توضیح داد: این دو کاوشگر اکنون آماده هستند و هر نهادی که بخواهد، آمادگی داریم طی مدت یک تا دو ماه نمونه عملیاتی آنها را تحویل آنها دهیم.

ایران تاکنون 8 کاوشگر به فضا پرتاب کرده است که از این میان 6 پرتاب موفقیت آمیز بوده. پروژه کاوشگرها در راستای اعزام انسان به فضا اجرا می شود و قرار است تا در مرحله نهایی، کاوشگر تک سرنشین E1، یک انسان را به ارتفاع 12 هزار کیلومتری زمین برده و بازگرداند.

گفتنی است محمود واعظی پس از واگذاری سازمان فضایی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن بهرامی را به ریاست این سازمان منصوب کرد و وی روز سه شنبه در یک مراسم رسمی معارفه خواهد گردید. در ۴ سال گذشته سازمان فضایی ایران بدون ریاست و با قائم مقامی حمید فاضلی اداره می شد.

باید منتظر بود و دید، سازمان فضایی ایران پس از انتخاب بهرامی، سر و سامان خواهد گرفت و پروژه های بلاتکلیف مانند پژوهشگر های تیر و مهر به منزل مقصود می رسند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • homan mi

    به اميد شهريور و بهمن

  • محمد

    12 هزار کیلو متر؟؟؟!!!!
    فک کنم 120 کیلومتر باشه

  • Navid as

    دیجیاتو نمیدونم این اخبارو واسه چی پوشش میدی اما جون هرکی دوس دارین بزارین بدرد خودمون بمیریم کشوری که از ساختن یه موتور 4سیلندر واسه یه سواری ناتوانه کشوری که واسه کاتالیزور اگزوزماشین! دست بدامن بنجل سازای فرانسویه کاوشگرش چیه؟؟؟؟! یه پنل LCD طراحی کنن من خفه خون میگیرم -قصد توهین ندارم اما خدا شاهده تمام اساتید دانشگاهای الکترونیک و اتی و...جم کنیین تو یه ساختمون بهشون بگین یه تلوزیون سیا و سفید بسازن اگه تونستن! بنده خودم فوق لیسانس الکترونیکم میدونم چه خبره-دانشجوی ترم اخر ای تی یه مودم نمیتونه کانفیگ کنه کابل لن نمیدونه چیه بنده موسفید کرده تو الکتونیک یه رادیو نمیتونم تعمیر کنم باید برم ور دست یه تعمیر کار یاد بگیرم !!نظام اموزشی ماهم مثل همه سیستم گل و بلبله تکنولوژی و صنعت ما 100سال از دنیا عقبه ما دیگه محاله بتونم به گرد پای کره و حتی همین ترکیه برسیم بزارین به درد خودمون بمیریم این خبرهارو هم تو همون تلوزیون میلی پخش کنیین هستند کسانی که باور کنند!

    • مهدی

      دوست عزیز، لطفا بگید که نظر شخصیتون اینه، چون بیشتر از این نیست و نمیتونه باشه
      در مورد متخصصین هم شاید در مورد الکترونیکی ها درست بگید چون من الکترونیک نخوندم ولی دانشکده برق بوده و هستم و تا حدی حرفتون رو می تونم بپذیرم ولی اگه اونجایی که شما درس خوندید(!) دانشجوهای IT کاری بلد نیستند انجام بدند معنیش این نیست که همه جا اینجوریه بنده کارشناسی IT خوندم الآن هم ارشد رو نرم افزار می‌خونم تو هیمن شهرستانش (تگه از خودم حرف نزنم) چیزایی دوستام ساختن که گوگل ساخته و همین الآنش هم داره روش کار می‌کنه (البته سوء برداشت نشه نمیگم از گوگل جلوتریم ولی می‌تونیم و ثابت شده که می‌توینم تو مرزهای علم حرکت کنیم). سعی کنید افق دیدتون رو بلندتر کنید.
      تازه این دیگه آخره منطقه که ما بگیم اگه لوله کشای شهرمون کارشونو بلد نیستند پس نجارها هم همشون پرتند!!! خوب شما الکترونیکی ها می‌ترسید یا حسشو ندارید یه چیزی بسازید معنیش این نیست که تو هر حوزه فناوری دیگه‌ای هم کاری شد ما چشم بسته بگیم دروغگواند!
      حرف از منطق شد این یه مورد هم خیلی جالبه ما بگیم چون مثلا تو حوزه خودروسازی ما مشکل داریم هرکی می‌خواد کاری تو حوزه مهندسی بکنه باید حتما مهندسی متالوژی و مکانیک و ... بخونه و اگر هم تو یه حوزه دیگه‌ای کار کرد و به جایی رسید دروغ میگه و یا کار بیخودی کرده
      دوستان اینقدر هم بحث گشنگی و ... رو نکنید، ما مشکلات شدید اقتصادی داریم که به خاطر سوء مدیریته ولی نه در اون حد که بگیم مهندسی و نوآوری و ... رو بذاریم کنار بریم هممون کشاورزی سنتی بکنیم که از گشنگی نمیریم.
      ژاپن اگه ژاپن شد به خاطر این بود که بعد جنگ جهانی دوم دراشو بست ملتش متحد شدن اقتصادشونو ساختن؛ آلمان ویران شده جنگ جهانی دوم هم دست آوردهای علمی جنگ رو نشونه شوم خرابیهای کشورش ندونست بلکه از همونها برای پیشرفت اقتصادش استفاده کرد. در جنگ سرد هم شوروی با اتحاد و کار همه مردمش به علاوه پیشرفت در علم و فناوری به قدرت دوم دنیا تبدیل شده بود.
      با آرزوی موفقیت همه مهندسین و محققین ایرانی

    • مهدی

  • Siamak Gol

    این عالیه.. ایران توی این چند سال واقعا تو فضا خیلی پیشرفت کرده..خیلی امیدوار کنندس..

  • Mohamadreza

    چه عجب اسم ايراني انتخاب كردن !
    نه جماران ، كرّار و . . .

    • سجاد

      کرار نه ولی جماران ایرانیه

  • pooriya

    پیشرفت در زمینه موشک و نانو و علم و ... بسیار عالیه و من هم تبریک میگم منتها دولت محترم اول یه فکری برای معاش مردم بکنن ! در کره شمالی هم موشک بالستیک میسازن منتها مردم از گشنگی علف میخورن !!! تمرکز روی زیرساخت ها بیشتر باشه بهتره !
    بنده به عنوان یک شهروند عادی نظر میدم ، نه یک متخصص ! مشکلات اقتصادی داره مردم رو خرد میکنه .

  • genius

    رسم ادب حکم میکنه این دستاورد رو خدمت متخصصان عزیز روس مقیم ایران تبریک عرض کنم.

  • محمدرضا

    خیلی زشته برای همچین سایتی هنوز هیچ خبری از ویندوز 10 موبایل و قابلیت هاش حتی دو خط خبری چیزی نداده! جالبه اگه پای اپل وسط بود تا یه هفته ثانیه ب ثانیه خبر و بررسی میزاشتین. من کسیم ک از وقتی نارنجی بود تا الان سایت و نویسنده هاش جزوی از زندگیم هستن! اما چ کنیم ک کم لطفی میکنین!

  • آریا

    اون دوتا ماموریت ناموفق رو چرا صداش رو در نیاوردن؟!!
    رفتارشون کپی رفتار شوروی سابقه

    • سینتی سایزر

      سلام آریا برا نکسوس فورت اندروید ۵.۱ اومده؟؟؟؟؟

      • آریا

        نه
        به نظر میرسه قرار نیست اصلن برای 4 بیاد
        :(

        • آریا

          5.1 اومد :)

  • عـــامـروفـسـکی

    ما هنوز منتظر تایید اسممون هستیم و همچنین یه گزارش توپ از دفتر دیجیاتو

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی