آیا اپل توانست در یک روز تلاش های یک ساله گوگل در زمینه ساعت های هوشمند را بر باد دهد؟
با وجود بررسی هایی که در روز های گذشته از وب سایت های مختلف در خصوص عدم کاربردی بودن اپل واچ در فضای مجازی قرار گرفته بود، استقبال از پیش فروش این محصول تا حدی ...
با وجود بررسی هایی که در روز های گذشته از وب سایت های مختلف در خصوص عدم کاربردی بودن اپل واچ در فضای مجازی قرار گرفته بود، استقبال از پیش فروش این محصول تا حدی زیاد بود که موجودی آن صرفا در کمتر از یک روز به پایان رسید و افرادی که در روز بعد تمایل به پیش خرید آن داشتند، در ماه ژوئن این کالا را دریافت خواهند کرد.
اما جدا از بحث خود اپل واچ و کاربردی بودن یا نبودنش، می خواهیم مقایسه ای دیگر داشته باشیم؛ طبق آمار ارائه شده از سوی Slice Intelligence، روز جمعه ۹۵۷.۰۰۰ نفر هزینه خرید اپل واچ را به کمپانی ساکن کوپرتینو پرداخت نموده اند. برخی از این خریداران در ۲۴ آوریل و بعضی از آنها نیز در اوایل ماه میلادی آینده ساعت هوشمند اپل را دریافت می کنند و این در حالیست که کل ساعت های فروخته شده ی اندرویدی در سال گذشته برابر با ۷۲۰.۰۰۰ دستگاه از جانب تمام سازندگان بوده اند. با دیجیاتو همراه باشید.
اپل توانسته در یک روز ۹۵۷.۰۰۰ ساعت هوشمند بفروشد و این در حالی است که آمار فروش ساعت های هوشمند مبتنی بر اندروید ور از طرف سازندگان مختلف نظیر موتورولا، ال جی و سامسونگ صرفا در یک سال به ۷۲۰.۰۰۰ دستگاه می رسد. آماری که به هیچ عنوان برای مدیران گوگل خوشایند نخواهد بود.
اندروید به واسطه «بازی تعداد» برنده میدان اسمارت فون هاست
آیفون به علت قیمت بالاترش نسبت به پرچمداران اندرویدی، همواره به عنوان اسمارت فون افراد ثروتمند شناخته شده است. از سوی دیگر کاربران اسمارت فون مورد مبالغ بیشتری را صرف خرید اپلیکیشن ها و پرداخت های درون برنامه ای می کنند. در نتیجه میزان آگهی ها نیز در اکوسیستم iOS بیشتر از اندروید است.
این آمار دست کم بر روی کاغذ نشانگر این موضوع بوده که اکوسیستم اپل برای توسعه دهندگان اکوسیستم پرسود تری است. اما همچنان توسعه دهندگان به علت فروش بالای اسمارت فون هایی که با این پلتفرم به بازار عرضه می شوند، اندروید را به عنوان انتخاب اول خود برای توسعه اپلیکیشن ها قرار می دهند.
آن روی سکه
اما به بحث ساعت های هوشمند برگردیم؛ پلتفرم Android Wear از مزیت «گستردگی» برخوردار نیست و اپل توانست در یک روز، رکورد سالانه ی این پلتفرم را بشکند. اگرچه این آمار به شکل رسمی هنوز از سوی اپل ارائه نشده اند اما می توان از همین حالا تیم کوک را بر روی صحنه ی کنفرانس بعدی اپل تصور کرد که با لحنی همراه کنایه آمیز، این آمار را بر روی نمایشگر به تصویر می کشد.
در بازار اسمارت واچ ها، بر خلاف بازار اسمارت فون ها، گستردگی به سوی اپل در حال سوق پیدا کردن است. همین امر موجب می شود تا توسعه دهندگان، پلتفرم Watch OS را به Android Wear ترجیح داده و به سراغ توسعه اپلیکیشن ها برای آن روند.
در این میان البته نباید دو پلتفرم مخصوص پوشیدنی ها از اپل و گوگل را تنها دانست؛ کمپانی Pebble نیز طرفداران زیادی داشته و از سال ۲۰۱۳ تا پایان ۲۰۱۴، موفق شده تا ۱ میلیون ساعت هوشمند به فروش رساند؛ پر طرفدار بودن اپل و Pebble در زمینه پوشیدنی ها، بیش از هر زمان دیگری عرصه را بر مدیران گوگل تنگ کرده است.
نمی گوییم در آینده هیچ کس تمایل نخواهد داشت برای اندروید ور اپلیکیشن توسعه دهد، کمپانی هایی که تمایل دارند دسترسی به کاربران بالاتری داشته باشند همواره اپلیکیشن های خود را برای تمام پلتفرم ها عرضه خواهند کرد؛ اما زمانی که به سراغ توسعه دهندگان مستقل برویم، مشخصا ترجیح خواهند داد زمان خود را برای محصولی صرف کنند که کاربران بیشتری از آن بهره می جویند؛ اندروید Wear، توسعه دهندگان مستقل را از دست داده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
من که تقریبا عاشق آی دیوایس هستم تا حالا متقاعد به خرید اپل واچ نشدم. نمیدونم شاید اگه پولشو داشتم میخریدم. بالاخره هرکی خرید خوش به حالش از طرفی خوش به حال اپل با اون همه سود. اپل یه نیاز در مشتریا به وجود آورد میپرسید چیه؟! نیاز به محصولی لوکس! چون میدونه خیلیا دوس دارن فخر بفروشن (متاسفانه)
والا ما یه آیفون داریم به جز اینجا کسی نمیدونه.
بالاخره یه سری شرکتا هستن با اینکه دیوایساشون گرونن ولی فروش میکنن اونم به خاطر لوکس بودن و کیفیت ساخت بالا. نمونش Beats و B&O و Apple و...
اپل شركتي بود ساعت رو مطابق با مد و لوكس معرفي كرد بند ها و طلا و انواع مختلف ساعت،نسخه و اديشن هايي كه كاملا نشان دهنده ي اين بود اپل مفهوم ساعت كه يك كالا ي بيشتر فشن هست تا تكنولوژيك رو درك كرده . و مدل هايي كه مخصوص خانوم هاست !!! و توجه به اندازه مچ!!
اما متاسفانه براي يك گيگ ،هنوز تكنولوژي باتري چنان پيشرفته نشده كه اپل بتونه محصولي رو اراىه كنه كه تا روزها توان كار متوالي رو داشته باشه .و همچنين اپل محصولي فشن در كنارش تكنولوژيكي معرفي كرده .نه صرف تكنولوژيكي
مورد جالب ديگه توجه عجيب اپل به كوچكترين جزئيات ساعت است ،از ساعت بسيار بسيار دقيق تا رابط كاربري فوق العاده مخصوص يك ساعت !!! دكمه اي كه رابط كاربري ساخته براي اپل واچ كه به هيچ وجه در اندرويد وير شاهدش نيستم !!
مورد ديگه شركتهل سعي مي كنن كه از سيستم عامل غير از اندرويد وير استفاده كنند كه در اين صورتتوان رقابت با اپل رو به تنهايي نخواهند داشت !!بايد خيلي متحد تر از اين عمل كنند !! و تمام توان رو براي رقابت روي هم بزارند حتي كپي هاي اينده از رابط كاربري اپل واچ!!!
و مورد بعدي اين بود شركت ها قبل اپل فقط مطابق با شايعات ساعت اپل مي خواستند پيش دستي كنند ، اما هيچ گونه ذهنيتي راجع به يك ساعت به اصطلاح هوشمند نداشتند كه به اعتقاد من اپل بيشتر ساعت لوكس مدر نظرش بود در كنارش هوشمند بودن !!
* االبته هنوز نظرم تاييد نشده و اين ادامه نظرم بود*
ديوان جان لجبازي رو بزار كنار و قبول كن كه تو ساعت ها فعلا از لحاظ فروش اپل حرف اول رو ميزنه و يجورايي ميشه گفت بقيه شركتا بايد بيان لنگ بندازن جلوش ،
یه زودی مث مور و ملخ دست هموطنای عزیزمون در اینستاگرام خواهیم دید که حتی نمیدونن این ساعت با چه هدفی ساخته شده...البته تقصیر اپل نیست...تقصیر فرهنگ جهان چهارمیه!
از اپل بت ساخته شده که با توجه به مقامش تو دنیای تکنولوژی زیاد دور از ذهن نبوده و نیست ... اما واقعا اپل واچ ناقص بود چیزی که به صرف بت بودن اپل برای خیلی ها خوشایند دیدن نبود
سیر کامنتهای بعضیها:
- وقتی تعداد اپل واچهای فروخته شده تخمین زده نشده بود:
"اپل حتما تعداد کمی ساعت انبار کرده تا زود انبارش ته بکشه و با خبر ته کشیدن انبار، تبلیغ کنه."
.
- وقتی تعداد اپل واچهای فروخته شده تخمین زده شد:
"چرا خبر تایزن و مایکروسافت رو نمیذارین که چقدر فروختن؟ (حالا تابلوئه که فروششون کمتره!:دی)"
.
- وقتی گزارش سه ماههٔ اپل میاد و نشون میده که چند برابر مجموع فروش سالانه پبل و اندروید ور و تایزن و مایکروسافت، ساعت فروخته:
"این اپلیها آی-شیپ هستند..."
و ...
دقيقا ؛
خيلي قشنگ گفتي!! مثل جريان با وفاترين كاربرها به برند!! كه اگر اپل اعلام بشه متعصب ترين كار بران ولي برعكس نشانه محصول خوبه !!!!جالبه امار ها تواون نظر سنجي نشون داد كاربران سامسوسنگ با رضايت كمتر وفاداري بيشتر داشتند !!!!!!!! من معنيشو نميگم!!
مقاله یک طرفه دیدن عادتمون شده اینجا! حس میکنم نیما دادگستر اسم عوض کرده گداشته امیر مستکین دوباره اینجا فعالیت میکنه.
یادم نمیره همیشه تو نارنجی کامنتای منو پاک میکرد با اینکه نه توهین بود نه خلاف قوانین.
تو بررسی اس 6 ام که دیگه سنگ تموم گذاشتن تو یک طرفه نوشتن!
بارها گفتم بابا رسالت خبری داشته باشین! بیخودیم نندازین گردن سورس که کلی سورس واسه خبر وجود داره بدون جانبداری از یک برند!
اولا که دوست عزیز، شما قبل از اینکه دیگران رو متهم کنی به تک وجهی بودن و هت دار بودن، اول یه نگاه به منفی های خودت بنداز و یکم (فقط یکم) به خودت شک کن، که شاید این همه منفی نشون دهنده اینه که شاید یه جاهایی من دارم اشتباه می کنم و بقیه دارن حرف حق و می زنن...
دوما حرفایی که تو کامنت دومت گفتی کاملا درسته، اپل داره سود اعتماد سازیش و می کنه، اعتماد سازی که هیچ شرکت دیگه ای(نه گوگل، نه سامسونگ و نه حتی مایکروسافت) نتونسته به این خوبی انجامش بده، این که چیز بدی نیست، و البته در راستای همین اعتماد سازی، مطمئن باش محصولی تولید نمی کنه که تلاش 10-15 ساله اش رو یک شبه دود کنه بره هوا...درسته خیلی از اون 970 هزار نفری که اپل واچ گرفتن به خاطر اعتمادشون به اپل بود، اما این اعتماد الکی و یک شبه بوجود نیومده و این رو خود مدیران اپل هم می دونن و مطمئنا کاری نمی کنن که این اعتماد از بین بره...من قشنگ یادمه که همه این حرفا از بی کاربرد بودن تا گرون بودن و و و زمانی که اولین آیپد معرفی شد هم زده می شد. چقدر ویدیو برای مسخره کردن آیپد بیرون اومد و چقدر خریداران اولیه آیپد رو مسخره می کردن که شما دستگاهی خریدید که نه کار لپتاپ رو می کنه براتون و نه کار گوشی رو...ولی در نهایت اپل نشون داد محصولی که بیرون داده واقعا کاربردی هست فقط چون تا اون زمان وجود نداشت کسی به نیاز داشتنش واقف نشده بود. الان هم اوضاع همینه، مردم با اعتماد رفتن خریدن، همون اعتمادی که به اندروید (با وجود درصد بالای گوشی های اندرویدی دست مردم) وجود نداشت، و مطمئن هم هستن که از خریدشون پشیمون نمی شن...بعد از اینکه رواج پید ا کنه و مردم رو دستشون بذارن کاربردهاش یکی پس از دیگری پیدا می شه و زندگی رو راحت تر می کنه...مطمئن باش.
کسی که بخواد به صرف 4 تا مثبت منفی مجازی متقاعد شه اشتباه می کنه واویلاست و حزب باد! اونا صرفا با این نظر من مخالفند و حق طبیعیشون!
مخالفم اعتماد سازی در بقیه برندها بسیار وجود داشته خیلیا سیستم عامل معادل ویندوز میدونند، خیلی فبلت معادل گلکسی نوت میدونند، خیلی سرویس ایمیل معادل جیمیل میدونند!
کسی نگفت برند سازی اپل کار بدیه اتفاقا به شدت کار بی نقص و قوی انجام داده من قضاوت نکردم کار اپل تحلیل کردم و امیدوارم بقیه شرکتها هم چنین برنامه ای رو با توجه به پتانسیلشون انجام بدند.
در مورد آیپدم قضیه فرق می کرد همون موقع هم تو نارنجی نظرم راجع به آیپد مثبت بود.
پافشاری می کنم روی بی کاربرد بودن ساعتای هوشمند فعلی و اگه سنسورا و رابطای تعاملی جدید بوجود نیارند همچنان بی کاربرد میمونند پس راه بسته نیست واسه کاربردی بودنشون فقط تلاش شرکتا داره میره دوباره رو مشخصات سخت افزاری بدرد نخور رو ساعت ( حتی اگه خود سامسونگ باشه نظرم همینه)!
موفق باشی
این مقاله که همه چی رو از 12 وجه ! 6 بعد ! بررسی کرد!
12 وجه و 6 بعد نیاز نبود!
چیزی که باعث فروش اپل میشه اکوسیستم و انحصار سیستم عامل رو دیوایس های خودشه و دوم تبلیغات قوی و کمک گرفتن از تبلیغات دهان به دهان!
اپل اولین شرکتی بود که تبلیغات یک دیوایس موبایلی انقدر در اینترنت پیشرفت داد! وقتی همه دنبال کننده اخبار بی هیجان گوشیهای نوکیا و سونی اریکسون و سامسونگ و موتورولا و ... بودند استیو جابز با هوش قویش بهترین استفاده رو از فضا کرد. اولین آیفون جنجالی بود و ادامه دار شد و تقویت شد توسط استیو! در واقع فروش الانش مدیون آینده نگری و صبوری استیو تا تکمیل پازلهای گجتی و شروع برندینگ قوی!
داستان پر ماجرای لو رفتن آیفون بعدی بخشی از همون راه بود! متهم کردن همه به دزدی و دعوای پتنتی و اپل استورهای کم نظیر!
پس فروش الان اپل واچ اصلا رو حساب خوب بودن محصول نزارید!رو حساب ایجاد اعتماد کاربر که از محصولات قبلی بدست اومده و ادامه اون مسیر تبلیغیه!
خرید ساعت هوشمند از هیچ شرکتی فعلا توجیه نداره !
اصلا گجت مهیجی نیست! آیپاد نانو بهش ترجیح میدم!
چند سال پیش رو طرح یه هدست بلوتوث کار میکردم که یه سری حسگر لمسی رو خودش داشت با جسچرای مختلف و واکنشای با ویبره مییشد خیلی کارا باهاش کرد.
مشکل ساعتای هوشمند اینه که هیچ کارایی به خصوص و کاربردی ندارند مگر اینکه یه سری سنسور در زمینه هلث کر توسعه بدند و یه تحولی تو سبک زندگیها بوجود بیارند!
از نظرم بهترین ساعت اندروید فقط و فقط moto 360 و سلام ..
بخدا دیگه گندشو دراوردید ، یه روز می گید کلن android wear به خاطر شایعه apple watch درست شد ، الانم این طور / والا خود تیم کوک و یارانش همچین نظراتی ندارن ، بسه دیگه تایزن هم 1.5 میلیون فروخته چرا اونو نمی گید ، مایکروسافت بند هم 4 تا 5 بار موجودیش تموم شده فقط هم داخل امریکا می شه خریدش ، تازه داره وارد UK می شه
بفرما عزيز دلم اينم سايتش تو ايران
http://www.digiwearable.ir/msband/
اون دوستمونم فرزاد خان نيس وگرنه سايتو خدمت ميكرد
اين مال ايران شما يه ده تا سفارش بده تا تو خارجيشم بگردم پيدا كنم
1 میلیون ؟؟؟ بابا عجب دوستی داری ، دلار رو چقدر حساب کرده ، 5 هزار تومن ؟؟ خوب عزیزم شما از جای من بهش بگید یه مقدار کمتر زیاده خواه باشه ، موفق تر می شه ، داخل امریکا دوبار برای فروش اومده تازه داره وارد انگلستان می شه ، اما اگه تونستی المان و فرانسه و ... کلن اروپا رو پیدا کن
اصل موضوع اين بود كه موجود نيس منم گفتم هست!دلارو نميدونم از دوستان دلال بپرس ولى وقتى تو ايران هستش حماقته بگيم اونور اب نيست!!!!تو امريكا هم دوبار براى فروش گفتم ديگه قضيه همون پنج شيش تا جعبه كارتنه
تازه اگه فروشش خوبه امار و ارقام كو؟!
ميدونى تموم شدن موجودى داريم تا تموم شدن موجودى
مثل اينه كه شما يه كارتن بند مايكروسافت رو بيارى بزارى بعد بخرن يه كارتن مردم دوباره همينكارو تكرار كنن،خو تموم شده موجودى درسته ولى يه كارتن مثلا صدتايى كه دليل بر زياد بودن فروش نميشه،تازه سامسونگى كه شما ميگى ١.٥ ميليون فروخت ده مدل ساعت داده،مرده بياد يه مدل بده اينجورى بفروشه،جوابتم تو پست قبل دادم
سامسونگ مثل اپل نمی تونه یه ساعت رو 3 بار معرفی کنه و یه سال قبل معرفیش کنه و بعد بده داخل بازار / کار رو سریع انجام می ده ، اپل فقط اندازه کل بودجه همه ی ساعت های هوشمند دیگه تبلیغ کرده برای اپل واچ
بعد فکر می کنی تموم شدن موجودی یک محصول کلیدی می تونه نشانه خوبی باشه! آره خیلی خوبه ! عالی ! ولی در عین حال ضعف مدریت ساخت و پخش یک محصوله که نشون دهنده ضعف تو مدریت!
و در مورد هر کمپانی صدق می کنه!
یکی از درس های اصلی مدریت صنایع!
انبار دار داخل ايران نيستم ولى خوب از بازار داخل ايران خبر دارم چون در بينابينشم،سايتم بالا گفتم شما و دوستان وينفونيتون بريد بخريد ١٠ تا ١٠ تا ايشالله كه موتورش براتون بچرخه!ماروهم دعا كنيد موقع استفاده ^___^
بزرگ نمایی کار خیلی بدی!می دونستی؟!
کار رو سریع انجام میده؟! گیر اولی تازه تو بازار ایران جا افتاده و گیر 2 ام هست ! گیر اس حرفشو نزن!
کم کاری ماکروسافت رو گردن فروش زیاد ننداز! ماکروسافت همیشه سر تولید قطعات کم کاره(چون تمرکز اصلی ش رو نرم افزار(مخصوصا الان!) و بقیه سخت افزار روی XBOX!)!
خودم چند هفته ایی هست روی کیت ماکروسافت بند کار می کنم!
نه فکر کردی چرا تا حالا آمار فروشش اعلام نشده!
این محصول برای مایکی نقش پیش مرگ رو بازی می کنه ! و اینو خودت خوب می دونی! پس دلیلی نداره که روش مانور بده و روش سرمایه گذاری کنه!و زیاد رو تولیدش حساس باشه!
نخیر انگار شما هم استخدام مایکروسافت شدی ، کلن از بخش تولید هم هستی ، مایکروسافت اینقدر کارمند داره که هم بتونه نرم افزار رو انجام بده هم سخت افزار رو شما نگران نباش / واقعیتش که انگار برای شما خیلی سخته باورش کنی ، فروشش خیلی خوب بوده و موجودیش کم اومده ایکس باکس و پلی استیشن هم خیلی وقت ها خیلی جاها موجودیشون تموم می شه از نظر جنابعالی و دوستان کلن تموم شدن موجودی فقط برای اپل جونتون صدق می کنه
كم كارى مايكى رو سخت افزار نه!بلد نبودن مايكى تو زمينه سخت افزار
جوابتو گرفتی / نمی دونم شاید شما توی انبار های مایکروسافت کار می کنی یا شایدم یا وبکم حواست به اونجا هست که با اطمینان حرف می زنی / عزیز من خودم 1 ماه در به در دنبالش می گردم چرا باید مشتری ها رو اینقدر معطل کنه چی گیرش می یاد ؟؟ قیمتش داخل امازون رسیده به 300 تا 400 دلار ، الانم که باز اومده توی خیلی از فروشگاه ها باز هم نیست مثال best buy می خوای دفعه دیگه برات عکس بگیرم ؟؟؟
ديوان احتمالا توام استخدام مايكى هستى O____o
راستشو بگو هر بند مايكى چند در مياد ساختش؟حقوق مزايا خوبه منم بيام؟لينوكسى هارو راه ميدن؟ :D
لباس فورم اونجا چه رنگيه؟فقط بگم من به قرمز حساسيت دارم
راس ميگى سامى مثل اپل نيس يه ساعت رو روزى سه بار معرفى كنه،ده تا ساعتو سه روزه معرفى ميكنه!سرعتشم خيلى زياده بيچارمون كرده من رومو اونور ميكنم ميبينم گوشى جديد داده،جدا ازين حرفا تو ايران كه بند مايكروسافت موجوده چيجورى تو اونجا نيس؟!احتمالا مايكى يه شركتم اينجا داره :/
تازه يكى از بچه هاى ديجياتو لينك داد از فروشگاهاى اينترنتى پر بود بند مايكروسافت رو دستشونم باد كرده بود :/
کلن جوک های خوبی می گی / سخت افزار درست کردنش خیلی بهتر از لینوکسه یا خیلی بهتر از اپل که کنسول بازیشو نتونست بیشتر از 5 ماه نگه داره توی بازار ، فعلن که هم سرفیس فروش فوق العاده ای داره هم ایکس باکس و کینیکت و هم مایکروسافت بند
خب عزیزم راه حل داره ، روتو بکن اونور اصلن معرفی ها رو نیبینی ، الودگی صوتی هم برای بقیه ایجاد نمی کنی / دوست داره ، توانش می رسه معرفی می کنه هر کدوم با یه ویژیگی خاص
جدی اسم دوستت و سایتش رو می گی ، بچه های سایت وین فون دنبالش می گردن ، خودم هم یکی برای یکی می خوام توی ایرانه / دفعه بعد رفتم best buy برات عکس می گیرم شاید متوجه شدی ، اگر اخبار سایت ها رو دنبال می کردی متوجه می شدی که خیلی ها مثل من دنبالش بودن و اگرم موجود بوده دلیلی نداشته قیمتش داخل امازون تا 400 دلار بالا بره / اهان پس بگو انبار دار شرکت مایکروسافت داخل ایران هستی برای همین با اطمینان می گی