ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس رگولاتوری: توسعه شبکه نسل 3 و 4 موبایل تا کنون فراتر از تعهدات اپراتورها بوده

پس از پایان رایتل، ایرانسل و همراه اول هم شبکه تلفن همراه خود را به 3G ارتقاء دادند و مشترکان خود را از اینترنت پرسرعت این نسل بهره مند کردند. البته ایرانسل از 4 ماه پیش ...

حامد قاسمی نراقی
حامد قاسمی نراقی منتشر شده در ۲۵ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۶:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پس از پایان رایتل، ایرانسل و همراه اول هم شبکه تلفن همراه خود را به 3G ارتقاء دادند و مشترکان خود را از اینترنت پرسرعت این نسل بهره مند کردند. البته ایرانسل از 4 ماه پیش و همراه اول به تازگی خدمات نسل چهارم همراه را بر پایه فناوری LTE راه اندازی کردند تا عقب ماندگی های چند ساله کشور در این حوزه را در حدود 6 ماه بر طرف نمایند.

البته برخی از کاربران و کارشناسان می گویند کیفیت ارائه نسل سوم و چهارم تلفن همراه هنوز به حد مطلوبی نرسیده و شبکه دو اپراتو یاد شده پایدار نیست و آن را تخلف این دو شرکت مخابراتی بر می شمارند. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا این دو اپراتور به تعهدات پروانه و موافقت نامه خود وفادار نبوده اند؟

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که اعطاکننده مجوز (پروانه) شبکه های موبایل در کشور بوده و بر نحوه فعالیت و پوشش دهی آنها نظارت می کند، بهترین مرجع برای پاسخ دادن به این پرسش است.

در ادامه همراه دیجیاتو بمانید.

به گفته رئیس این سازمان، توسعه نسل سوم و چهارم اپراتورها در تهران بر اساس مفاد الحاقیه موافقت نامه پروانه صورت گرفته و حتی فراتر از تعهدات بوده است. علی اصغر عمیدیان با تاکید بر ضرورت همکاری همه جانبه نهادها، سازمان ها و شهرداری های کشور در تأمین فضای مورد نیاز ایجاد سایت ها جهت ارائه خدمات نسل سوم و چهارم شبکه سیار، گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد شهر تهران دارای پوشش نسل 3 است که فراتر از تعهدات مندرج در الحاقیه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه الحاقیه موافقت نامه پروانه اپراتور اول در پایان اسفند ماه سال 93 ارائه شده، افزود: در حال حاضر همراه اول مطابق الحاقیه، توسعه شبکه را بر اساس مدل ارائه شده در دستور کار قرار داده و تا پایان سال 94، اکثر نقاط شهری تهران تحت پوشش شبکه 3G قرار خواهد گرفت.

او در مورد نسل پنجم موبایل نیز اظهار داشت که در سال 1393 در فرایند ارتقاء پروانه اپراتورهای تلفن همراه به نسل سوم و بالاتر این ظرفیت در پروانه ها ایجاد شد که توسعه های آتی، با هماهنگی سازمان و کمیسیون و مستقل از مقوله فناوری باشد.

عمیدیان در ادامه گفت: به این ترتیب ظرفیت استفاده از فناوری 5G ایجاد شده اما این تکنولوژی، در سطح دنیا هنوز در مرحله مطالعه و پژوهش است و بهره برداری تجاری از آن هنوز صورت نپذیرفته. وی یکی از برنامه های سازمان در سال 1394 را مطالعه و پژوهش در خصوص 5G و ایجاد ظرفیت های مقرراتی لازم برای استفاده از آن در توسعه های آینده برشمرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • behroz

    خوبه

  • علی

    سلام
    چندروز پیش زنگ زدم 9990 با اپراتور که صحبت کردم در مورد تغییر طرح اینترنت گفت احتمال زیاد هفته آینده لیست طرح های جدید رو ارائه میدیم
    پرسیدم افزایش قیمت دارن؟؟؟ گفت آره داره

    اینم از همراه اول

  • بهداد

    راست میگه این بنده خدا ... طبق تعهد قرار بوده تا زمانی که دنیا به نسل 20 برسه ما هم خودمون رو به نسل سه برسونیم که اونم نمایشیه چون پهنای باند اینترنت اختصاص داده شده به کل کشور اندازه پهنای باند دوتا شرکت معمولی در اروپاست..

  • سیدحمید

    یه چیز جالب بگم.
    پاییز 92 من با گوشیه لومیام توی روستاهای یزد با 2G سایت موبایلستان رو باز میکردم (ایرانسل) اونم با چه سرعتی (انگار داری با adsl ، مگ1 باز میکنی).
    از اون موقع تا حالا دیگه کلا قطع شد. حتی واتس اپ هم کار نمیکنه.
    وقتی صحبت از 3G شد. (البته هنوز تو همون روستا نیومده.)
    بعضی جاهای یزد 3G اومد که دقیق با همون گوشی و همون سایت . با سرعت 2G پارسال باز میکنه.
    انگار پیش بینی کرده بودن نسل سوم بیاد سرعت به مراتب بیشتر از نسل دوم باید بدن.
    2G رو از یک سال قبل اوردن پایین که مثل بگن 3G خیلی سرعتش بالاتر رفته.
    در صورتی که همون 2G رو دارن ارائه میدن.
    نمی دونم شما هم به این نتیجه رسیدید یا نه!

    • Hossein930

      سلام
      درسته منم به همین نتیجه رسیدم

  • مرتضی توسلی

    توسایت کناری یه کامنت زدم،چندتا فحش و لعنت نثار نا نمایندگان ضدمردمی مجلس کردم!کامنتم پاک شد ، فکر کنم این دفعه بنویسم هم پاک میشه....پس همینو می نویسم :یک مشت علف هرز که از داخل دارند کشورو میخورند جمع شدند!

  • Mehdia_St

    من گوشیم اس ۵ مدل F هستش 4G ایرانسل سرعتش خوبه بین ۳ مگ تا ۶ مگه انتن گوشیم هم یکیش خالیه واقعا راضیم ولی قیمتش اگه میتونست ۳۰ در صد کم میکردش عادلانه تر میشدتنها طرح بدرد بخورش بسته ۲۴ گیگی ۱۰ تومنیش هست البته من ۷ تا ۸ واسه دانلود استفاده میکنم قطعی خیلی کم داره بندرعباس میشینم دوست دارم بدونم شهرهای دیگه اوضاع چطوره ؟

  • سعید

    غلط کردن... اصفهان هنوز پنجاه درصد هم پوشش تری جی نداره

  • pars

    وضع فعلی: حجمی با حجم کم ، قیمت بالا ، کیفیت و پوشش ضعیف

  • SAEED DASTMARD

    مجلسی ها به وزیر ارتباطات به خاطر گناه افزایش پهنای باند کارت زرد دادند.

    • SAEED DASTMARD

      یعنی توی یه کشور وزیر ارتباطات یه کار مفیدی میخاد انجام بده عده ای سد راهش میشن.

  • رضا

    اصلن بشه هزار جي. وقتي تو ساعات پيك روز بيت رد نميشه و سرعت شب هم پايينه چه فايده اي داره. مثل اينه رو اينترنت ١٢٨ كيلوبايت مودم ac بذاري. بذارن همون gprs خرج اضافه نتراشند.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی