ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش موسیقی دیجیتال برای اولین بار به شکل جهانی از CD پیشی گرفت

برای اولین بار به شکل جهانی، درآمد موزیک دیجیتالی و اشتراک های ماهانه سرویس های موسیقی، از درآمد حاصل شده از فروش CD های موزیک پیشی گرفته است. اینچنین که از آمار و ارقام پیداست؛ ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۷ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

برای اولین بار به شکل جهانی، درآمد موزیک دیجیتالی و اشتراک های ماهانه سرویس های موسیقی، از درآمد حاصل شده از فروش CD های موزیک پیشی گرفته است.

اینچنین که از آمار و ارقام پیداست؛ در سال ۲۰۱۴، درآمد حاصل شده از موزیک دیجیتالی به میزان ۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۶.۸۵ میلیارد دلار رسیده؛ از سوی دیگر درآمد مربوط به فروش موسیقی بر روی CD با با ۸ درصد کاهش مواجه گشته و درآمدی بالغ بر ۶.۸۲ میلیارد دلار داشته است. چنین آماری، نشان از رشد سرویس های استریم موزیک و موسیقی آنلاین خبر می دهد؛ سرویس اسپاتیفای به تنهایی، رشدی ۴۰ درصدی داشته و درآمدی ۱.۵۷ میلیارد دلاری را نیز کسب نموده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگرچه سرویس های استریم موزیک رشد بالایی داشته اند اما همچنان دانلود موسیقی از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و ۵۲ درصد از درآمد موسیقی دیجیتال را تشکیل می دهد.

درآمد کلی صنعت موسیقی اما کم کم در حال یافتن ثبات دوباره است و در سال گذشته صرفا با ۰.۴ درصد کاهش رو به رو بوده و درآمدی ۱۴.۹۷ میلیارد دلاری را به دست آورده. این رقم را البته نمی توان با سال های گذشته مقایسه کرد؛ برای مثال، در سال ۱۹۹۹، صنعت موسیقی به درآمدی ۴۰ میلیارد دلاری دست یافته بود.

گزارشی که از سوی IFPI (فدراسیون جهانی تجهیزات صنایع صوتی) ارائه شده، بیانگر این موضوع است که درآمد صنعت موسیقی تا چه حد می تواند متغیر باشد. جدا از افزایش درآمد بخش موسیقی دیجیتال، هنوز در برخی از کشور ها مردم تمایل دارند موسیقی خود را به شکل فیزیکی بخرند؛ برای مثال در ژاپن، ۷۸ درصد از درآمد حاصل شده در صنعت مورد بحث از فروش CD حاصل می شود. همین آمار در کشور فرانسه برابر با ۵۷ درصد است.

Screen_Shot_2015-04-15_at_1.18.31_PM.0

گزارش فوق الذکر همچنین این موضوع را مشخص می سازد که کاربران ترجیح می دهند به شکل رایگان به استریم موسیقی بپردازند؛ ۳۵ درصد از کاربرانی که توسط فدراسیون IFPI مورد نظرسنجی قرار گرفته اند، عنوان داشته اند که در طول ۱۳ ماه گذشته به شکل رایگان از چنین سرویس هایی بهره گرفته اند. در این میان صرفا ۱۶ درصد عنوان کرده بودند که برای چنین سرویسی، هزینه اشتراک ماهانه می پردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • BuBo

    کالا همه چیز میش 0 و 1 ، یه دو سالی هست که میگم دیگه ما صاحب یه سری 0 و 1 هستیم تا پول.
    ..............
    یه سوالی کردم هیچ کس جواب نداد ولی اگه میگفت microsoft office mobile چقدر مسخره س یه عالمه منفی میخوردیم، خب بجای منفی جواب بدین.
    چرا این microsoft office mobile تایپ فارسیش تو اندروید مشکل داره؟ هم حروف رو جدا و هم از چپ مینویسه، در اصل از زبان فارسی فقط یه فونت فارسی داره که اونم گوشی بهش میفهمونه.

  • سوتابایت

    اول اسپاتیفای و بعدش خودم از itunes radio استفاده می کنم!

  • Daniel

    خوشحالم که CD کم کم داره منقرض میشه
    صاحب ایفونه ترنس باز هست :D

  • KOHGAJ

    آخرین آلبومی که خریدم مسافر شادمهر بود اونم نوار کاست

  • علی طایی

    اسپاتیفای و Last.fm عااالین :)
    این تحریم هارو بردارن بتونیم آسون خرید بزنیم
    بشخصه دوست دارم آلبوم های گروه های
    موسیقی مورد علاقه ام رو بخرم مثلا Anathema

  • Siamak Gol

    حالا توجه کن این حالت فقط تو بعضی کشوراست..
    اگه تو کشورای دیگه هم ای کار باب بشه اصا میفهمی چه درامدی داره؟
    موسیقی رو از اوباما بگیر تا روحانی تا من تا مانی اسمی تا حاجی عبداله هم گوش میدن.. هر کی ماهی 1000 تومن برا آهنگ خرج کنه.. اووووف ... صنعت موبایل دیگه چیه؟
    .
    7000000000 نفر آدم... اگه 6000000000 نفر ماهی 1000 تومن بدن میشه ماهی 6000000000000 تومن !!!!! ماهانه! تبادل پول به این میگن..
    .
    ولی دانلود رو عشقه....
    .

  • Divan Greedy (thankyouaj)

    اخرین باری که cd خریدم سال پیش بود ، البوم MMLP2 eminem ، کلن جدیدن هم از طریق برنامه هایی مثل Pandora اهنگ گوش می کنم ، هم با اینترنت 4g خوب کار می کنن هم با انتخاب اهنگ های باحال

  • گهینوم

    به نظرم آمار ایران فرق میکنه.بیشتر از 90 درصد دانلود میکنن بدون هیچ هزینه ای :D

    • BuBo

      دقیقا سر فوت مرتضی پاشایی ـه خدا بی آمورز همینو گفتم، گفتم بری از اینا که داغ کردن براش و به هر بهانه ای ریختن دورش بپرسی بالا 20% آلبوم هاش رو نخریدن، همه اکثرا از دم دانلود.

مطالب پیشنهادی