ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فضاپیمای Messenger پس از سالها تحقیق، به زودی با سیاره تیر برخورد خواهد کرد

فضاپیمای مسنجر در تاریخ ۳۰ آوریل با ما خداحافظی خواهد کرد. به لطف داده های این فضاپیما و تصاویر ارسالی از سوی آن، مشخص شد که در سطح سیاره تیر، یخ وجود دارد. Messenger حالا ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۳۱ فروردین ۱۳۹۴  |  ۱۵:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

فضاپیمای مسنجر در تاریخ ۳۰ آوریل با ما خداحافظی خواهد کرد. به لطف داده های این فضاپیما و تصاویر ارسالی از سوی آن، مشخص شد که در سطح سیاره تیر، یخ وجود دارد.

Messenger حالا ۶ سال و نیم است که در حال کاوش این سیاره و تحقیق در مورد آن بوده است اما به زودی نیروی محرکه اش به پایان خواهد رسید. ناسا این فضاپیما را در سال ۲۰۰۴ توسط یک موشک Delta II به فضا فرستاد تا در خصوص تیر یا همان عطارد به تحقیق بپردازد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در نتیجه این تحقیقات، مشخص شد که در چاله های این سیاره که به خورشید نیز بسیار نزدیک است، یخ وجود دارد. داده های فرستاده شده از سوی فضاپیمای مسنجر همچنین ثابت می کنند که ضخامت این یخ می تواند به بیش از ۲ مایل (۳.۲ کیلومتر) برسد و وسعتی در حد یک شهر بزرگ داشته باشد.

اما این تحقیقات صرفا تنها مشخصه ی بارز Messenger نیستند؛ به جهت اینکه سیاره تیر به خوردشید نزدیک است، ناسا مجبور شد تا برای ساخت آن به تکنولوژی های بالاتری از آن زمان دست پیدا نماید تا بتواند فضاپیمایی تولید کرده که قادر باشد در برابر گرما و اشعه های ساطع شده از خورشید مقاومت لازم را داشته باشد.

یکی از این تکنولوژی ها، ساخت لباسی سرامیکی برای این فضاپیما بود که می تواند گرمای ۲۹۸ درجه را نیز تحمل کند. دانشمندان ناسا می خواهند از همین تکنولوژی برای نسل های آینده فضاپیما و کاوشگرها که می روند تا در محیط هایی با درجه حرارت بالا فعالیت کنند، استفاده نمایند.

تیم پشتیبان مسنجر در ناسا اخیرا تلاش کرده اند تا با تغییراتی در نحوه مانور این فضاپیما در مدار، مرگ آن را به تاخیر بیاندازند اما در نهایت و پس از انجام آخرین مانور در ۲۴ آوریل، نیروی محرکه آن به شکل کامل به اتمام خواهد رسید و مدتی بعد نیز با سرعت 14081 کیلومتر بر ساعت به سطح سیاره عطارد برخورد خواهد کرد.

متاسفانه راهی برای دیدن لحظات پایانی زندگی این مسنجر وجود ندارد، پس بهتر است از همین حالا با این فضاپیما خداحافظی کرده و به خاطر تمام داده های جالبی که برای زمین فرستاده، از آن تشکر نماییم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • jalal

    یعنی همین که اسم تیر که فارسیه رو گفتین و عربیش رو نگفتین باعث شادمانیه ..... مرسی آقای مستکین .

  • سوتابایت

    روزی که انسان به تمامی کرات درسترسی پیدا میکند و با صحنه ایی پر از زباله روبه رو می شود و از خود می پرسد کار کیست؟صدای قلبش می گه کار نیاکانت!!
    حالا شانس من ۴ روز دیگه قراره نابود بشه تا ۴۰ سال دیگه به فعالیت ش ادامه میده!

  • SAEED DASTMARD

    :-( از زحمات بی دریغی که برای آگاهی بشر کشیده ای بی نهایت سپاس گزارم روحت شاد یادت گرامی.

  • كيومرث شيدى(ورژن پنجره ده!)

    اى اى تا ابد ميره تو هيچى
    البته هيچى هيچيم كه نه ولى خب هيچى نيس دور برش منظورم ادمه،مردن تو فضا خوفناكه!تا ابديت!واو غير قابل تصوره!

  • امیر پارسا

    خیلی جذابه
    من بی صبرانه منتظر رسیدن افق های نو به پلوتو هستم
    .
    خدا رو شکر مسولیت تحقیقات و گسترش علوم با غربی هاست وگرنه اگر با ما بود هنوز گردی زمین کشف نشده بود!
    :)
    .
    ظهرتون بخیر همگی
    یک روز وحشتناک کاری تمام شد!
    ؛)

    • حمیدرضا

      اختیار دارید. خیلی از کشفیات بزرگ نجوم را ایرانی ها برای اولین بار انجام دادن.
      راستی چی شده که نسل جدید اینقدر اعتماد به نفسش را از دست داده؟
      زمان جنگ که اوضاع 1000 برابر وخیم تر از حالا بود، مردم خیییییلی بیشتر از نسل امروز اعتماد به نفس داشتند

      • Iman

        اولا من حرف (پارسا ) را قبول ندارم.
        دوم اینکه اون موقع مردم و جوونا برای کشورشون داشتن میجنگیدنو این مسئولین مزخرف هم بالای سرشون نبود اما حالا نگاه کن،بعد از این همه سال هنوز ما تو جنگ گیرکردیم و هنوز نمیتومیم کشورمونا پیشرفتش بدیم.
        فقط موندم چجوری اروپاییها بعد جنگ جهانی دوم تونستند با این همه ویرانی،این همه پیشرفت کنن.

  • Mehdia_St

    جدیدا چی شده همه چی داره سقوط میکنه یا با شکست مواجه میشه .

مطالب پیشنهادی