هفته ی گذشته و در حالیکه هیچکس انتظارش را نداشت سونی رسماً اقدام به معرفی اکسپریا Z4 نمود، موبایلی که در اصل ارتقایی بر نسخه ی پیشین پرچمدار کمپانی ژاپنی یعنی Z3 محسوب می شد و البته ظاهراً این محصول تنها در اختیار کاربران ژاپنی قرار خواهد گرفت.
اما امروز در رسانه های مختلف تصویری نه چندان واضح انتشار یافته که منتسب به اکسپریا Z5 یا همان نسل پنجم اسمارت فون های پرچمدار سونی خوانده می شود؛ تلفن هوشمندی که تا پیش از این، در موردش شنیده بودیم به سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ تجهیز گشته و در سه ماهه ی چهارم ۲۰۱۵ آماده ی عرضه به بازار خواهد بود.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
در عکسی که پیش تر به آن اشاره شد می توانیم مشاهده نماییم که دوربین اصلی در گوشه ی بالا و سمت چپ قسمت پشتی محصول جای گرفته و کناره های دیوایس نیز فلزی به نظر می رسند. تصویر مورد بحث در شبکه ی اجتماعی چینی Weibo نشر پیدا کرده و کسی که آن را با دیگران به اشتراک گذاشته ذکر نموده که سونی در پرچمدار بعدیش از پورت USB-C استفاده کرده است.
علاوه بر موارد یاد شده در پست مرتبط به عکس مذکور اشاراتی نیز به عدد ۹ صورت پذیرفته که می تواند مرتبط به ماه میلادی که قرار است در آن Z5 معرفی گردد، یعنی ماه سپتامبر مرتبط باشد.
شایعات پیشین می افزایند که موبایل پرچمدار بعدی غول تکنولوژی ژاپنی از نمایشگری با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره می برد و چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ به همراه ۴ گیگابایت حافظه ی رم به آن قدرت بخشیده اند. ضمناً در Z5، کیفیت دوربین پشتی مجدداً بهبود یافته و سونی در مورد آن طراحی جدید را به خدمت گرفته است، همچنین کاربران می توانند در این محصول حسگر اثر انگشت کوالکام موسوم به Sense ID را نیز تجربه نمایند.
البته ناگفته نماند که قضاوت های صورت پذیرفته بر مبنای این تصویر در مورد موبایل فوق الذکر نمی توانند قطعی باشند و باید منتظر ماند تا در آینده عکس هایی دقیق تر و منابعی موثق تر اطلاعات بیشتری را در اختیارمان بگذارند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
کامنت ـا رو دیدم .. خیلی خندیدم !
بهترین گوشی ای کِ تا حالا استفاده کردم سونی بوده .. !
z2 ب شدت منُ اقناع می کرد ... چون هم ظاهر خوبی داش هم امکاناتش خوب بود و خیلی از دردسرـای گوشی ـای دیگه رو نداش ... !
درسته ب بهانه ی خرید Z4 از دس دادمش ... اما منتظرِ Z5 می مونم ... !
باز هم سونی می خرم ... چون گوشی فقط سونی !
سلام و خسته نباشید.
بنده داریوش نعمتی هستم علاقه مند به تکلونوژی و فعال رشته فنی
دوستان باید به این نکته توجه کرد که یک پرچم دار سونی زیر دست صد ها مهندس طراحی میشه و این رو بدونید اگر مشکل تکراری بودن دستگاه بود تا الان هزاران مهندس سونی متوجه آون شده بودن اما نه مشکل طراحی سونی نیست، مشکل جهان سوم یا افرادی با شعور کم و درک پایین از جامعه که فقط هدف ارتقاع گوشی خود فقط و فقط خودنمایی بوده است. سونی با بدنه ای بی نقص و طراحی زیبا و شکیل گوشی های خود را تولید کرده است و واقعا نیازی به تغییر آون جهت خود نمایی افراد جهان سوم نیست. بلکه هدف از ارتقاع گوشی بروز رسانی سخت افزار و ایرادت گوشی است، واقعا تغییرات بسیار زیای نسبت به نسل اول اکسپریا زد تا زد3 پلاس رقم خرده است. افزایش کیفیت دوربین، افزایش هرچه تمامتر کیفیت شیشه بدنه، استریو شدن و افزایش کیفیت باند های، نازک و شکیل شدن دستگاه، از همه مهمتر پیشرفت سخت افزار، بهبود لمس صفحه نمایش، بالا رفتن مدت زمان شارژ دهی، پیشرفت هرچه تمامتر صفحه نمایش و.... دوستان به این هم توجه کنند که دادن یک گوشی جدید توسط سونی در 6ماه یک مزیت بسیار بزرگ محسوب میشود. پیشرفتی که سونی در 24 ماه داشته سامسونگ در 4سال یعنی معادل 48 ماه داشته. درضمن داشتن حسگر اثرانگشت یک قابلیت ضروری برای گوشی های هوشمند محسوب نمیگردد و باید قبول کرد که سونی هرچه را داشته سخاوت مردانه به گوشی های خود بخشیده است.
داداش دم شما گرم که حرف دل مارو زدی اگه ملت ما همه مثل شما با سواد و فهمیده بودن الان اوضامون این نبود.البته خب شما اینو هم در نظر داشته باش که یه نوجوون پدر مادرش رو به سختی راضی کرده یه میلیون بده سامسونگ بخره چون دوستش تو مدرسه سامسونگ داشته خب طبیعیه بیاد اینجا ازش حمایت کنه چون دیگه حداقل تا یکی دو سال نمیتونه گوشیش و عوض کنه و سونی بخره ناچاره با همون بسازه و بیاد اینجور جاها حمایتشم کنه خخخخ
یه چیزی برا سامسونگیا ؛ همین کافیه که رو اس 6 تونم دوربین سونی خودنمایی میکنه، من زد3 دارم و شخصا از سامسونگ بیشتر قبولش دارم چون مارکی نیست که هر کس دست بگیره، گوشی خاص برای ادمای خاص، سامسونگ هنو بنظرم باس یخچال بزنه چون تو صنعت انگشت کوچیکه ژاپنم نمیشه،راستی از گوشی ضد ابتون چه خبر، که تست ضد ابیش 2،43 ثانیه بود، و از اثر انگشتتون که هواوی ازش تو این صنعت بالاتر بود و سامسونگ آخر، و یه چیزم خدایی همون ایکونای کارتونی رو صفحه یعنی سامسونگ، هه، کسی که با محصولات سونی بزرگ شده میدونه ژاپن غول تکنولوژی دنیاست و سونی قطب این تکنولوژی
ایول دیگه دوربین اسمارت فون تا کجا میخواد بره،بی صبرانه منتظرم
بهترین رو خیلی سخته بهتر کردن ! مثل این که زیبا ترین ماشین رو ساختی بعد سال دیگه به خاطر خرید یه مشت نادون بیای کلا زیر و رو کنی ! شما فکر کردین طراحی گوشی مثل نقاشی کشیدنه ؟ کل وزنش استقامتش و هزار چیز دیگه رو برسی میکنن بعد این همه سال این طرح سونی هیچ ایرادی نداره هیچ ایرادی تنها ایرادی که داره اینه که نمیتونی بری باهاش پز بدی و الکی دستت بگیری تا مردم ببینن گوشی جدید خریدی . اره جونم سونی برای عقده ای ها نیست برای آدمای فهمیدس که یه گوشی عالی دارن که هم سبکه هم خم نمیشه هم ضد آبه هم خاک نمیره توش هم بهترین سخت افزار سوتی رو داره و بالا ترین کیفیت صدا رو در موبایل داره(با هندزفری) و هزاران امکانات ریز دیگه که تا نخری نمیفهمی بعدا برو آیفون بخر بعد 2 هفته که برات عادی شد پشیمون میشی مثل چی ! چون هیچی نداره همه اپ هاش پولی و تو ایران به این راحتی نمیشه باهاش کار کرد حالا برو جیل بریک کن و کلی دردسر که بتونی آهنگ بلوتوث کنی یا یه گوشی مسخره خمیده که تو دستت درست حسابی نمیتونی بگیریش و لیز میخوره میفته زمین (اس 6) . مردم یه عادتی دارن کسی که ضعیفه رو میزنن چون میخوان قدرتشونو نشون بدن چون دیدن سونی فروشش کمه فکر کردن اگه از سونی انتقاد کنن بهشون میگن روشن فکر نه عمو شما همون گاوشم نیستی برو خوش باش
متاسفانه مردم ما هیچی از تکنولوژی و کیفیت حالیشون نیست فقط بلدن چشم و هم چشمی کنن و بهم پز بدن حتی اگر همه جوره از سونی راضی باشن ولی باز ترجیح میدن یه آیفون 6 بگیرن جلو آینه باهاش عکس بگیرن و بزارن تو لاین و اینستاگرام و فقط پز بدن دست خودشون نیست جهان سومین دیگه
ارهما اینیم جهان سوم من خودم مغازه دارم به جرعت میگم محبوب ترین گوشی سونی هستش و یکی از سه گوشی امن دنیا ن اپل ن سامسونگ فقط سونی
دمت گرم خوب پوزشونو زدی
Fagat mikhundam nemikhastam reply konam vagti be cm to residam dg natunestam sabr konam.baba damet garm duuset daram.yeki ham peyda shod ye chizi bege.fadayi dari
سونی چرا اینطور میکنه؟هر روز یه عکس میاد بعدشم یه چی دیگه معرفی میشه تا حالا گوشی به این مرموزی ندیده بودم.الله اکبر....
سلام
من همه نوع گوشی داشتم
هوایی
سامسونگ
آیفون 5s
اچ تی سی
سونی
بین همه اینا به سونی رای میدم چون هم قیمتش عالی هم از نظر گرافیکی حرفه ای.
بروز رسانی این گوشی هم خیلی وقتها گوشی شما رو جدید میکنه.
آیفون تو ایران جواب نمیده کیفیتش عالی اما الان که میبینم سونی ابر اسمارت زده هرکی سمت آیفون بره اشتباه کرده.
اچ تی سی ها هم گوشی های خوبین اما ضربه ناببودشون میکنه.
سونی بسیار مقاوم و البته شیک هم هست.
ان شالله z5 میخرم.
سامسونگی های جدید آب بدم دستتتون؟ سونی شیشه رو از رده خارج کرد،سامسونگ تازخ با شیشه استارت زده. فاصله تکنولوژی سونی و سامسونگ تو حلقم. پرچمدارت فاجعه ای بنام s6 نباشه صلوات.
اره والا سامسونگ با شیشه ساخت پیش فروشش 2 برابر کل فروش سری زد شد حالا سونی بیچاره با طلا هم بسازه به قیمت المینیوم بفروشه بازم مشکل پیدا میکنه
شیشه اومد نیومد داره
سونی سیاست سامسونگ رو نگیره صلوات
فكر ميكردم همچين مديريتي فقط تو شركت سايپا پيدا ميشه
الان باید بخندیم؟
حالشون خوب نيست