ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی جی ۴ lg g4
تکنولوژی

چرا الجی از چیپست اسنپدراگون 808 در موبایل G4 استفاده کرده است؟

همانطور که در جریانید سامسونگ بنابر دو دلیل تصمیم گرفت که از چیپست های 14 نانومتری اگزینوس خود در تلفن هوشمند گلکسی S6 بهره بگیرد: نخست به این خاطر که طبق تشخیصش این تراشه ها ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همانطور که در جریانید سامسونگ بنابر دو دلیل تصمیم گرفت که از چیپست های 14 نانومتری اگزینوس خود در تلفن هوشمند گلکسی S6 بهره بگیرد: نخست به این خاطر که طبق تشخیصش این تراشه ها با استفاده از فناوری پیشرفته تری تولید شده بودند و دیگر اینکه نخستین سری از چیپست های اسنپدراگون 810 کوالکام با مشکل گرم شدن بیش از حد روبرو بودند.

اما همین تصمیم سامسونگ برای عرضه پرچمداران جدیدش همراه با چیپست بومی اگزینوس ، کوالکام را به فکر فرو برد و حتی این شرکت را بر آن داشت تا حق امتیاز درخواستی بابت پتنت محصولاتش را که از موبایل سازان و به طور مشخص سامسونگ طلب می کرد را پایین بیاورد چراکه به هیچ وجه نمی خواست ارتباطش را با بزرگ ترین شرکت تولید کننده تلفن همراه در دنیا قطع کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما زمانی که نوبت به الجی رسید، دیگر دیر شده بود و پرچمدار آن یعنی G Flex 2 همراه با چیپست اسنپدراگون 810 ساخته شده بود و از همان زمان بود که حرف و حدیث ها در مورد مشکل گرم شدن بیش از اندازه این تراشه قوت گرفت تا جایی که تیم مک دانف رئیس بخش بازاریابی کوالکام لب به سخن گشود و اظهار داشت که «تصمیم در مورد اینکه چه چیپستی روی چه موبایلی سوار شود از یک سال قبل اتخاذ می گردد» و از این رو، الجی ظاهرا فرصت آنکه مجددا در این رابطه تصمیم گیری کند را نداشته است.

و به همین دلیل است که پرچمدار تازه این شرکت فاقد رم DDR4 بوده و در مقایسه با نسخه های پیشنش دو هسته کمتر دارد.

Snapdragon-808-810

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • shayan

    اینقدر که میگید هم چیپ های اگزینوس قوی نیستن

    تو مقایسه ی گرافیک های گوشی های موبایل ادرنو 430 تقریبا دو برابر قوی تر از گرافیک Mali-T760 MP8 عمل کرده

    اینم منبع:

    http://kyokojap.myweb.hinet.net/gpu_gflops/

  • Hossein

    الان یک سوال ؟ الان اینکه ال جی در جی 4 از 808 استفاده کرده خوبه یا بد ؟

    • احمدM2

      از این نظر که مشکل گرما نداره خوبه اما از طرف دیگه گرافیک 808 از 805 هم ضعیفتره و قدرت کلیش رو هم من نمیدونم اما از این نظر بده

      • MaKenZi

        درود

        دوست عزیز، بر چه اساسی میفرمائید از 805 ضعیف‌تره؟ !!!

        خیر، از 805 خیلی قوی‌تره!

  • عـــامـروفـسـکی

    یعنی اندازه اچ تی سی هم عرضه نداشتی که بتونی جلو گرماش رو بگیری ؟ واقعا که الجی به نظرم بعد از جی 2 هنوز الجی گوشی که شاخ باشه نداده بیرون

    • احمدM2

      htc هم کنترل نکرد فقط برداشت پردازنده رو با کاهش قدرتش خنک تر کرد
      همچین کار شاقی نیست
      لابد الجی گفته از اول ضعیف ترشو استفاده کنه راحتتره

    • Alireza2000

      سخت با این حرفت موافقم

  • ★Saeed ★saye

    ولی چه جایی چیپستای اگزینوس به حد اعلا رسیدن دقیقا وقتی که سامسونگ بهشون شدیدن نیاز داشت!!

  • amir hosein

    سوال من :
    چرا ال جی از اگزینوس استفاده نکرد؟

    • ★Saeed ★saye

      به همون دلیل که نوکیا از اندروید استفاده نکرد!

  • aromin

    کوالکام همه چیز رو فراهم کرد تا گلکسی های جدید سامسونگ
    فروش فوق العاده ای رو در مقابل رقبای اندرویدی داشه باشند
    .
    :شکلکی برای این کامنت پیدا نکردم:

    • Mr.Zamani

      دقیقا...

  • همت ابولا

    باريک

مطالب پیشنهادی