گزارش مالی سامسونگ اعلام شد: ۵.۶ میلیارد دلار سود عملیاتی در سه ماهه اول ۲۰۱۵
بر اساس گزارش مالی جدید سامسونگ، مشخص شده که این شرکت در مقایسه با فصل آخر سال ۲۰۱۴، عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته است. در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵، کره ای ...
بر اساس گزارش مالی جدید سامسونگ، مشخص شده که این شرکت در مقایسه با فصل آخر سال ۲۰۱۴، عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته است.
در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵، کره ای ها موفق شده اند تا به سود عملیاتی* ۵.۶ میلیارد دلاری دست پیدا کنند. این عدد در مقایسه با سه ماهه قبلی، نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلار افزایش داشته است.
با این حال جالب است بدانید که روند سود دهی سامسونگ در مجموع شیبی نزولی دارد. این شرکت در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، توانسته بود سودی ۸ میلیارد دلاری را از آن خود کند.
در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.
در سه ماهه گذشته سامسونگ توانست از لحاظ تعداد موبایل عرضه شده به بازار، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و رقیبی همچون اپل را پشت سر گذارد. با این حال به علت کاهش تقاضا برای تبلت ها و موبایل های غیر هوشمند، سود واحد موبایل به شیب نزولی خود ادامه داده است.
در حالی که بخش موبایل در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ توانسته بود بالغ بر ۶ میلیارد دلار سود را روانه حساب های خود کند، این رقم در سال ۲۰۱۵ تنها به ۲.۶ میلیارد دلار رسیده است. با این وجود کره ای ها نسبت به آینده بسیار خوشبین هستند و امیدوارند تا پرچمداران جدیدشان بتوانند در بازار خوش بدرخشند.
سامسونگ انتظار دارد در طول سال جاری میلادی، ۲۳ میلیون گلکسی اس 6 و ۲۳ میلیون گلکسی اس ۶ اج را به فروش رساند. کره ای ها برای تامین تقاضای بالای کاربران به شدت مشغول به کار هستند و با تاسیس کارخانه هایی جدید، تصمیم دارند تا پاسخگوی نیاز موجود در بازار باشند.
اما اگر از عملکرد واحد موبایل گذر کنیم، باید به تجارت نیمه رساناهای سامسونگ اشاره کنیم. این بخش از شرکت همچنان مشغول شکوفایی است و توانسته در سه ماهه گذشته به سود عملیاتی ۲.۷ میلیارد دلار دست پیدا کند. بد نیست بدانید که این واحد در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، سود ۱.۸ میلیارد دلاری را از خود بر جای گذاشته بود.
بخش تولید پنل نمایشگر نیز با توجه به افزایش تقاضا برای تلویزیون های UHD، رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. این واحد که در سه ماهه نخست سال گذشته، به سود ۷۵ میلیون دلاری دست پیدا کرده بود، در سال ۲۰۱۵ موفق شده سودی ۴۹۰ میلیون دلاری را کسب نماید.
*سود عملیاتی= درآمدها - هزینه فروش - هزینه های عملیاتی
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
IPhone 6,iPhone 6 plus, Samsung galexy s6 & s6 edge بفروشن سنسور دوربین سونی به فروش میرسه و سونی سود میکنه حالا گوشیای LG وبعضی از گوشیای سامسونگ ک از سنسور سونی استفاده میکنن بماند
پراید سود خاشیه زیادی داره ماشین4 ملیونی رو 17 ملیون میده
من که از خدامه s6 و s6 edge خیلی خیلی بفروشن ... دلیلش هم اینه که من خیلی از آیفون خوشم میاد و اگه مثلا s6 یک محصول شکست خورده بود اونوقت اپل شاید در آیفون بعدی خیلی امکانات خاص و با رقابتی قرار نمی داد ... اما الان که رقابت رو براش سخت کردن ۱۰۰٪ اپل تمام سعی خودشو میکنه که آیفون بعدی خریدار ها رو راضی به خرید کنه ... هرچند خود من اونقدر ها با s6 حال نکردم و بعد از کارکردن باهاش نوت ۴ خریدم ...
احتمالا سه ماهه دوم با فروش خوب اس 6 و اج سودش بیشترم میشه.
به به ، یه مدتی بیراهه میرفت سامسونگ و دوباره برگشته تو راه ، هنوز پرچمدار سونی نیومده اما فعلا به جد میشه گفت بهترین پرچمدارا مال سامسونگه
________________
یه داک شارجر برای زد 3 کامپکت میخوام دوستان میتونن راهنماییم کنن از کجا گیر بیارم
پیشاپیش سپاس
شارژر مغناطیسی بگیر بهتره
داک اولا خیلی گرونه، دوما بد گیر میاد
تا اس 5 حالم از طراحی و کیفیت سامسونگ به هم میخورد
اما وقتی تو پاساژ چارسو با اس 6 کار کردم دیدم خیلی پیشرفت داشته نسبت به سریای قبلی
سودش هم نوش جونش چون تو این سری خوب کار کرده هرچند از آیفون و سونی اسکی رفته ولی چه کنیم سامسونگ است دیگر .... :D
حالا اپل قبول.... اما سونی؟!؟!
بابا باز من خوب میگم که اگه این پسره عقده ایه دیوان بود کحه میگفت اس 6 از لومیا کپی کرده :))
البته بعید هم نیست گفته باشه من ندیدم :D
ولی قبول دارم حالا چه کپی کرده یا نه مهم اینه برای کاربراش و طرفدارهاش یه محصول خوب ساخته این مهمه
اره جیگر طلا ، خیلی وقته از هزار عبور کرده / جدن دلم به حال اپل می سوزه که شخصیت هایی مثل تو حاضرن جلد عوض کنن و نظر موافق با اپل بدن بعد بگن نه اسمم رو نگاه کن ، من مخالف اپل هستم و اینا بی تعصبی و ... جدن خجالت اوره / البته ببخشید خواب رو اشتباه کردم الان زدی داخل هپرتوت هستی
حالت خوبه ؟؟؟ داری خواب می بینی برو توی تختخوابت / بنده خدا من مشکلی نه با شیامی و هواوی و ... ندارم این شما و دوستان عقده ای تون هستید که زمین و زمان ماله اپل می دونید / چقدرم حساسی سریع اسم کاربریشو عوض می کنه
سلام میگم تو که تو این سایت اصلا" محبوب نیستی انگلیسیتم خوبه بابا تغییر پاتوق بده بره موندی چکار؟؟؟؟
اپل کیلو چنده ::)))
وات د فاز جیگر جون ؟ نام کاربریمو عوض کردم ؟
فکر کنم تو آمریکا الان شبه پس تو داری خواب میبینی =)))))
راستی نگفتی مایکی بند چند تا فروخت آخر ؟ به هزارتا رسید ؟
:D
دوباره جون گرفته