گوگل در I/O امسال از اندروید M پرده برداری می کند
درست همانند سال های گذشته، گوگل قصد دارد در مراسم سالانه I/O که مخصوص توسعه دهندگان اش برگزار می کند، اندروید بعدی را معرفی نماید. البته گوگل به صورت رسمی این مسئله را تائید نکرده ...
درست همانند سال های گذشته، گوگل قصد دارد در مراسم سالانه I/O که مخصوص توسعه دهندگان اش برگزار می کند، اندروید بعدی را معرفی نماید. البته گوگل به صورت رسمی این مسئله را تائید نکرده اما بخشی از برنامه مدون مربوط به I/O 2015 در خود نام "Android M" را گنجانده است که البته حالا دیگر در وبسایت مربوط نمی توان این برنامه را مشاهده کرد.
سال گذشته، پیش از این که گوگل رسما اندروید Lollipop را معرفی کند، از نام اندروید L برای توصیف سیستم عامل جدیدش استفاده می کرد. همه این ها در حالی است که اندروید آبنبات چوبی یا اندروید L، هنوز کمتر از ده درصد سهم بازار سیستم عامل های اندرویدی را در اختیار دارد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
متاسفانه توصیفی که در برنامه ریزی گوگل آمده بود، توضیحات چندانی در ارتباط با مراسم نمی دهد. بخش Android at Work تنها می گوید که اندروید M، قدرت اندروید را به تمامی محل های کاری می آورد.
گوگل سال هاست که تلاش می کند اندروید را روی هر دستگاهی که می تواند قرار دهد. از تلفن ها شروع شد، به تبلت ها، تلویزیون ها و ماشین ها رسید و حالا هم کامپیوترهایی داریم که سیستم عامل کروم با هسته اندروید دارند.
و اما حالا به نظر می رسد تلاش گوگل برای رسیدن به جمعیت بزرگ تری است و می خواهد گامی بزرگ در جهت به دست آوردن توجه کسب و کارها بردارد.
قسمت دیگری از مراسم در ارتباط با مسئله اعلان هایی است که در اندروید لالیپاپ چوبی دستخوش تغییرات شد. بخشی دیگر به فرامین صوتی مربوط است. احتمالا در اندروید M، تلفن همراه ما فهم کلمات بیشتری خواهد داشت و به OK Google ختم نخواهد شد.
در توضیحات مربوط به این بخش آمده که بیش از یک میلیارد تلفن همراه اندرویدی وجود دارد و این آمار رو به افزایش است. گوگل قصد دارد شیوه جدیدی برای دسترسی آسان به تمام بخش های تلفن همراه را معرفی کند. Voice Access یک سرویس جدید است که به کاربر اجازه می دهد از طریق صدا به همه جای تلفن همراه اش سرک بکشد.
ساندار پیچای در روز 28 ماه مه، پنج شنبه 7 خرداد به روی صحنه می رود و I/O 2015 را شروع می کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
بذار اول L رو بریزیم بعد برو سر وقت M و N و O و غیره !
فکر کنم M مخفف Muscle ( عضله ) ست .
فکر میکنم اسم نسخه بعدی اندروید Muffin باشه
شاید بی ربط به نظر برسه اما مدتیه بشدت احساس میکنم کاش یوتیوب فیلتر نبود تا میتونستیم از انبوه دانش و اطلاعاتی که روزانه در این وبسایت ارائه میشه استفاده ببریم.
سوال اینجاست که آیا نمیشه فیلترینگ هوشمند رو برای یوتیوب هم استارت زد؟ چه نگرانی هایی ممکنه وجود داشته باشه؟ البته غیر از اینکه قابل درکه که ممکن است بعضی از دوستان که از کپی داخلی یوتیوب نون فراوانی میخورند دچار چالش شند؟
دیجیاتو ممنون میشم اگر پیگیری کنید.
من با کاستوم رام آندروید ۵ رو تجربه کردم واقعاً زیبا و روون بود
نمیفهمم اخه لالی پاپ که خیلی روون و خوب و بهینه اس،چرا مردم اپدیت نمیکنن پس؟؟:||
من که یا همون کیت کت جونم خوشم.
البته بتونم اپدیتش می کنم اما الانم جوابمو میده وازش راضی ام.
دمش گرم ما هنوز اندرکف لالی جون هستیم،مولینیوش اومد!
جمع کنین بابا... لالی پاپ هم هنوز فراگیر نشده! -_-
من براتون دلیل میارم که چرا اندروید لالی پاپ سهم کمی داره.
اول از همه کمتر کسی هست که به آپدیت علاقمند باشه.واقعیته.حالا شما خودتون گیک هستید ولی مثلا مردم عادی چی.حال و حوصلش رو ندارن.
در ضمن فعلا تعداد گوشی هایی که با لالی پاپ «عرضه شدن» کم هستن.ولی با کیت کت زیادن.
دلیل دیگه اینه کسی که هنوز S4 داره یا Z1 هنوز گوشیش از پس بازی های خیلی خیلی سنگین بر میاد.یا حتی برای برنامه نویسی.
البته اینا برای کاربرای عادی هست و واااااا.
شما خودتون اگه خونتون بزرگ باشه و خیلی هم راحت باشید میرید یه خونه ی دیگه میخرید؟
تازه اونم با این قیمت گوشی و خونه؟
خوتون بهش فکر کنید.
آیا شمایی که s4 داری چه دلیلی داری که بری s6 معمولی بخری؟
کاربر معمولی منظورمه