ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارکنان بانک های ژاپن نوعی لباس رباتیک برای حمل اسکناس می پوشند

یک شرکت بانکی ژاپنی به نام Sumitomo Mitsui اعلام کرده که نوعی لباس هیبریدی کمکی به نام HAL را در چهارچوب یک برنامه پیلوت در اختیار برخی از کارکنان ارشد خود قرار می دهد و هدف از اجرای ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۰۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یک شرکت بانکی ژاپنی به نام Sumitomo Mitsui اعلام کرده که نوعی لباس هیبریدی کمکی به نام HAL را در چهارچوب یک برنامه پیلوت در اختیار برخی از کارکنان ارشد خود قرار می دهد و هدف از اجرای این طرح را کاهش درد و کشش عضلانی این گروه در هنگام حمل بسته های سنگین اسکناس عنوان کرده است.

تومویوکی ناریتا یکی از سخنگویان این بانک در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار داشت: «بارها شاهد این بوده ایم که کارکنان ارشد بانکی مجبور شده اند بسته های سنگین پول و سکه را حمل نمایند و همین مساله نیز باعث وارد آمدن آسیب های جدی به آنها شده است که با استفاده از لباس رباتیک Cyberdyne می توانیم از سنگینی این بار تا حدود زیادی بکاهیم.

گفتنی است که در حدود 16 درصد از کارکنان این بانک (و 25 درصد از کل شهروندان ژاپنی) بالاتر از سن 65 سال هستند و دستگاه یاد شده نیز با هدف بهبود بخشیدن به توان کلی این افراد و کاهش 40 درصدی وزن بسته ها طراحی گردیده؛ به این ترتیب بسته ای که به عنوان نمونه 10 کیلوگرم وزن دارد مانند یک بسته 6 کیلوگرمی به نظر خواهد آمد.

بانک سامیتومو اعلام نموده که در صورت اثربخش بودن این طرح، آن را در دیگر شعبه های خود نیز عملیاتی خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • انتقاد سازنده

    اینها همه از عوارض کم تحرکی هست

    • عـــامـروفـسـکی

      4 تا کارگر در عرض 2 ساعت یه تریلی سیمانو خالی میکنن بعد اینا واسه یه بسته پول کمک میخوان

      • BOZORG#

        داداش بالاتر از 65 سال نوشته

  • viero

    تا باشه ازين زحمتا باشه! :D

    • عـــامـروفـسـکی

      منو ببرن خودم براشون بلند میکنم
      اینا ازاون تیتیش مامانی ها هستن داداش:D

      • BOZORG#

        داداش نمیخوام سو تفاهمی پیش بیاد ولی این کامنتی که گذاشتی بهتره یا بحث کردن سر یه چیزی ؟؟؟؟؟؟
        من الان حق دارم اعتراض کنم یا ندارم؟

        • عـــامـروفـسـکی

          من عاشق بحثم اما به جای خودش همین تمام حرف من اینه توی پست خودش با دیوان بحثتون شده درست هیچ دلیلی نداره که بحثتون رو به دوتا پست بعد هم بکشید

  • عـــامـروفـسـکی

    بسته سنگین اسکناس :(
    دیگه یه نفر خیلی راحت میتونه کارشو انجام بده

مطالب پیشنهادی