ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون بعدی از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود

دوربین آیفون همواره به لطف کیفیت بالای عکس هایش در زمره بهترین ها به شمار می رفته است. اپل با معرفی هر نسل از تلفن هوشمند خود، بهبود هایی را در دوربین اعمال می کند ...

مانی قاسمی
مانی قاسمی منتشر شده در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴  |  ۱۹:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

دوربین آیفون همواره به لطف کیفیت بالای عکس هایش در زمره بهترین ها به شمار می رفته است. اپل با معرفی هر نسل از تلفن هوشمند خود، بهبود هایی را در دوربین اعمال می کند و تلاش می کند همواره کیفیتی متفاوت از رقبا را در اختیار کاربران قرار دهد.

با این وجود اپل از سال ۲۰۱۱ که آیفون 4s را با رزولوشن 8 مگاپیکسلی معرفی کرد، دیگر در تعداد مگاپیکسل ها تغییری ایجاد نکرد و موبایل های بعدی خود را با همان ۸ مگاپیکسل به بازار عرضه نمود.

اما بر اساس خبرهایی که به تازگی منتشر شده، به نظر می رسد که این روند در آیفون بعدی ادامه نخواهد داشت؛ به گفته Kevin Wang، مدیر مؤسسه تحقیقاتی IHS Technolgoy، اپل قرار است در نسل بعدی آیفون از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده نماید.

Wang در صحبت های خود توضیح می دهد که علیرغم افزایش تعداد مگاپیکسل ها، اپل در نظر دارد تا ابعاد هر پیکسل منحصر به فرد را کاهش دهد.

پیکسل های بزرگتر به دوربین این امکان را می دهند تا نور بیشتری را از محیط جذب کند و تصاویر را با نویز کمتری به ثبت رساند. با این حال سایز پیکسل ها تنها یکی از عواملی است که بر روی این موارد تاثیر می گذارد و احتمالا اپل راهکار لازم را برای این موضوع یافته است.

در سوی مقابل قطعا تعداد مگاپیکسل بالاتر به دوربین آیفون اجازه خواهد داد تا جزییات بیشتری را در عکس ها به ثبت رساند و کیفیت بهتری را از خود ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • علی

    <b>دوربین اپل با اینکه روی کاغذ از نظر تعداد مگاپیکسل از خیلی از گوشی ها کم تر باشه ولی از نظر من کیفیت کارش از خیلی از اون ها بهتره !!!<b/>

  • مهدیار

    وقتی هشتش از بیست سونی بالاتره دیگه دوازدهش معرکه است

  • Mahdi.Gh

    قابل توجه دوستاني كه به هشت مگاپيكسلي بودن دوربين هاي اپل پوسخند ميزنند بدونن اگه خوب نبود اين همه فروش نداشت هشت مگاپيكسل براي گوشي ها كافيه ولي در آينده ي نچندان دور لازم ميشه (به دليل افزايش كيفيت صفحات نمايش)

  • md4956

    یه نکته قابل توجه دوستان : افزایش بی حساب مگاپیکسل، کاملا گند میزنه به کیفیت، چون نویز به شدت افزایش پیدا میکنه .. در نتیجه، باید به مقدار مناسب افزایش داد، تا نتیجه معکوس نده (همونطوری که میبینیم تا الان هیچ شرکتی بالای ۲۵ مگاپیکسل نزده .. هم اس ال ار ها، و هم گوشی ها، ۱۰۲۰ استثناست) افزایش مگاپیکسل باید به همراه افزایش اندازه سنسور و پیکسل ها انجام بشه

    ولی به عنوان عکاس حرفه ای اینو بگم، ۸ مگاپیکسل هم یخورده کمه ! ۱۶ ایده آله

    • nami

      مطمئنی اس ال آر بالای 25 نداریم!!!!

      • md4956

        هست، تعدادشون خیلی کمتره نسبت به فول فریم های ۲۴ مگاپیکسلی (و ۱۸) و هاف فریم ها

  • سوتابایت منتظر...

    خوب دوستانی که دیر دیر می کنن دوربین m9 هم ۲۰ مگاپیکسل و خیلی از گوشی های دیگه کیفیت شون حتی به اپل هم نزدیک نیست! تجربه کاربری دوربین عالی رو فقط تو آیفون ۶ و ۶ پلاس و به غیر اپلیا تو اس ۶ دیدم امیدوارم جی ۴ هم به همون خوبی باشه!!

    • آقای استیون "کاپیتان" جرارد

      نه اصلا هم اینطور نیست!
      نمیدونم شاید لومیا 925 منو بدعادت کرده ولی من اصلا با دوربین و بخصوص خود اپلیکیشن دوربین که پیش فرض روی آی او اس هستش حال نمیکنم.
      در حال حاضر با وجود اینکه آیفون 6 گرفتم ولی واسه عکاسی هنوز از لومیا استفاده میکنم.

      • abolfazl nasri

        اقای جرارد اولا ناراحتی خودم رو به عنوان یه چلسی فن ابراز میکنم که دیگه نمیتونیم بازی هاتو ببینیم لگند. دوما تجربه خوب عکاسی با ایفون به خاطر ساده بودن اپ هست و شکی توش نیست اپ ۹۲۵ امکانات بیشتری داره

  • HO3EIN-1

    بعله خیلی ممنون از اپل که منت سر کل دنیا گذاشت و دوربینشو 12 کرد.
    من واقعا خیلی خیلی خیلی خوشحالم اصلا باورم نمیشه که میخواد دوربینشو 12 کنه واقعا خیلی ممنونم از اپل و همه ی عوامل پشت صحنش.

    • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )

      یه زمون چرت و پرت گفتن هم شرایط خودشو داشت نه ؟

      • HO3EIN-1

        اون دیگه به تو ربطی نداره
        نه سایت ماله توعه نه تو کاره ای هستی.
        پس هییییس.

  • aromin

    شرکت ها تکنولوژی رو قطره چکانی به مردم میدهند
    .
    ولی کار اپل از قطره چکان هم گذشته
    یه چند سالی هم با 12 بزرگتر از 12
    خواهد گذشت و این داستان ...
    :angry:

  • دیوی

    بنظرتون خیلی زود نیست؟

    • knight.bivatan

      نه نه ینی آره :-D

  • سوتابایت منتظر...

    رو دوربین که حرفی ندارم !
    ولی به رنگ بندی دست بزنه می زنم لهش می کنم !!
    آیفون صورتی!! یا اصلا نه گلد رز!! لهش می کنم!!

    • سعيد

      خوب داداش یه سوال شما که اینجوری میگی ایفون و ایپدت چه رنگیه؟!!!بعد صورتی رو که نمیاد بده واسه گوشی فلزی!! این گلد رز هم احتمالا ترکیبی باشه با رنگ مشکی البته اگه ایو بذاره!

      • سوتابایت منتظر...

        قبل از گلد رز شایعه صورتی بود ! ولی احتمال صورتی کم تره!
        احتمال اینکه خود اپل هم آیفون طلا بزنه هست ولی در حد روزنه!
        برای من هر دوش خاکستری فضایی!
        خود جانی می دونه چی کار کنه!!

        • mehran

          داداش سفيدش لوكس تر و قشنگ تر نيست؟
          اقا يه سوال داشتم نا مربوط از الان عذر ميخام
          من الان با تانگبو برنامه دان ميكنم نصب ميكنم خواستم ببنم ضررى برا ايپد نداره؟؟
          ممنون ميشم دوستان راهنمايي كنن

          • سوتابایت منتظر...

            هر سه رنگ خوبن ولی بستگی به سلیقه داره!!
            نه جز‌ مصرف زیاد باتری دیگه بقیش مشکلاتش به خودته! البته اپ ها بعضی موقع ها کرش می کنن و باید با کامپیوتر فیکس کنی!!

  • sajed_rashidi

    احتمالا تیم کوک میگه ما دوربین رو از دوباره اختراع کردیم
    و احتمالا الان دوستانی که زمانی افزایش تعداد پیکسل هارو مزیت نمیدونستن، از الان به به چه چه میکنن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی